Gå til innhold

Prøverør 2015


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, nytt år og ny tråd..?

Noen andre som er i gang/skal i gang med prøverør i løpet av året?

Selv går jeg på Synarela nesespray nå, på 9.dagen og skal inn til Ullevål i slutten av måneden. Forhåpentligvis (selv om jeg gruer meg veldig til sprøytene)får jeg startet opp på sprøyter straks etter jeg har vært der på ultralyd.

Vet noen hva annet de evt sjekker da? Blodprøver?



Anonymous poster hash: a739c...b21
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt første uttak før jul og fikk fire embryo på frys.planen var å sette inn når jeg får mensen rundt 20.1,men har hatt en tøff start på året med familiemedlemmer.vurderer on jeg rett og slett skal vente til februar.det blir så tøft mentalt hvis det ikke klaffer etter alt som har skjedd den siste tiden.kjenner jeg derimot meg rett kommer jeg sikkert ikke til å klare å vente siden jeg er en utålmodig person😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tiltak med ny tråd:-) 2014 var mye prøving og feiling for oss, og vi starter med friskt mot når kroppen min er klar igjen. Dvs aner ikke når, men håper det blir snart. Anonym, jeg har satt sprøyter på buss i fart, og blandet og satt sprøyter på en benk i fellesarealet i et av byens store handlesentre (prøvde å ikke se ut som en junkie, men det var nok ganske suspekt;-)). Det er håp i hver sprøyte og de fleste typene har tynne, fine spisser som man kjenner lite til.

Klem til deg Tingelling, håper der går bedre med din kjære.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg skal sette igang med prøverør prosessen om noen uker. Jeg er utrolig spent med også veldig redd, fordi jeg har hatt en veldig sjelden sykdom, er bare sånn ca 10-15 som har hatt den i norge. Han legen min har jobbet med dette i 30 år å han har aldri behandlet noen som har hatt samme sykdomshistorie som meg før, han viste eller ikke om noen i norge som har fått barn med denne sykdom. Så jeg er den første i norge som går gjennom denne behandlingen og får barn hvis det går som det skal. Hilsen på jente 22 :)



Anonymous poster hash: e43dc...966
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Melder meg inn her.

Er i gang med mitt første IVF forsøk og er på dag 10 med Synarela selv.

Til TS: Jeg skal faktisk ikke på ultralyd før etter at jeg har gått på sprøytene en ukes tid, det vil si i begynnelsen av februar. Så aner ikke helt hva som skal sjekkes i ditt tilfelle. Til meg sa de kun at de trengte ultralyd midt i mellom sprøyestart og uttak for å sjekke hvordan det gikk med modningen av egg, og mulig justering av de hormonene jeg er satt på.

Var veldig spent på bivirkningene av nesesprayen, men 10 dager inn så kjenner jeg takk og lov veldig lite. Mye individuelt ute og går her tror jeg.

Spennende tid vi går i møte dere. Håper på at 2015 blir året for mange av oss :D



Anonymous poster hash: eb09b...079
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så bra flere joinet her - jeg som er TS :)

Biloba : Gud...det er tøft, ser for meg at jeg blir "bundet til hjemmet", og kjæresten min også, siden han antageligvis må sette sprøytene på meg under mild tvang og mye gråt :-p Neida, er ikke SÅ ille altså, bare nesten!

Hmm..ja, står bare at jeg skal ha ultralyd i slutten av måneden.. Men har ikke fått opplæring i sprøyter, eller fått vite hvor stor dose Menopur jeg skal ta, så kanskje det de skal fortelle meg da.

