Gå til innhold

Hvordan har ditt kjæledyr gledet deg i dag?


ninuska_

Anbefalte innlegg

Jeg blir glad bare jeg ser på hunden min :) han er så vakker og det lyser klokskap av øynene hans <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillefrøkna mi kommer smygende under dyna, krøller seg innat magen/ryggen min og slenger seg ned mens hun sukker tungt... Etter en liten stund kommer hun krypende oppover mens hun strekker seg og rister på hodet så ørene flagrer;)) Så legger hun potene rundt halsen min, kikker meg dyyypt inn i øynene og gir meg kyss og klem for å gi meg litt tid til å våkne..;)

Så da er det bare å kle fort på seg for å ta morgenturen...

Dagen er ikke helt den samme uten å bli vekket på denne måten;))

Uansett hvilket humør jeg er i, så klarer jeg ikke la vær å smile etter å ha sett på den lille klovnen av en bikkje:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært min katt å gi labb og i kveld har han gjort akkurat det. Hele tiden....... Det ligger godteri på bordet og han vet hva som skal til for å få litt. Skjønne gutten min :rodmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Da jeg våknet av at lille "Frøken Fryd" snakket til meg 10 minutter før vekkerklokken ringer, kom spaserende over dynen og gned ansiktet sitt mot kinnet mitt og ville kose. Malte som et lite damplok og la seg ned med hodet i hånden min :rodmer:

Når jeg kom hjem i ettermiddag og alle tre hadde hørt bilen og nøkkelen i døren.

Åpner døren og de står der alle tre, side ved side, og alle vil hilse først.

Da min sorte genteman la seg på sofaryggen, helt inntil nakken min og den tynne halen hans slynget seg fast, fast rundt halsen min, - som han ønsket å holde meg fast for evig i akkurat det øyeblikket :rodmer:

Da min funksjonshemmede hjertevenn kom opp i sofaen og la seg tett inntil meg, med hodet på låret mitt, myste opp mot meg og malte stille og intenst :rodmer:

Endret av Lille-pus
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Da jeg våknet av at lille "Frøken Fryd" snakket til meg 10 minutter før vekkerklokken ringer, kom spaserende over dynen og gned ansiktet sitt mot kinnet mitt og ville kose. Malte som et lite damplok og la seg ned med hodet i hånden min :rodmer:

Når jeg kom hjem i ettermiddag og alle tre hadde hørt bilen og nøkkelen i døren.

Åpner døren og de står der alle tre, side ved side, og alle vil hilse først.

Da min sorte genteman la seg på sofaryggen, helt inntil nakken min og den tynne halen hans slynget seg fast, fast rundt halsen min, - som han ønsket å holde meg fast for evig i akkurat det øyeblikket :rodmer:

Da min funksjonshemmede hjertevenn kom opp i sofaen og la seg tett inntil meg, med hodet på låret mitt, myste opp mot meg og malte stille og intenst :rodmer:

Hvordan funksjonshemmet? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Hvordan funksjonshemmet? :/

Han har synsskade etter å ha blitt holdt etter bakbena og slengt i en murvegg.

Harde slag mot hodet gir ofte synsskader (her er linsene løse i overkant, og faller bakover inn i øyelegemet). Og et annet resultat av å møte veggen med hodet først er grå stær.

Men, ennå kan han se, og han har ikke vondt.

Øyespesialist en gang i året hører med.

Kort sagt; han blir aldri noen skarpskytter i forsvaret, men hjeme i kjente omgivelser "durer" han rundt.

Springer ikke i trapper grunnet et "ikke helt ok" hofteledd (ref. skadeårsaken), han går trapper.

Leker i sterke kontrastfarger er det p.t. greit å få øye på, så da velger jeg det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Han har synsskade etter å ha blitt holdt etter bakbena og slengt i en murvegg.

Harde slag mot hodet gir ofte synsskader (her er linsene løse i overkant, og faller bakover inn i øyelegemet). Og et annet resultat av å møte veggen med hodet først er grå stær.

Men, ennå kan han se, og han har ikke vondt.

Øyespesialist en gang i året hører med.

Kort sagt; han blir aldri noen skarpskytter i forsvaret, men hjeme i kjente omgivelser "durer" han rundt.

Springer ikke i trapper grunnet et "ikke helt ok" hofteledd (ref. skadeårsaken), han går trapper.

