Gå til innhold

Smatting!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Evil...

Nå er jeg irritert!!! Unnskyld om dette virker smålig, nå er jeg så irritert at jeg har lyst til og sparke noen i leggen.... :evil:

Noe av det aller verste jeg vet er smatting. Det får det til og klø i fingertuppene og jeg koker.

Nå har jeg en kollega som har en tendens til og stå rett ved pulten min og slafse druer høylytt mens druesaft spruter på papirene mine!

(Ok, jeg overdriver litt!)

:oops:

Er det uhøflig av meg og be henne flytte seg? Eller og lukke munnen når hun spiser? Jeg blir så provosert av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner et vidunderlig snilt og søtt menneske som aldri gjør noen vondt og er bare god tvers igjennom - og ikke eier bordskikk.

Hun smatter og snakker med mat i munnen og det er helt forferdelig.

jeg gjør periodevis ganske store stunst for å slippe å sitte ved siden av henne å sise.

Jeg burde si det, men klarer/tør/gidder/orker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner det prikke i hodebunnen når stefaren min spiser, han har en enda verre vane enn smatting, og dette er i tilegg til smatting..

Han sier "mmm-mm" heeeele tiden! stopper ikke et sekund, i tilegg så stønner han imens han spiser..

DET er irriterende det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Syns også det er ekkelt med folk som stønner og kommer med "velbehagslyder" mens de spiser god mat... MEN: kunne ikke falt meg inn å si fra. Det er jo vi som irriterer oss som har et problem egentlig og det er vi som burde jobbe med oss selv og vår toleranse grense i fht medmennesker, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Unnskyld meg, men... :ler: Sto bare en del morsomt her...

Sorry! Men jeg forstår fustrasjonene deres, altså. Har opplevd det samme selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhhh. Jeg føler med deg.. Har selv en samboer som smatter, og det driver meg til vanvidd. Dersom hun sitter og spiser eple ved siden av meg, så må jeg bare forlate rommet. Kjenner det klør i hele kroppen, og jeg blri helt rød i trynet.

Men egentlig er det jeg som har et problem, ikke henne. Vet ikke helt hvorfor jeg er så følsom for disse lydene.

Forresten; er det flere enn meg som irriterer seg over Daim-reklamene, med den forferdelige knaselyden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere skulle bare høre hvordan det er hos min svigerfar. For det første moses all maten (han har dårlige tenner da, så det er jo en god unnskyldning), og han smatter og raper om hverandre under hele middagen. Jeg er helt sjokkert, særlig siden foreldrene våre helt fra vi var små har imprentet bordmanérer i oss, så jeg er ikke vant til slikt. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ganske opphengt i det der, ja...

Et eksempel så jeg i går på Gardermoen: en flott dame i 30-årene, i pent skjørt og flotte klær som gikk og SLAFSET på et eple. Jeg mener SLAFSET! Med åpen munn og det hele. Sånt sjokkerer meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Når jeg er alene og spiser frukt slafser jeg, særlig epler.

De smaker bedre når man på en måte får litt ekstra luft inn.

Slafser aldri(sjelden) når det er andre tilstede. Mest fordi jeg syns det er ufattlig irriterende når andre slafser, så da er vel ikke en slafsende heks noe bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten; er det flere enn meg som irriterer seg over Daim-reklamene, med den forferdelige knaselyden?

:Nikke: Jaaa! Den er helt forferdelig! jeg må bare slå av lyden når jeg ser den kommer! "The look of love is in..." "Knaaaaaaaassss" :kjempesinna:

Jeg er også en slafsehater! Jeg får helt panikk av det!! Jeg har en venninne som insisterer på å slafse på drops. sugeslafsesugeslafse. Det er helt forferdelig! Hun mener den smaker bedre sånn! Huffhuff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smatting har også jeg alvorlig fobi mot... blir helt gal av det, spesielt når det stønnes på toppen av alt, burde fått hjelp mot dette for det sliter meg helt ut, men heldigvis jeg har avvendt dem jeg bor med :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Estrela

Intens, vedvarende smatting kan få meg til å forlate et rom, må innrømme det.

Har hatet smatting, slafsing, høye tyggelyder (og kjeveknekk! :o ) så lenge jeg kan huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Poirot

Og dette er grunnen til at jeg HATET at folk spiste på lesesalen! SÆRLIG de som trodde de var helt lydløse og trodde de spiste eple så stille de kunne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er rare! :tunge1:

Jeg kan ikke fatte og begripe hva som er så plagsomt med at enkelte lager lyder når de spiser. Ikke at det er noe galt med dere som syns det er plagsomt altså :wink: Jeg forstår det bare ikke.

Men lyden av tørr svamp eller negler mot en tavle, den er forferdelig den!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er rare! :tunge1:

Jeg kan ikke fatte og begripe hva som er så plagsomt med at enkelte lager lyder når de spiser. Ikke at det er noe galt med dere som syns det er plagsomt altså :wink: Jeg forstår det bare ikke.

Men lyden av tørr svamp eller negler mot en tavle, den er forferdelig den!!

Frem til jeg leste dette siste innlegget, trodde jeg at jeg var den eneste som ikke ble irritert av smatting...

Jeg synes ikke det er no ille jeg. Høres bare ut som folk koser seg med maten. :wink: (Og det er godt at jeg ikke irriterer meg over det, for jeg har innegris. Henne skulle dere ha hørt, når hun spiser!!! Det hadde nok gått dere på nervene!! :tunge1::ler:

Orker nesten ikke skrive om negl/tavle lyden en gang :hår: :hår:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er rare! :tunge1:

Jeg kan ikke fatte og begripe hva som er så plagsomt med at enkelte lager lyder når de spiser. Ikke at det er noe galt med dere som syns det er plagsomt altså :wink: Jeg forstår det bare ikke.

Men lyden av tørr svamp eller negler mot en tavle, den er forferdelig den!!

:ler: Godt vi er forskjellige, tørr svamp eller negler mot en tavle er bare koselig! Gjør ikke meg noe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...