Gå til innhold

Fotballfrue


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det jeg reagerer sterkest på med denne damen, slik hun framstiller jeg i bloggen, er det enorme forbruket hun reklamerer for. Jeg driter i hva folk bruker pengene på, og hvor mye, men jeg blir provosert over folk som shopper i vei, uten å vie en eneste tanke til miljøet. Hun og en del andre bloggere blir et symbol på den ekstreme fråtsingen og overforbruket i vesten som er med å på ødelegge miljøet.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

R.S says:

September 1, 2013 at 11:59

Jeg så reportasjen om deg i VG Helg. Helt personlig syns jeg nok desverre ikke det var den beste fremstillingen av deg. Det virket som om de fremstilte deg som veldig dum, selv om det sikkert ikke var hensikten. Forsidebildet var noe jeg kunne forestilt meg Kim K. hadde gjort, men du.. Neeh..

Reply

  • Fotballfrue says:

    September 1, 2013 at 12:58

    Jeg var selv uendelig skuffet over både intervjuet og reportasjen, dette konfronterte jeg journalisten med. Jeg følte hun kom hit med forutintatte holdninger, at hun ikke hadde satt seg skikkelig inn i bloggen min og det den presentere, og jeg ble sittende og forsvare meg selv i nesten 3 timer, å snakke om gamle ting som man har lest om x-antall ganger før. Det var dessverre ikke dette jeg ble forespeilet på forhånd, jeg trodde det skulle være et portrett av meg, mine tanker rundt graviditeten, våre tanker om det å stifte en familie og fremtidsutsikter. Det som står i reportasjen er kun en overfladisk reportasje av fotballfrue. Det tilførte liksom ikke noe nytt, så jeg er veldig skuffet. Men det var vel dette VG var ute etter, og jeg kan dessverre ikke gjøre noe med det. Man lærer så lenge man lever :)

    Reply

---

Det er vel ikke så rart at en journalist vil snakke om både fortid og fremtid i et dybdeintervju som inkluderer en livskurve?

Snakk om å være naiv. Altså, trodde hun virkelig VG ville ta et tre timers langt intervju for å snakke om graviditeten? For ingen kvinne før henne har fått barn!

Er det mulig,vanskelig å synes synd på henne når hun.. Hva skal jeg si, er helt i sin egen verden? Dum? Vet ikke, men kan ikke fatte og begripe at hun trodde dette skulle bli et koselig intervju ang fremtiden, who gives a shit! Det folk derimot vil lese er sladder og negative ting, synd,men sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud, så mye tid dere bruker på Fotballfrue. Dere tenker sikkert mer på henne enn Lars Kristian gjør, når han er ute og reiser med ODD.

Hvorfor gidde å bruke så mye energi på ei dere misliker så sterkt?

Jada, magen hennes er liten. Jada, hun har noen skrivefeil hun og. Jada, hun redigerer bilder. Jada, hun er perfeksjonist. Jada, vinkelen gjør at nesa ser litt skjev ut.. Men å fortsette å gnåle om dette igjen og igjen... Ærlig talt...

Alt for Norge har premiere i dag, jeg anbefaler dere å se! Og kanskje bake litt boller dere kan spise til, etter at dere har vaska kåken eller fått dere litt frisk luft. :)



Anonymous poster hash: 54088...b1d
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skrev FF for noen dager siden:

" Magen ligger fortsatt på kurven, og når jeg ligger på ryggen er den så mye som 25 cm. fra symfyse og opp, fascinerende."

Kan noen forklare meg hva det betyr? Er ikke så bevandret i gravidsjarong og ble nysgjerrig:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skrev FF for noen dager siden:

" Magen ligger fortsatt på kurven, og når jeg ligger på ryggen er den så mye som 25 cm. fra symfyse og opp, fascinerende."