Vet noen av dere mer erfarne her hvordan man gjør det med tanke på frikort, man må vel betale opptil 15 000 selv, brukte nærmere 9000 når vi hentet ut medisinene..jeez - DYRT! Sender man selv inn til HELFO(?) underveis, el samler man opp alt og sender f.eks etter 2.forsøk? Da har vi vel brukt over 15000 tenker jeg

2015 blir ett utrolig spennende år! Håper vi alle lykkes *tvi tvi*



Anonymous poster hash: a739c...b21
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, så bra flere joinet her - jeg som er TS :)

Biloba : Gud...det er tøft, ser for meg at jeg blir "bundet til hjemmet", og kjæresten min også, siden han antageligvis må sette sprøytene på meg under mild tvang og mye gråt :-p Neida, er ikke SÅ ille altså, bare nesten!

Hmm..ja, står bare at jeg skal ha ultralyd i slutten av måneden.. Men har ikke fått opplæring i sprøyter, eller fått vite hvor stor dose Menopur jeg skal ta, så kanskje det de skal fortelle meg da.

Vet noen av dere mer erfarne her hvordan man gjør det med tanke på frikort, man må vel betale opptil 15 000 selv, brukte nærmere 9000 når vi hentet ut medisinene..jeez - DYRT! Sender man selv inn til HELFO(?) underveis, el samler man opp alt og sender f.eks etter 2.forsøk? Da har vi vel brukt over 15000 tenker jeg

2015 blir ett utrolig spennende år! Håper vi alle lykkes *tvi tvi*

Anonymous poster hash: a739c...b21

Jeg var redd den første uka når jeg skulle stikke sprøyta og måtte få mannen til å stikke.første dag rant tårene og jeg var så redd (sprøyteskrekk),men når jeg måtte stikke på dagtid på jobb i tillegg,måtte jeg bare stikke selv.så da var det gjort,nåla er jo mikroskopiske 😉

Du kan ikke sende inn før etter første forsøk og du får skjemaet fra sykehuset der det står at du har vært til behandling og du har brukt bare norske preparater.jeg tok i november og har enda ikke knødd meg til å sende inn😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer inn her jeg også. Er i gang med fryseforsøk og satser på innsett i slutten av januar/begynnelsen av februar. Inn til sjekk neste fredag. Hadde to fersk forsøk i fjor - et positivt i mai som endte i sa, frys der egget vi hadde ikke overlevde opptining og et negativt fersk forsøk i november. Har tre egg på frys, og håper de oppfører seg.

Ang. HELFO sender man inn når man har passert egenandelen på 15000 ett eller annet. (Kommer ann på hvor mye medisiner du trenger om når du sender inn, noen må ha mye og bikker kanskje egenandelen på første forsøk) Du får også bekreftelse fra klinikken om forsøket som du sender inn sammen med kviteringene. Jeg sendte inn etter andre forsøket, da hadde vi akkurat passert egenandel summen.

Edit: Ser Helfo har skrudd opp egenandelen til 16 236. Dere an se mer på helfo sine sider http://helfo.no/privatperson/dekning-av-helseutgifter/Sider/infertilitetsbehandlingufrivillig-barnloshet.aspx#.VLgFaoG5SK0

Endret av Pebbles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med dere her inne??

Jeg er klar for innsetting neste uke om egget (satser på at de bare trenger å ta opp ett, har tre på frys) overlever opptining.

Fikk brev fra Helfo tidligere i uken, ferdig behandlet: får tilbake 90kr etter første og andre forsøk. Selv om vi får tilbake det vi bruker nå, håper jeg vi slipper å bruke tredje forsøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får mensen nå og setter forhåpentligvis inn fryse embryo om to uker.

