Gå til innhold

prevansjon før ivf?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal inn til forsamtale i begynnelsen av juni, men er så ekstremt plaget med smerter. Fikk diagnosert endo i mai i fjor, og har ikke fått noen behandling etter operasjonen. Jeg vurderer å begynne på p-plaster for å se om det kan redusere smertene, men vet ikke om det kan ødelegge for ivf?

Anonymous poster hash: bce09...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette må du høre med legen din om.

Anonymous poster hash: 77932...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd, men hun sier hun ikke vet. Fertilitetsklinikken sier det er opp til meg hva jeg gjør før vi begynner behandlingen... Ingen som har noe erfaring?

Anonymous poster hash: bce09...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Jeg ville nok ikke tuklet slik med hormonene før ivf. Skjønner at det er vondt, men kan du ikke bruke smertestillende?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får bare holde ut litt til da.

Er ikke noe smertestillende jeg kan ta.. :/ Ingenting funker godt nok

Anonymous poster hash: bce09...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Ja, jeg får bare holde ut litt til da.

Er ikke noe smertestillende jeg kan ta.. :/ Ingenting funker godt nok

Anonymous poster hash: bce09...78b

Ikke ibux og paracett sammen engang? Jeg ville tatt opp smerteproblemet med fastlegen, vet om noen som har fått voltaren for slike smerter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Legen vil helst ikke skrive ut noe for å ikke skade levra.. men er bare noen mnd igjen, jeg overlever :-)

Anonymous poster hash: bce09...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ganger tatt p-piller i forkant av forsøk for å roe ned PCOS. Det er ikke noe problem. Det eneste er at du må ha litt kontroll på syklusen din, altså når menstruasjonen kommer sånn ca.

Anonymous poster hash: 53aed...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Danmark og gjort IVF det som man ikke får vite her i norge ( i allefall fikk ikke jeg det) er jo at man ikke trenger å gå på hormonsprøyter, men man kan gå på pergotime 2-3 tab om dagen, disse gikk jeg jo på i første omgang for å stimulere til mer egg men fikk beskjed av legen her i norge om at man måtte gå på lang eller kort kur for en IVF behandling, mens i danmark forstod de at det tok veldig på både for kropp og sjel med alle hormonene, krever litt mer oppfølgning men mye billigere i pris og ikke fult så mye "styr" med pergotime - og kvaliteten blir ikke dårligere. :)



Anonymous poster hash: 813e9...d11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du meg var pergotime tusen ganger verre enn hormonsprøytene jeg tok under IVF-behandlingen! Aldri hatt så mye bivirkninger som under mine TI pergo-kurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig miore! Pergotime var grusomt. Hormonsprøytene var en lek i forhold.

Anonymous poster hash: 53aed...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...