Gå til innhold

Bikinilinje


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan unngår jeg nuppete, rød hud etter hårfjerning på bikinilinja? Har prøvd voks, rene barberblader, skum, krem etterpå, aloe vera etterpå... Ingenting funker, huden blir ikke fin. Jeg har konstant irritert hud. Tips?

Anonymous poster hash: dc346...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke  :vetikke: Henger meg på her! Har brukt sånn etterbarberingsgel fra kondomeriet, men det blir likevel røde nupper.. 



Anonymous poster hash: c45af...d85
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barberer dere mot hårene? Jeg barberer kun med hårene, gjerne med slitte barberblader og kun med gilette sin barbergel uten parfyme og slikt evt coop änglamark sin. Får aldri nupper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barberer dere mot hårene? Jeg barberer kun med hårene, gjerne med slitte barberblader og kun med gilette sin barbergel uten parfyme og slikt evt coop änglamark sin. Får aldri nupper.

Har prøvd, men da kan jeg like godt la være. Blir jo så stubbete :/ Men takk for tips!

Anonymous poster hash: dc346...94f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta på og massèr inn organisk kokosolje/fett umiddelbart etter barbering!

Anonymous poster hash: 643d0...2c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta på og massèr inn organisk kokosolje/fett umiddelbart etter barbering!

Anonymous poster hash: 643d0...2c1

Takk for tips, det skal jeg prøve!

Anonymous poster hash: dc346...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller ta en tur til en skjønnhetsklinikk og ta en brasiliansk.. ;) Sinnssykt vondt, men ingen røde nupper og irritasjon, hos meg iallefall :) 

 

Ellers så har jeg hatt best erfaring med hjemmevoks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller ta en tur til en skjønnhetsklinikk og ta en brasiliansk.. ;) Sinnssykt vondt, men ingen røde nupper og irritasjon, hos meg iallefall :)

Ellers så har jeg hatt best erfaring med hjemmevoks.

Takk for tips! Bor litt langt fra skjønnhetsklinikker, så det blir ganske dyrt om jeg skal gjøre det jevnlig. Synes det blir bra når jeg vokser selv, men nupper får jeg uansett...

Anonymous poster hash: dc346...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får nupper/byller uansett hva jeg har testet ut av råd og tips. Har derfor gitt opp hele høvelen og bruker ladyshaver i stedet. Har en som man både barberer og stusser med (forskjellige hoder man setter på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får nupper/byller uansett hva jeg har testet ut av råd og tips. Har derfor gitt opp hele høvelen og bruker ladyshaver i stedet. Har en som man både barberer og stusser med (forskjellige hoder man setter på)

Jeg gikk også over til det etter å ha prøvd forskjellig. Men det varer så kort tid. Nupper etter kort tid...

Anonymous poster hash: dc346...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk også over til det etter å ha prøvd forskjellig. Men det varer så kort tid. Nupper etter kort tid...

Anonymous poster hash: dc346...94f

Jo, det er sant.

 

Men jeg foretrekker heller å bruke ladyshaveren hyppig enn å ende opp med røde byller som jeg gjør av høvel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er sant.

Men jeg foretrekker heller å bruke ladyshaveren hyppig enn å ende opp med røde byller som jeg gjør av høvel..

Ja, sant det. Blir nok til at jeg går tilbake til den. Har prøvd å vokse nå, får se hvor lenge nuppene varer. Huden blir gjerne herdet etterhvert også!? :)

Anonymous poster hash: dc346...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sant det. Blir nok til at jeg går tilbake til den. Har prøvd å vokse nå, får se hvor lenge nuppene varer. Huden blir gjerne herdet etterhvert også!? :)

Anonymous poster hash: dc346...94f

Ble aldri herdet av høvel til meg dessverre :( 

 

Voksing er under vurdering, må bare psyke meg opp ei stund til.. ikke redd smertene, men kleinhetsfaktoren.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er forskjell på høvel og "ladyshaver" ?


Jeg barberer MOT hårene - men på TØRR hud, altså ikke i dusjen, og blåser vekk hårene fra høvelen i stedet for å skylle de vekk, og merket at jeg ikke får nupper av det samt huden blir mye glattere også .



Anonymous poster hash: 94370...0be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva er forskjell på høvel og "ladyshaver" ?

Jeg barberer MOT hårene - men på TØRR hud, altså ikke i dusjen, og blåser vekk hårene fra høvelen i stedet for å skylle de vekk, og merket at jeg ikke får nupper av det samt huden blir mye glattere også .

Anonymous poster hash: 94370...0be

 

Ladyshaver er som ei barbermaskin. 

 

http://www.elkjop.no/product/helse-trening-og-velvare/harfjerning-for-kvinner/LS5560/braun-silk-soft-ladyshave-ls5560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd, men da kan jeg like godt la være. Blir jo så stubbete :/ Men takk for tips!

Anonymous poster hash: dc346...94f

Jeg synes ikke det blir så stubbete at det gjør noe, heller det enn de fæle nuppene som ser ut som man har hatt tusen mugger i trusa ;)

Så får jeg heller ta det litt oftere nå om sommeren når det blir turer på stranda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes ikke det blir så stubbete at det gjør noe, heller det enn de fæle nuppene som ser ut som man har hatt tusen mugger i trusa ;)

Så får jeg heller ta det litt oftere nå om sommeren når det blir turer på stranda :)

Helt enig. Bedre å dra over med ladyshaveren hyppig enn å se ut som om man har leflet med et piggsvin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det blir så stubbete at det gjør noe, heller det enn de fæle nuppene som ser ut som man har hatt tusen mugger i trusa ;)

Så får jeg heller ta det litt oftere nå om sommeren når det blir turer på stranda :)

Sant nok ;)

Anonymous poster hash: dc346...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvor jeg leste dette, men mener det var en eller annen dame som jobbet på  nattklubb som uttalte seg om hvordan man kan forhindre nupper. Flesteparten av tipsene hadde jeg prøvd ut før uten hell, men jeg hadde aldri fått med meg at det gikk an å bruke deodorant ved bikinilinjen! Gikk selvsagt og kjøpte en ny uparfymert deodorant hos apoteket og prøvde det ut. Fungerte utrolig bra! Det eneste var vel at man må bruke deodorant der nede omkring 3 ganger daglig dersom man vil ha et varig resultat, noe jeg ikke gidder. Bruker likevel trikset dersom jeg foreksempel skal ut og bade :)



Anonymous poster hash: 1153f...fe1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Bedre å dra over med ladyshaveren hyppig enn å se ut som om man har leflet med et piggsvin.

Akkurat! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...