Har ikke sendt inn helfo kvitteringene,men etter ett forsøk endte vi på 12000. Så ser vi hvor langt vi kommer før det blir klaff☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også ha prøverør nå i år. Tatt hormonprøva , den ble sendt inn for en uke siden så nå er det bare vente på doseringer av medisinene skal ha i trondheim til tross for at det er kun 1,5 time til oslo....spent. Har fra før 1 barn som er hjemmelaget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På torsdag fikk vi satt inn to egg på grunn av at det er det 3. forsøket vårt... Er så spent at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :) jeg er ny bruker av nettstedet og melder meg inn i denne tråden her jeg også!

vi har prøvd å få barn i 4 år, hadde et mislykket IVF forsøk i oktober, ingen egg på frys.. er nå på 2. forsøket, fått 3 egg på frys, det 4. egget er satt tilbake og jeg skal ta graviditetstest til onsdag.. begynte å blø i dag, ikke friskt blod, men farget utflod foreløbig.. håper det lille frøet klarer å klore seg fast og at det ikke ender som sist.. :)

vil bare si lykke til alle dere som er igang med hormonbehandling eller har satt inn! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei :) jeg er ny bruker av nettstedet og melder meg inn i denne tråden her jeg også!

vi har prøvd å få barn i 4 år, hadde et mislykket IVF forsøk i oktober, ingen egg på frys.. er nå på 2. forsøket, fått 3 egg på frys, det 4. egget er satt tilbake og jeg skal ta graviditetstest til onsdag.. begynte å blø i dag, ikke friskt blod, men farget utflod foreløbig.. håper det lille frøet klarer å klore seg fast og at det ikke ender som sist.. :)

vil bare si lykke til alle dere som er igang med hormonbehandling eller har satt inn! :D

Lykke til! 😃 skal ikke ta test før neste torsdag jeg, dagene går så tregt 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive om meg selv :-P

Jeg er 26år, gift og vi har prøvd prøverør i snart 3år. For 4år siden mistet vi en liten prins på 1 1/2 år så kjenner jeg begynner å bli desperat etter å få det til å gå.

Det jeg har gjort for å øke sjansene mine er å slanket meg 13kg og sluttet helt å røyke :-) håper virkelig at denne gangen går, håper begge gulleggene har lyst til å bli :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så bra flere joinet her - jeg som er TS :)

Biloba : Gud...det er tøft, ser for meg at jeg blir "bundet til hjemmet", og kjæresten min også, siden han antageligvis må sette sprøytene på meg under mild tvang og mye gråt :-p Neida, er ikke SÅ ille altså, bare nesten!

Hmm..ja, står bare at jeg skal ha ultralyd i slutten av måneden.. Men har ikke fått opplæring i sprøyter, eller fått vite hvor stor dose Menopur jeg skal ta, så kanskje det de skal fortelle meg da.

Vet noen av dere mer erfarne her hvordan man gjør det med tanke på frikort, man må vel betale opptil 15 000 selv, brukte nærmere 9000 når vi hentet ut medisinene..jeez - DYRT! Sender man selv inn til HELFO(?) underveis, el samler man opp alt og sender f.eks etter 2.forsøk? Da har vi vel brukt over 15000 tenker jeg

2015 blir ett utrolig spennende år! Håper vi alle lykkes *tvi tvi*

Anonymous poster hash: a739c...b21

Du må nok betale hver gang du prøver dessverre, men etter dere har kommet opp i 15 000 så får du tilbake iallefall :-)

Vi måtte ta ett år pause mellom forsøk 2 og 3 på grunn av at vi måtte spare, men utrolig godt å vite at vi får tilbake denne gangen 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest helt_Fersk2015

melder meg inn her jeg også :)

har nettopp avbrutt første forsøk før uttak pga for små eggposer etter 15 dager på sprøyter..

starter opp igjen neste syklus og er veldig spent på hvilket regime jeg skal følge da :)

håper jeg slipper å vente for lenge på tr, har veldig ustabile sykluser..

lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lenge før jeg skal starte på hormon sprøytene nå. Både gruer å er veldig nervøs for å starte prosessen. Håper så inderlig at det kommer en baby snart :)

Anonymous poster hash: e43dc...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt ruger :)

Etter noen dager syns jeg Lutinusen er noe skikkelig griseri, men bare å bli vant til det for blir det positiv test skal jeg gå på det i åtte uker til (brukte det på ferskforsøkene også, men er nesten som man glemmer for hver gang hvordan det er...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...