Gå til innhold

negative tester, håp likevel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei!

Er nå 11 dager siden jeg skulle hatt mens, men har ikke sett snurten av den enda. Har tatt 2 tester fra billigtester.no og de har vært negative begge to. Er det noen mulighet for å være gravid selv om de har vært negative? Har følt meg litt "annerledes" de siste par ukene også, men vet ikke om det kan være noe annet.

Vil også legge til at begge testene har vært nokså nye, dvs. holdbare til 2016.

på forhånd takk for hjelpen :-)

Anonymous poster hash: ec356...fc9

Anonymous poster hash: ec356...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

Er nå 11 dager siden jeg skulle hatt mens, men har ikke sett snurten av den enda. Har tatt 2 tester fra billigtester.no og de har vært negative begge to. Er det noen mulighet for å være gravid selv om de har vært negative? Har følt meg litt "annerledes" de siste par ukene også, men vet ikke om det kan være noe annet.

Vil også legge til at begge testene har vært nokså nye, dvs. holdbare til 2016.

på forhånd takk for hjelpen :-)

Anonymous poster hash: ec356...fc9

Anonymous poster hash: ec356...fc9

Overgangsalder eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stor sjanse for det, er bare 22 år :-) burde kanskje lagt til det! Hehe

Ts

Anonymous poster hash: ec356...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er fremdeles mulighet for å være gravid:) ta en ny test om mensen ikke kommer du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får gjøre det, er så kjipt å ikke vite hva som skjer! :-)

Krysser fingrene for at jeg får positiv til slutt, hehe :-)

Ts



Anonymous poster hash: ec356...fc9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig syklustull, forsinka eggløsning eller at kroppen hoppa over en eggløsning (feks pga syste). Ville ikke håpa så mye desverre.

Men om dere har regelmessig sex kan du selvsagt ha blitt gravid med forsinket el også, slik at du i teorien ikke er 11 dager over forventet mens i dag.

Anonymous poster hash: 1f5c2...d64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt sex ganske ofte ja, får bare vente å se :-)

Ts

Anonymous poster hash: ec356...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ganske lange sykluser i tillegg, 40 dager. Enda en grunn til at jeg syns det tar merkelig lang tid :-)

Anonymous poster hash: ec356...fc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ganske lange sykluser i tillegg, 40 dager. Enda en grunn til at jeg syns det tar merkelig lang tid :-)

Anonymous poster hash: ec356...fc9

Det var ganske så forsinket mens, ja. Men litt merkelig at du ikke har fått utslag på test ennå, har du brukt morgenurin?

En mulighet er jo at eggløsning er forsinket, så hele greien blir forskjøvet - og da er du kanskje ikke så mye over datoen for "forventet mens" som du tror. Du får vente noen dager og ta en ny test. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet med morgenurin begge gangene ja.

Har fått inntrykk av at det ikke er så stor forskjell mellom testene også, men kan ikke skjønne hvorfor det tar så lang tid før mens evt kommer! 40 dager syklus er vel ganske lenge i første omgang?

Ts

Anonymous poster hash: ec356...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vært ganske lange så lenge jeg kan huske, 38-40 dager.

Vi har egentlig ikke prøvd effektivt i det hele tatt, er vel også derfor jeg syns det er rart at ikke mens kommer. Hadde ikke vært noe problem om jeg var gravid heller, men er veldig greit å vite da :-) Fortsatt ikke noe tegn til mens idag, 12 dager over.

Ts



Anonymous poster hash: ec356...fc9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det si at du har hatt en syklus på 40 dager, og at du nå er 12 dager over det - altså 52 dager?

Håper mest på at du er gravid, men det kan være ustabile/lange sykluser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, 52 dager!

Får bare vente å se hva som skjer, ta en test om en ukes tid (?) hvis ikke mens kommer :-)

Har aldri gått så lenge uten å få det før, så er noe rart hvertfall. Hehe

Ts



Anonymous poster hash: ec356...fc9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, det var jo lenge. Ta en test om en ukes tid ja, om den også er negativ må du kanskje smøre deg med tolmodighet. Slike ting kan skje med en syklus. Noen har hatt stabile sykluser i flere år, hvor syklusene plutselig drar lengre og lengre ut.

Håper på det beste :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vært ganske lange så lenge jeg kan huske, 38-40 dager.

Vi har egentlig ikke prøvd effektivt i det hele tatt, er vel også derfor jeg syns det er rart at ikke mens kommer. Hadde ikke vært noe problem om jeg var gravid heller, men er veldig greit å vite da :-) Fortsatt ikke noe tegn til mens idag, 12 dager over.

Ts

Anonymous poster hash: ec356...fc9

Man trenger ikke prøve for å blir gravid, så lenge man har sex. :P Det der med eggløsning osv. skjønner jeg ikke at folk henger seg opp i, så lenge man har et normalt sexliv. Dessuten får jo mange kvinner mer lyst de "aktuelle" dagene, så man har kanskje ubevisst sex rundt eggløsning uten å være klar over det selv engang.

Men den syklusen din - det er vel opp mot 35 dager som regnes som innenfor normalen, har du vært hos legen? Kan jo tenkes at du har cyster, hormonforstyrrelser etc.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er slik jeg tenker også, derfor jeg ikke har vært så opptatt av telling osv, som mange gjør! Reagerer først nå, når det er så langt over normalen! :-)

Har aldri tenkt at jeg har unormalt lang syklus før, da det alltid har vært sånn. Søkte litt rundt igår for å finne ut hva det normale er! 40 dager er visst normalt, men over gjennomsnittet så vidt jeg forsto :-)

Har ikke vært hos legen med det, nei. Alltid brukt mamma som "privatlege", så er ikke ofte jeg er der :-) Får høre med hun, jeg har jo mest sannsynlig ganske lik syklus som henne også!

Ts



Anonymous poster hash: ec356...fc9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er slik jeg tenker også, derfor jeg ikke har vært så opptatt av telling osv, som mange gjør! Reagerer først nå, når det er så langt over normalen! :-)

Har aldri tenkt at jeg har unormalt lang syklus før, da det alltid har vært sånn. Søkte litt rundt igår for å finne ut hva det normale er! 40 dager er visst normalt, men over gjennomsnittet så vidt jeg forsto :-)

Har ikke vært hos legen med det, nei. Alltid brukt mamma som "privatlege", så er ikke ofte jeg er der :-) Får høre med hun, jeg har jo mest sannsynlig ganske lik syklus som henne også!

Ts

Anonymous poster hash: ec356...fc9

Kan godt hende det ikke er så lang syklus som jeg først tenkte. Er bare at jeg er i andre enden av skalaen, med 21 dagers syklus. Sikkert like unormalt som førti dager. :P

Men hvis moren din er lege, og dere er fortrolige, kan ikke hun ta en blodprøve på deg da? Det er vel lettere å måle hcg i blodet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt første svangerskap slo ikke testen ut i det hele tatt. Hverken hjemmetester eller på legesenteret. Var halveis i svangerskapet før den slo ut...

Overbevist om at det samme kom til å skje med nr 2, troppet jeg opp på legesentret og ville ta blodprøve for å bekrefte graviditeten. -Men jommen slo testen ut da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun er sykepleier, så tror ikke det blir like lett!

Får nok ta en tur til legen for å finne ut hva som skjer hvis det ikke kommer snart. :-) Skjønner meg ikke på dette, er kjedelig å gå å ikke vite hva som skjer!

ts

Anonymous poster hash: ec356...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...