Kan noen forklare meg hva det betyr? Er ikke så bevandret i gravidsjarong og ble nysgjerrig:)

Symfysen, 1–2 cm bred bruskskive som fortil forbinder de to underlivsbena(ossa pubica) i bekkenet. Symfysen er bygd opp av et tynt lag hyalin (glassaktig) brusk mot hvert av bena, og med fiberbrusk imellom. Fiberbrusken har et skiveformet hulrom inni (cavum symphyseos). På over- og undersiden er symfysen forsterket med bindevevsbånd

-

Er bare snakk om å måle hvor stor magen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk flest kan ikke bruke tusen kroner på uroer til en baby, de fleste ville nok ikke bestilt enda en fordi rosafargen var litt for sterk på silkebåndet. Jeg synes det illustrerer hva slags forbruksmønster CBE og mannen har.

Det er DERES penger og de har rett til å bruke dem som de vil uten at andre skal legge seg opp i det...

Anonymous poster hash: 7102d...83e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal innrømme at hun ser mye, mye flottere ut med brunt hår enn det ihjelblekede håret hun har hatt i mange år, selv om jeg ikke liker løshår særlig godt:

DSC03130.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...)

Og håret er så absolutt en del av utseende hennes. Synes jeg da.

Halvparten av håret er ikke hennes eget (inkludert fargen), så jeg ser det som en del av "påkledningen".

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal forsøke å begrunne hvorfor jeg deltar i denne tråden. Det er det flere årsaker til faktisk.

Først og fremst fordi Fotballfrue for meg fremstår uredelig. Hun lyver om karakterer. Hun reklamerer for fantastiske favoritt mirakelkurer (ref. reklamen som skulle skulle få leppene større, som viste seg å være restylane). Hun nekter for redigering av bilder.. and the list goes on! .. og så lenge hun hevder offesielt at hun ikke redigerer bildene så vil alle slike påstander og bevis bli slettet i denne tråden.

Hun driver også det hun kaller et glossy magasin på nett hvor sminke, outfit og interiør er en del av innholdet. Så fort noen kommenterer her at det eller det plagget ikke kledde henne, interiøret ser sånn og sånn ut så ropes det ut om at det er mobbing/lite konstruktiv kritikk - uansett!! Hva er da lov å kommentere?

Selvsagt blir skrivefeil påpekt når noen så høyt og tydelig som henne påpeker at hun skriver perfekt - og mye bedre enn alle andre bloggere.. og har toppkarakterer. Rett grammatikk er et av vurderingskriteriene for å oppnå toppkarakterer - og vite forskjell på verbene å ligge og å legge. Det samme gjelder høyfrekvente engelske ord.

Så har vi hennes selvpålagte offerstatus - uansett! Det var journalisten som ødela bryllupsreisen hennes, ikke det at hun forsøkte å få betalt for bokomtale. Psykiateren i Dagbladet eller VG hadde ikke satt seg inn i hva hun formidler i bloggen - og nå journalisten fra VG Helg. Alltid alle andres feil.

Så har vi dette med hvor god og mild hun selv er - som aldri snakker slemt om andre. Really?! Akkurat dette har hun klart i de fleste sosiale medier hun benytter seg av (ref. facebook, kommentarfelt og twitter).

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å ha et tema til barnerommet altså, men uglegreia tar helt av. Ungen blir til og med kalt Ugla. Håper de slutter med det når den blir født. Stakkars, kommer jo til å bli drittlei av ugler til slutt! :fnise:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleSnupp - vi vet alt som er galt med frua. Det er egentlig ikke det jeg (og enkelte andre) lurer på. Det jeg lurer på er hvorfor du (og andre) ikke bare kan riste på hodet over hennes oppførsel, skrive et innlegg om hva du mener om saken, og så la det være med det? Hvorfor følge bloggen hennes daglig og overanalysere alt hun legger ut på et nivå som er langt, langt borte fra noen som helst form for saklig kritikk? (Om du er en av dem som gjør det).

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleSnupp - vi vet alt som er galt med frua. Det er egentlig ikke det jeg (og enkelte andre) lurer på. Det jeg lurer på er hvorfor du (og andre) ikke bare kan riste på hodet over hennes oppførsel, skrive et innlegg om hva du mener om saken, og så la det være med det? Hvorfor følge bloggen hennes daglig og overanalysere alt hun legger ut på et nivå som er langt, langt borte fra noen som helst form for saklig kritikk? (Om du er en av dem som gjør det).

