Gå til innhold

Hvordan bruke epilator til ansiktet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte dette settet http://blogg.improveme.se/ellenf/files/2014/10/braun.pngog gledet meg til endelig å bli kvitt ansiktshårene på overleppe og hake som har blitt litt for fremtredende i det siste. Men hvordan bruker man den egentlig? Jeg savner en mer detaljert bruksanvisning, som f.eks sier noe mer nøyaktig om trykket mot huden. Jeg har egentlig bare turt å holde den såvidt i berøring med huden, fordi jeg ikke vil risikere skader, men jeg synes den tar med seg litt lite. Dessuten gjør det jo satans vondt!?

Og retningen når man setter den på, er de to forskjellige retningene kun viktig mtp om man er høyre- eller venstrehendt, eller har den noe å si for nappingen?

 

Noen med erfaring som kan fortelle meg nøyaktig hvordan jeg skal bruke denne?



Anonymous poster hash: f6e49...fbd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du drar den over huden, mot vokseretningen til hårene. Skift retning ut i fra hvilken vinkel du har på hånda, du merker når den tar hår.

Hvis du ikke har brukt den noe særlig anbefaler jeg å returnere den. Den er veldig dårlig. Den tar ikke stive hår og ikke myke lange hår, den spiser batterier og kan ikke lades og det er et helvete å skifte batteriene (lokket er av myk plast og blir ødelagt om du åpner det).

Ansiktsbørsten er ok, men ikke verdt den prisen.

Anonymous poster hash: 0cf83...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du drar den over huden, mot vokseretningen til hårene. Skift retning ut i fra hvilken vinkel du har på hånda, du merker når den tar hår.

Hvis du ikke har brukt den noe særlig anbefaler jeg å returnere den. Den er veldig dårlig. Den tar ikke stive hår og ikke myke lange hår, den spiser batterier og kan ikke lades og det er et helvete å skifte batteriene (lokket er av myk plast og blir ødelagt om du åpner det).

Ansiktsbørsten er ok, men ikke verdt den prisen.

Anonymous poster hash: 0cf83...365

 

Har brukt ansiktsbørsten en del, så kan nok ikke returnere den. Prisen var jo heller ikke spesielt stiv, da.

 

Men det jeg er ute etter å finne ut av, er hvor mye trykk man skal bruke mot huden, om noe i det hele tatt? :vetikke:

Anonymous poster hash: f6e49...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo strengt tatt bare å prøve seg fram, vel? Dra den over huden, sakte, mot hårretn. Ikke klem,men bruk den inntil huden. Du kjenner jo når håret nappes ut.

Anonymous poster hash: 0cf83...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk ALDRI epilator i ansiktet!

Du vil etterhvert få enda flere og stivere hår.



Anonymous poster hash: d1af2...92a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo strengt tatt bare å prøve seg fram, vel? Dra den over huden, sakte, mot hårretn. Ikke klem,men bruk den inntil huden. Du kjenner jo når håret nappes ut.

Anonymous poster hash: 0cf83...365

 

Joda, men det står at man kan risikere skader på huden, derfor vil jeg vite ca hvor mye press man  kan ha på den.

Anonymous poster hash: f6e49...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Bruk ALDRI epilator i ansiktet!

Du vil etterhvert få enda flere og stivere hår.

Anonymous poster hash: d1af2...92a

 

 

For noe sprøyt. Å bruke epilator er ikke annerledes enn å nappe. Man får ikke flere eller stivere hår av det, det er en myte. 

Anonymous poster hash: f6e49...fbd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

For noe sprøyt. Å bruke epilator er ikke annerledes enn å nappe. Man får ikke flere eller stivere hår av det, det er en myte. 

Anonymous poster hash: f6e49...fbd

 

 

Det går for det samme.Hårvekst i ansiktet er hormonelt betinget,og hos mange gir epilering og napping økt hårvekst. Har gjort en test på meg selv ved å nappe kun på ene siden. Der har jeg fått stivere og mørkere hår, mens andre siden som jeg aldri har rørt,kun har tynne og knapt synlige dunhår.

 

 

Anonymous poster hash: d1af2...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det går for det samme.Hårvekst i ansiktet er hormonelt betinget,og hos mange gir epilering og napping økt hårvekst. Har gjort en test på meg selv ved å nappe kun på ene siden. Der har jeg fått stivere og mørkere hår, mens andre siden som jeg aldri har rørt,kun har tynne og knapt synlige dunhår.

 

 

Anonymous poster hash: d1af2...92a

 

 

Javel, gjerne for meg. Men nå er det sånn at jeg har en god del hår i ansiktet, og jeg er som kvinne ikke videre interessert i å ha verken skjegg eller bart, så det må uansett bort, skjønner? Og om det nå skulle være sånn at det kommer mer tilbake, så blir det også uansett fjernet, vet du. :roll:

 

Men nå var det ikke det som var tema her. Spørsmålet er altså hvor hardt trykk man skal ha p epilatoren mot ansiktet for at den skal nappe effektivt, uten å skade huden?

Anonymous poster hash: f6e49...fbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Javel, gjerne for meg. Men nå er det sånn at jeg har en god del hår i ansiktet, og jeg er som kvinne ikke videre interessert i å ha verken skjegg eller bart, så det må uansett bort, skjønner? Og om det nå skulle være sånn at det kommer mer tilbake, så blir det også uansett fjernet, vet du. :roll:

 

Men nå var det ikke det som var tema her. Spørsmålet er altså hvor hardt trykk man skal ha p epilatoren mot ansiktet for at den skal nappe effektivt, uten å skade huden?

Anonymous poster hash: f6e49...fbd

 

 

Sier seg selv at du må prøve deg frem. Ingen her kan svare direkte på det.

Anonymous poster hash: d1af2...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sier seg selv at du må prøve deg frem. Ingen her kan svare direkte på det.

Anonymous poster hash: d1af2...92a

 

 

Jeg regnet da heller ikke med å få en 100% eksakt beskrivelse av hvor hardt/lett trykket skal være, fordi det vil være nærmest umulig å beskrive med ord. Jeg er selvsagt ute etter en ca beskrivelse, slik at jeg mest sannsynlig slipper å skade huden min ved å prøve meg fram uten å ha den fjerneste idé.

Hvis du ikke kan hjelpe meg med det, så foreslår jeg at du finner deg en annen tråd å kommentere, istedet for å spore av denne. ;)

Anonymous poster hash: f6e49...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en varm dusj først. Da vil det ikke gjøre så vondt. Tørk huden godt. Hold huden stramt. Epilatoren skal være helt nær huden, men uten at huden "bøyer seg" pga trykket.

Anonymous poster hash: 3d855...a3f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en varm dusj først. Da vil det ikke gjøre så vondt. Tørk huden godt. Hold huden stramt. Epilatoren skal være helt nær huden, men uten at huden "bøyer seg" pga trykket.

Anonymous poster hash: 3d855...a3f

 

Tusen takk for svar! :tommel::)

Anonymous poster hash: f6e49...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...