Gå til innhold

DET HETER IKKE DET!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

DET HETER FLØRTET IKKE FLIRTET! Blir like forbanna hver gang SÅ MANGE her skriver det!!!

FLØRTE FLØRTET FLØRTA! Ikke flirte!!

Anonym poster: 2c38e434ddeab2b266a88a2a59852ed4

:fnise: Sant nok. Har reagert på det selv, men jeg blir ikke forbanna...

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skeptisk

Hvorfor skriver så mange "forsovet" i stedet for forsåvidt? Den feilen får jeg vondt av.

Det er faktisk: For så vidt

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skriver så mange "forsovet" i stedet for forsåvidt? Den feilen får jeg vondt av.

Slenger meg på den, gitt. :fnise: Har også fått med meg at mange skrive "i overigår". Overigår er jo i dag! :vetikke: Det heter "i overmorgen" eller "i forigårs"!

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skrives for øvrig.

Anonym poster: 3d249e7ca0cff770f461783ff170d46b

Unnskyld! :ler:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på den, gitt. :fnise: Har også fått med meg at mange skrive "i overigår". Overigår er jo i dag! :vetikke: Det heter "i overmorgen" eller "i forigårs"!

"I forgårs" *pirker*

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld! :ler:

Tja, helst en bønn om tilgivelse, blomster på døra og et tårefylt samtale ala "dette skal jeg aaaaldri gjøre igjen, jeg loooover!", så kanskje, kanskje godtar jeg unnskyldningen. Men ikke før!

Anonym poster: 3d249e7ca0cff770f461783ff170d46b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvorfor støter vi, rett som det er, på den sammenskrevne formen forøvrig? Det skyldes riksmålets rettskrivningsprinsipper, som ikke alltid samsvarer med de offisielle. Og mange av de uttrykkene som har obligatorisk særskrivning i offisielt bokmål, har valgfri sammenskrivning eller særskrivning i riksmål. Ett av dem er forøvrig. Andre eksempler: avgårde, endel, idag, igår, ikveld, tilsammen. I offisielt bokmål skal disse uttrykkene skrives i to ord: av gårde, en del, i dag, i går, i kveld, til sammen.Men mange – også blant dem som av arbeidsmessige grunner skal bruke den offisielle rettskrivningen – er ikke klar over reglene. Dermed blir det mye sammenskrivning å se." - Riksmålsforbundet. :)

Tror jeg synder en del, selv. ;)

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror "flirtet" kommer av at det Engelske ordet med samme mening "flirt" :) Men helt riktig ja, på Norsk skrives det flørt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så er det de som skriver dær...det skrives der.

Burde vært en lov som gir en lov til å dele ut nakkeskudd ved slike språklige feil!

Anonym poster: 3d249e7ca0cff770f461783ff170d46b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, helst en bønn om tilgivelse, blomster på døra og et tårefylt samtale ala "dette skal jeg aaaaldri gjøre igjen, jeg loooover!", så kanskje, kanskje godtar jeg unnskyldningen. Men ikke før!

Anonym poster: 3d249e7ca0cff770f461783ff170d46b

:pls: Jeg ber så inderlig om tilgivelse, jeg skal aldri gjøre det igjen, jeg lover! :grine:

Jeg kan ikke sende blomster uten en adresse. :P

:blomst:

:fnise:

"Hvorfor støter vi, rett som det er, på den sammenskrevne formen forøvrig? Det skyldes riksmålets rettskrivningsprinsipper, som ikke alltid samsvarer med de offisielle. Og mange av de uttrykkene som har obligatorisk særskrivning i offisielt bokmål, har valgfri sammenskrivning eller særskrivning i riksmål. Ett av dem er forøvrig. Andre eksempler: avgårde, endel, idag, igår, ikveld, tilsammen. I offisielt bokmål skal disse uttrykkene skrives i to ord: av gårde, en del, i dag, i går, i kveld, til sammen.Men mange – også blant dem som av arbeidsmessige grunner skal bruke den offisielle rettskrivningen – er ikke klar over reglene. Dermed blir det mye sammenskrivning å se." - Riksmålsforbundet. :)

Tror jeg synder en del, selv. ;)

Godt at det ikke bare er meg da. :ler:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I språkforumet her er det en tråd om "den verste skrivefeilen du ser". Jeg bare nevner det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I språkforumet her er det en tråd om "den verste skrivefeilen du ser". Jeg bare nevner det.

Mener du ikke "den VÆRSTE skrivefeilen du ser"? :fnise:

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:pls: Jeg ber så inderlig om tilgivelse, jeg skal aldri gjøre det igjen, jeg lover! :grine:

Jeg kan ikke sende blomster uten en adresse. :P

:blomst:

:fnise:

Vel, jeg har behov for å være litt kostbar i dag, så kanskje i morgen. Adressen er for øvrig: Nordpol veien 666, 0000 Nordpolen.

I språkforumet her er det en tråd om "den verste skrivefeilen du ser". Jeg bare nevner det.

Nei, denne tråden er i aller høyeste grad relevant for samliv og forum, ettersom veldig, med trykk på veldig mange forhold har gått dukken nettopp pga språklige feil.

Jeg hadde f.eks slått opp med en kjæreste på flekken om han sa "dær" eller "værre" eller forøvrig. Lett.

Anonym poster: 3d249e7ca0cff770f461783ff170d46b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har behov for å være litt kostbar i dag, så kanskje i morgen. Adressen er for øvrig: Nordpol veien 666, 0000 Nordpolen.

Nei, denne tråden er i aller høyeste grad relevant for samliv og forum, ettersom veldig, med trykk på veldig mange forhold har gått dukken nettopp pga språklige feil.

Jeg hadde f.eks slått opp med en kjæreste på flekken om han sa "dær" eller "værre" eller forøvrig. Lett.

Anonym poster: 3d249e7ca0cff770f461783ff170d46b

Om han sa det? Kan du høre hvordan han staver det?

EDIT: En n for mye i "kan" … det er vel nok til å slå opp, antar jeg. Adjø.

Endret av Pawn Hearts
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...