Gå til innhold

Hvordan regnes DPO?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dpo er 1 dag etter eggløsning, sant? Men, hvis egget lever i ca. 24 timer hvordan regnes det da?



Anonymous poster hash: d3648...824
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner 1 dpo etter positiv el-test.

Det blir ikke riktig.

Dpo er ETTER eggløsning. Eggløsning er 12-48 timer etter positiv test.

Dersom man tar et snitt på 1 døgn, vil 1dpo være to dager etter positiv test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke riktig.

Dpo er ETTER eggløsning. Eggløsning er 12-48 timer etter positiv test.

Dersom man tar et snitt på 1 døgn, vil 1dpo være to dager etter positiv test.

Jeg chattet med jordmor fra billige-tester.no, hun forklarte meg at man aldri fikk et ordentlig beregning uansett. men 1 dpo er dagen etter første positive el-test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner fra første dag etter positiv el-test. Man kan jo ikke ane når egget slipper og hvor lenge det lever.

Det blir litt som at man alltid regner termin ut fra første dag i siste menstruasjon pga man ikke kan 100% vite når el var. På samme måte må man jo regne dpo ut fra det man vet, dvs når testen er positiv.

Anonymous poster hash: 954ca...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg regner fra første dag etter positiv el-test. Man kan jo ikke ane når egget slipper og hvor lenge det lever.

Det blir litt som at man alltid regner termin ut fra første dag i siste menstruasjon pga man ikke kan 100% vite når el var. På samme måte må man jo regne dpo ut fra det man vet, dvs når testen er positiv.

Anonymous poster hash: 954ca...933

Det var akkurat noe i den duren jordmoren forklarte meg! Bra forklaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg chattet med jordmor fra billige-tester.no, hun forklarte meg at man aldri fikk et ordentlig beregning uansett. men 1 dpo er dagen etter første positive el-test.

Det er feil. Sånn er det bare. Du kan ikke være en dag etter EL når det er den dagen du har EL, det sier jo seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tellte fra dagen etter at el slimet forsvant. Vet ikke om det er riktig, men hadde alktid ca 14 dager til mensen kom da og når jeg var gravid fikk jeg positiv 12 dpo. Så høres jo ut til å stemme sånn ca.

Anonymous poster hash: 75e93...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...