Gå til innhold

Longlasting BBcream


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei chicas! Etter å bestemt meg for å slutte med foundation / mineral pudder, er jeg blitt nysgjerrig på BB cream. Jeg så reklame for maybelline sin som skulle få huden til å gløde men reviews sa at den bare satt i 1-2 timer, og jeg er mest ute etter en bb ( eller cc?) cream som sitter lenge (minst 8-12 timer, sånn at jeg fint kan gå gjennom arbeidsdagen eller byturen uten å måtte freshe den opp på nytt) og som får gusten hud til å se litt friskere ut, med en middels dekkevne uten å tette porer eller fremkalle irritasjon.
Er det noen som har noen gode tips?! Legg GJERNE med bilder med fargetips sånn at jeg kan sammenligne hudtone og hvordan farge som matcher også.



Anonymous poster hash: 91c44...580
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

middels til god dekkevne. Ikke de som er nesten helt gjennomsiktige og ikke utgjør noen forskjell på f-eks røde områder osv.



Anonymous poster hash: 91c44...580
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen?? :( Det er jo mange her som bruker bbcream så noen må jo ha noen gode tips!?



Anonymous poster hash: 91c44...580
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tørr hud, så jeg har som regel ingen problemer med at foundation eller BB/CC-cream sitter hele dagen. Jeg har også veldig lys proselenshud, så jeg bruker som regel alltid de lyseste tonene. Jeg har kalde undertoner. Jeg har ikke prøvd så alt for mange ulike produkter, men her er mine favoritter av de jeg har prøvd:

 

http://no.feelunique.com/p/Bourjois-123-Perfect-CC-Cream-30ml - Forholdsvis billig, godt produkt. Har en tendens til å bli litt uttørrende på huden min, så hvis jeg er veldig tørr legger den seg ikke spesielt fint på huden. Men til den prisen er den helt fantastisk! Den lyseste fargen er litt for gul for min hud, og jeg vil si alle fargene har en tendens til å bikke litt over mot det gule.

 

http://www.sephora.com/tinted-moisturizer-broad-spectrum-P109936?skuId=870378 - Denne er veldig pricey, men noe av det beste jeg har prøvd! Ikke BB/CC, men en farget dagkrem. Legger seg godt på huden, gir en fin glød. Fargen er perfekt (og den fåes i mange flere farger enn Bourjois). Enkel å jobbe med, kjempefin på tørr hud. Det har også kommet flere ulike typer av denne, men jeg har kun prøvd originalen. Har du litt penger å legge i det, ville jeg testet denne (eventuelt illuminating-versjonen).

 

http://www.maccosmetics.com/product/13847/32554/Products/Makeup/Face/Foundation/MAC-Studio-Face-and-Body-Foundation-120-ml - Denne bruker jeg de varme sommermånedene, og ellers når huden min er veldig tørr. Denne er helt fantastisk, og selv om det kalles en foundation, synes jeg den har mye til felles med BB/CC-greiene. Den er lett, veldig flytende, og den kan jeg garantere deg at ikke vil gå noe sted i løpet av dagen. Den er vannfast. Den har en veldig lett dekkevne, og ser veldig naturlig ut, men den kan også jobbes med til den får en bedre dekkevne (den blir ikke kakete når du jobber inn flere lag).  

Endret av Cathj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Hvordan opplever du dekk evnen? Jeg har ikke kjempeuren hud, men den blir fort irritert, så jeg sliter med røde områder fra tid til annen (nese, hake, kinn) og vil også ha en som kan dekke helt greit når jeg har et par kviser, eller har ekstra trøtte ringer under øynene.Regner ikke med at de skal skjule like godt som en concealer, men gi en merkbar dekkevne med naturlig look.  Syntes ikke jeg ser noe særlig forskjell på before og after bilder jeg søker på på nett, så da er det mye bedre å høre direkte erfaringer fra noen her :)



Anonymous poster hash: 91c44...580
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hud som er noe fet i t-sonen og får av og til urenheter,særlig rundt nesen og på haken.

Denne CC-kremen fra L'oreal synes jeg var genial:

http://www.vita.no/makeup/hud/cc-cream/lor-lumi-cc-cream-lumi-cc-cream-green-antiredness

 

Fargen i tuben er grønn,og den jevnet ut hudtonen,slik at de litt røde partiene med urenheter ble godt dekket.Synes dekkevnen var veldig bra til å være en såpass tynn krem og jeg likte den tynne konsistensen.De tykkere kremene med høy dekkevne blir ofte skjoldete og stygge ut over dagen på min hud,og får den til å se enda fetere ut.

 

 

Jeg synes mange av BB-kremene blir veldig grå på huden min,men de jeg hittil har vært bra fornøyd med er:

-Clarins Skin Perfecting BB-cream

-Clinique Age Defense BB-cream

-ArtDeco Skin Perfecting BB-cream.

 

Synes alle disse har grei dekkevne og holdbarhet.Blant de billigste synes jeg Garnier sin er helt ok.Styr unna REN Satin Perfection BB cream hvis du vil kamuflere urenheter.Den blir nærmest usynlig på huden og har veldig liten dekkevne. 

Endret av Sandie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Nivea sin bb-cream er utrolig bra! Jeg har egentlig alltid brukt foundation men så gikk jeg tom, og siden den jeg bruker ikke selges i Norge bestemte jeg meg heller for å prøve denne kremen. Ble veldig positivt overrasket og bruker nå heller denne i steden for foundation! Produktet er også heldigvis helt fritt for hormonforstyrrende stoffer, noe som er veldig viktig for meg ihvertfall.
 290x290xii_17536_1383137868950.jpg.pages

Endret av nico.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bourjois sin får mye skryt, og ikke er den dyr heller.

 

Den jeg bruker er ikke en bb-cream, men den er slik du etterspør. Jeg er veldig fornøyd med den, og den gir en utrolig flott glød som jeg aldri har fått med andre produkter. 

http://www.sampar.com/en/golden-glow

 



Anonymous poster hash: f86fe...199
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chanel sin CC cream er fantastisk! Den etterlater deg med en følelse som tilsier at du ikke har sminke på, middels dekkevne som du fint kan bygge opp, den har spf 50(!) og drøy i bruk. MEN, prisen er mulig litt stiv, men billigere enn Chanel foundations. Jeg betalte 650,- for denne på Vita Exclusive, og jeg har kommet over rykter som tilsier at BB/CC kremer fra Asia skal kunne gi nogenlunde samme effekt.

 

Jeg ville satt meg inn i hva som er tilgjengelig på det asiatiske markedet(spesielt Japan og Sør-Korea), da disse typene make-up er ekstremt populært der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er så irriterende at alle disse cc og bb kremene har så høy faktor.  Man ser jo ikke ut på bilder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...