Dette har du/dere også fått svar på.

Jeg irriterer meg inn i hamperokken over politikken til FrP. Skulle jeg sluttet å komme med kritiske argumenter/spørsmål til politikken deres etter første gang?

Tilføyelse: Nei, jeg ønsker mer redelighet - og til da vil jeg kritisere det jeg mener er kritikkverdig.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har du/dere også fått svar på.

Jeg irriterer meg inn i hamperokken over politikken til FrP. Skulle jeg sluttet å komme med kritiske argumenter/spørsmål til politikken deres etter første gang?

Nei, men hvis man fotfølger Tybring-Gjedde daglig for å fortelle hvor latterlig hår han har og at kona hans har brukt samme bluse tre ganger før, så handler det om noe helt annet enn "kritiske argumenter og spørsmål" om deres politikk.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men hvis man fotfølger Tybring-Gjedde daglig for å fortelle hvor latterlig hår han har og at kona hans har brukt samme bluse tre ganger før, så handler det om noe helt annet enn "kritiske argumenter og spørsmål" om deres politikk.

Men CBE begår stadig nye tabber, så det er ikke helt det samme. Ny tabbe, nytt innlegg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har du/dere også fått svar på.

Jeg irriterer meg inn i hamperokken over politikken til FrP. Skulle jeg sluttet å komme med kritiske argumenter/spørsmål til politikken deres etter første gang?

Jeg irriterer meg også grønn over politikken til FrP, og derfor skriver jeg også noen innlegg om det i ny og ne. Men ikke 100+ sider, i n'te tråd om samme tema. Jeg går lei lenge før tråden har gått så langt. Og det er vel denne standhaftigheten som forundrer mange. FF har nå vært et tema i år, ikke dager, og fortsatt får tråd en billion mer enn hundre sider.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal forsøke å begrunne hvorfor jeg deltar i denne tråden. Det er det flere årsaker til faktisk.

Først og fremst fordi Fotballfrue for meg fremstår uredelig. Hun lyver om karakterer. Hun reklamerer for fantastiske favoritt mirakelkurer (ref. reklamen som skulle skulle få leppene større, som viste seg å være restylane). Hun nekter for redigering av bilder.. and the list goes on! .. og så lenge hun hevder offesielt at hun ikke redigerer bildene så vil alle slike påstander og bevis bli slettet i denne tråden.

Hun driver også det hun kaller et glossy magasin på nett hvor sminke, outfit og interiør er en del av innholdet. Så fort noen kommenterer her at det eller det plagget ikke kledde henne, interiøret ser sånn og sånn ut så ropes det ut om at det er mobbing/lite konstruktiv kritikk - uansett!! Hva er da lov å kommentere?

Selvsagt blir skrivefeil påpekt når noen så høyt og tydelig som henne påpeker at hun skriver perfekt - og mye bedre enn alle andre bloggere.. og har toppkarakterer. Rett grammatikk er et av vurderingskriteriene for å oppnå toppkarakterer - og vite forskjell på verbene å ligge og å legge. Det samme gjelder høyfrekvente engelske ord.

Så har vi hennes selvpålagte offerstatus - uansett! Det var journalisten som ødela bryllupsreisen hennes, ikke det at hun forsøkte å få betalt for bokomtale. Psykiateren i Dagbladet eller VG hadde ikke satt seg inn i hva hun formidler i bloggen - og nå journalisten fra VG Helg. Alltid alle andres feil.

Så har vi dette med hvor god og mild hun selv er - som aldri snakker slemt om andre. Really?! Akkurat dette har hun klart i de fleste sosiale medier hun benytter seg av (ref. facebook, kommentarfelt og twitter).

