Gå til innhold

Skuffet og trist


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsket så inderlig at jeg skulle bli gravid denne måneden. Dessverre skulle det vel ikke bli vår tur denne gangen heller, jeg er 8 dpo idag og har fått negativ test (sensitiv test 10 miu). Jeg vet at det fortsatt er mulighet for graviditet men kjenner mensmurringer og ømme bryst, slik som jeg pleier å få før mensen. Mensen skal komme på onsdag, altså har jeg en ganske kort luteal fase, kan det ha noe å si? Hvis egget skulle feste seg idag, er det da for sent?

Merker at det sliter på psyken og at jeg har tankene om graviditet og baby i tankene hele tiden. Det er så slitsomt, føler livet mitt stopper opp og kun handler om å blir gravid. Har dere tips om hvordan jeg kan slutte å tenke på graviditet og baby?



Anonymous poster hash: 4ed81...c24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange pp har dere hatt?

Ikke ta sorgen på forskudd. Vent til IKM eller mens.



Anonymous poster hash: ec3a9...dad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at kort lutalfase kan gjøre det vanskeligere å bli gravid, men jeg vet ikke hvor kort som er for kort. Selv har jeg syklus på 21 dager, så ser jo for meg at min også kan være kortere enn snittet, uten at jeg noen gang har undersøkt. Men jeg har aldri hatt problemer med å bli gravid, her har det klaffet med en gang (to ganger på rad). Så ville ikke hengt meg for mye opp i det med antall dager osv.

Det at du får negativ test nå, betyr vel ikke at egget ikke kan ha festet seg. Det betyr jo bare at det ennå er så tidlig at kroppen ikke har produsert nok graviditetshormoner til at det registreres på en test...

Men hvor lenge har dere vært prøvere?



Anonymous poster hash: 4d034...9fd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kort lutealfase, ca 9 dager. Gynekolog sa til meg at alt virker ok, så har ikke bekymret meg for det enda.

Lykke til, håper du snart blir gravid.

Anonymous poster hash: b07a6...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

8 dpo er veldig tidlig å teste. Ville ikke tatt sorgene på forskudd. Du kan forresten få de samme symptomene ved graviditet som ved mens. Jeg var helt sikker på at jeg skulle få mensen 11.07.14. Istedet fikk jeg positiv test😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...