Leker i sterke kontrastfarger er det p.t. greit å få øye på, så da velger jeg det :)

stakkars katt! =(

godt å høre at han ikke har det vondt hvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at det er liv i tråden. Blir glad om å lese om alle de søte dyrene :rodmer:

I dag ble jeg så glad når lillepus kastet seg på rygg for å få kos, i døråpningen, og jeg kom meg ikke inn. Jeg måtte i butikken et par ganger, og han kom like glad mot døra hver gang jeg låste opp. Det er så hyggelig at noen blir like glad, selv om det bare er ti minutter siden sist :fnise:

Endret av ninuska_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har synsskade etter å ha blitt holdt etter bakbena og slengt i en murvegg.

Harde slag mot hodet gir ofte synsskader (her er linsene løse i overkant, og faller bakover inn i øyelegemet). Og et annet resultat av å møte veggen med hodet først er grå stær.

Men, ennå kan han se, og han har ikke vondt.

Øyespesialist en gang i året hører med.

Kort sagt; han blir aldri noen skarpskytter i forsvaret, men hjeme i kjente omgivelser "durer" han rundt.

Springer ikke i trapper grunnet et "ikke helt ok" hofteledd (ref. skadeårsaken), han går trapper.

Leker i sterke kontrastfarger er det p.t. greit å få øye på, så da velger jeg det :)

Puuuuuuus!! :grine:

Jeg er så fjernglad i den lille funksjonshemmede pusen din lille-pus! Om man bare kunne hjelpe alle de stakkarene som trenger et godt hjem :sukk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom heller sliten hjem fra senvakt i kveld, og husets rampepus møtte meg et stykke oppe i gata. Går i bena på meg hele veien hjem, og "prater" som en foss. Litt mat når vi kommer innefor døra, og lykken er total; vet ikke hvilken labb han skal stå på mens hermetikken åpnes.

Inne på stua har papegøyen fått med seg at jeg er hjemme, og hilser med de vanlige klukkelydene og et "goddag". Litt eple til den og han "fluffer" seg opp, spankulerer noen ganger fram og tilbake på pinnen sin og ser veldig fornøyd ut.

At det er så lett å glede noen gjør godt etter en tøff vakt!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg kom hjem fra fest, kom hun bort til meg og sa "hei, kjære :) Hatt en fin kveld?" på kattespråket sitt. Så fikk jeg noen kattekyss fra henne :catmilk: Hun er søt! Nå sover hun på beina mine. :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happy_me

Jeg kom på en til! Det har ikke skjedd i dag da, men jeg blir glad hver gang det hender :) For det er nemlig umulig for meg å forsove meg til jobb, for kattefrøkna vet nemlig når jeg skal opp til vanlig, og dukker jeg ikke opp til vanlig tid, så sitter hun utenfor soveromsdøra og roper på meg :) hun har reddet meg mang en gang :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper å ha hunden min på dårlige stunder/dager. Hun får meg alltid til å smile og føle meg varm og god. Hun får meg til å le med sine rare stemmer og bevegelser. Hun ser på meg og får meg til å føle som en mor. HEHE! Altså... Måten hun ser på meg liksom. De store og svarte øynene som stirrer på meg. Lurer fælt på hva hun tenker...

Liker også at hun følger etter meg overalt. Det er alltid meg hun følger etter. Ikke mine foreldre eller søsken, men meg. Det er flere ting hun gjør med meg som hun ikke gjør med andre. Det viser meg at hun vet godt hvem som er eiern her. Gjør meg så god inni meg! ^^

Jeg føler et ansvar for henne og det gjør meg automatisk mye mer glad i henne også. Hun er avhenig av meg for å ha det bra. Meg og kjæresten min da. Hun blir glad for alle mennesker hun kjenner igjen selvfølgelig, men det er noe spesielt og annerledes når hun ser kjæresten min igjen! Han er jo pappaen... Hun blir så rar og glad samtidig. Legger seg ned og kryper med magen trykket ned mot gulvet. Legger seg på ryggen og krymper sammen samtidig som halen logrer som bare det. Lager lyder og er såååå glad. Haha :fnise:

Hun er rett og slett solstråla mi, hver dag! Når ting føltes trist, hjelper det å ha Sheela. Jeg vet at hun alltid kommer til å være min. En trygghetsfølelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å herlighet for en fin tråd! :rodmer:

Jeg har pleid å tørke pusina mi når hun kommer inn våt og skitten. Hun har eget håndkle på badet, og jeg bruker å bære henne dit inn.

Idag kom hun inn søkkvåt. Hun sprang mot meg på stuen. "Men kjære deg, så våt du er!" utbrøt jeg. Da bråstoppet hun og styrtet inn på badet! :skratte: Holdt på å le meg ihel! :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tirsdag så jeg en trist episode mens pus1 vasket seg på spisebordet. Etter en stund kom det noen tårer fra matbit, og pus1 ser forskrekket opp fra vaskingen og spurtet opp på fanget mitt <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...