Alt dette, fremdeles heeeeeeeelt greit å legge det frem slik. Ser du forskjell på de punktene du nevner her, formuleringene og slikt og de punktene jeg har nevnt? Sitte og fnise og le av skeiv nese, si at cowboystilen hennes er tacky for så å rulle med øynene og le igjen (kan ramse opp flere ting men jeg orker ikke, litt lei av å gjenta de punktene og formuleringene det gjelder ;) )

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg også grønn over politikken til FrP, og derfor skriver jeg også noen innlegg om det i ny og ne. Men ikke 100+ sider, i n'te tråd om samme tema. Jeg går lei lenge før tråden har gått så langt. Og det er vel denne standhaftigheten som forundrer mange. FF har nå vært et tema i år, ikke dager, og fortsatt får tråd en billion mer enn hundre sider.

I dette tilfellet tror jeg ikke en enkeltperson står bak disse hundre sidene alene.

Som skrevet i VG helg - de provoserer mange.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått inn på denne tråden noen ganger uten helt å skjønne hvorfor jeg har det. Men det er jo litt interessant hva mennesker er opptatt av, og prøve å forstå det noen ganger uforståelige om hvordan, hvorfor og hva folk blander seg inn i og utrykker seg.

Hva er galt med å uttrykke at man er lykkelig? Jo, at kanskje noen veldig unge naive lesere kan bli påvirket og tro at dermed innholder alt bare lykke. At det blir et kunstig forbilde hvor de kan tro at bare de blir sånn som fotballfruen så er livet lykke.

Men er ikke mye av mediaen fremstilt på en måte som kan være kunstig når man ikke ser helheten og alt det andre som er rundt det? Er ikke det bare noe folk må lære seg og forstå at alt ikke bare er glansbilde?

Voksne mennesker, alle her, forstår det, tror jeg. Er vi gode og flinke foreldre så behøver vi ikke å være redde for at en blog som Caroline sin vil påvirke barna til å tro på at alt bare er glans, at man må være så pen, at alle bildene er naturlige og bare det som blir fremstilt er den eneste og sanne virkelighet. Det forstår vi vel?

Etter å ha vært inne og sett litt på forskjellige mote, trenings og kostholdsblogger, synes jeg Caroline sin er den beste. Synes det er herlig å lese om en som ser på livet så positivt, som velger å se på og fokusere på lyspunktene i livet. Hennes optimisme og glede er smittende og man blir selv litt gladere og positiv.

Man har jo såpass innsikt og forståelse at alt ikke bare er en dans på roser. Men det er jammen godt å fokusere på det. Vi har nok av medier som viser den mørke siden. Og så synes jeg det er altfor mye fokusering i samfunnet på at man ikke har det noe godt, man har det for travelt, det er for stressende, vi må slite og det har kostet. Man får liksom ikke lov til å "bare" være lykkelig, man må i hvertfall ha kjempet eller hatt en vanskelig barndom som har gjort oss fortjent til det. Kjenner dere ikke igjen f.eks hvis noen sier at du er heldig, så må vi unnskylde oss med at "jammen jeg har "jobbet og slitt" for det osv" for det, det er verre enn du tror, det er ikke så bra alltid osv.

Nei, det er ikke alltid så rosenrødt, det er det vel ingen som bare opplever. Men man kan jammen gjøre mye selv for hvordan man velger å se på livet. Bare prøv !

Hadde en jobb hvor jeg følte at jeg måtte smile og prøve å vise glede da jeg tok imot mange mennesker. Følte meg ikke på topp hver dag, men jammen merket jeg at ved å smile og prøve å være glad, så ble man faktisk i godt humør, og alt gikk lettere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette, fremdeles heeeeeeeelt greit å legge det frem slik. Ser du forskjell på de punktene du nevner her, formuleringene og slikt og de punktene jeg har nevnt? Sitte og fnise og le av skeiv nese, si at cowboystilen hennes er tacky for så å rulle med øynene og le igjen (kan ramse opp flere ting men jeg orker ikke, litt lei av å gjenta de punktene og formuleringene det gjelder ;) )

Ang å himle med øynene og annet er dette noe som tillegges innleggshaver - da jeg ikke klarer å se at det himles med øynene.

Men det blir litt som det anti-FFerne beskyldes for - de tillegges verste mening de ogå i det de skriver her. Hehe blir jevnt over tolket negativt av pro-FFerne - som et eksempel.

Redigering: Dobbelsitering

Endret av LilleSnupp
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...