Gå til innhold

Syklus etter ivf


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle her inne.

legger inn ett inlegg i håp om litt hjelp, mulig noen har noen erfaringer å dele.

Kort histore: prøver i mange år, endometriose påvist ved lap aug 14, zoladex i 3 mnd, deretter første IVF i des-14. Negativt, mens 17 des.

Fulgte med på eggløsning i første syklus etter ivf med el-tester. Fikk positiv test 28 des, cd 12 akkkurat som vanlig for min syklus (26 dager). Teset igjen med el-test 30 des og fikk negativ for å sikre meg. ventet da mens 12 januar, men den lar fortsatt vente på seg! Er nå over 2 uker etter IKM. Har tatt 4 (!) graviditetstester, alle negative så jeg er ikke gravid. Nå i helgen har jeg fått skikkelig magesmerter, minner litt om det jeg mener er mine endometriosesmerter. I går var jeg skikkelig dårlig, vondt i magen, småkvalm, oppblåst og litt lett feberfølelse. I dag er jeg noe bedre, men fortsatt oppblåst og følelsen av at "det er noe i magen"?

Spørsmålene min er mange: har flere opplevd krøll som dette i første syklus etter IVF? Når jeg har målt eggløsning er det jo egentlig ikke mulig ikke å få mensen, hva kan dette skyldes? Kan det være noe galt jeg bør få sjekket ut, type cyster, graviditet utenfor livmor etc..? Kan endometriosen ha blomstret opp såpass fort etter behandling, og det er det jeg kjenner? (men det skal jo i seg selv ikke forsinke mensen). Hvorfor menssmerter når jeg ikke har mensen?

Har ringt ivf ved sykehuset i forrige og snakket med sykepleier der. Hun ba meg ringe tilbake om mensen ikke kom ila 4 uker (!!), men har jo ikke tålmodighet til å vente så lenge..

Setter pris på alle svar.

Anonymous poster hash: 40dc2...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ett forslag er at det kan hende at kroppen prøvde å få EL, men ikke klarte å slippe et egg. Eggløsningstester visre jo bare at man har en LH-topp, men kan ikke garantere for at man faktisk hadde eggløsning, bare at kroppen gjerne ville ha det. Temper du? Har du i så fall temperaturstigning etter positiv EL-test? Jeg hadde en del "sykluser" der jeg fikk LH-topp, men temperaturen datt igjen nesten rett etter stigning (en dag eller to) - med andre ord hadde jeg ikke eggløsning. Dette har jeg riktignok ikke testet etter IVF, men gjorde det etter både pergo-kurer og i "vanlige" sykluser.

Har du flere EL-tester igjen? Kanskje magesmertene betyr nytt forsøk på EL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Ja jeg har lest at folk sier det samme, så kan være det. Men magefølelsen min sier at det virker rart. Jeg har ikke tempet, så kan selvfølgelig ikke vite sikkert, men da jeg testet positivt tok jeg en ny test etter 2 dager som da var negativ, så det virker som egget slapp greit og LH gikk ned. Jeg har også aldri hatt problemer med syklus tidligere, så aldri hatt noe behov for å følge med via temping.. positiv el-test har alltid gitt mens ca 14-15 dager senere.. ALLTID..

Har jo også lest at det er ganske vanlig ikke å ha eggløsning en mnd innimellom..at eggposen er tom. Hva skjer da.. får man en liten blødning før nytt egg? Er jo slilmhinnene man blør ut, ikke selv egget, og slimhinnen skal vel ut uansett om det var ett egg eller ikke i eggposen?

Endret av Mtmtmt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg mistenker at det har skjedd meg, har jeg begynt å blø to-tre dager etter "eggløsning".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde negativ test 21.desember og fikk mensen 38 dager etter.har hatt kviser i hake partiet som illustrerer hormonkrøll.i tillegg hadde jeg uvanlig blod,det var lite og svart.sykehuset sa det var normalt med litt forstyrrelser etter en hormonkur.men tålmodighet er en dyd.☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres rimelig ut... Vet jo at man tester for protesteren for å påvise el, så har man ikke el produseres vel ikke progesteron heller og da kommer vel blødning....

Anonymous poster hash: 40dc2...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...