Gå til innhold

Hotell over helgen; hva ha med?


Spinat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva bruker du i løpet av en helg hjemme? Du får ringe mammaen din og få henne til å pakke for deg.



Anonymous poster hash: 2f6e8...7f8
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du behøver ikke ta med deg sengeutstyr, håndklær og håndsåpe.

Anonymous poster hash: 3eec9...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannbørste, tannkrem, 1-2 par sokker, 1 bukse, 1-2 boksere, 1 genser/t-skjorte, sko.

Eventuellt aftershave og sånt om du bruker det.



Anonymous poster hash: 914b3...ac4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Du behøver ikke ta med deg sengeutstyr, håndklær og håndsåpe.

Anonymous poster hash: 3eec9...1cc

Vaskeklut er lurt å ha med, hvis du bruker det. Det har jeg aldri sett på hotellbad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deler gladelig barnelærdommen:

Pass, piller, kredittkort, kondomer.

Smartphone og iPod.

Toalettsaker, dvs. det du bruker hjemme minus dusjsåpe og sjampo.

1 par sokker pr dag (svetter du lite og bruker strømpebukser e.l. kan du ha færre)

1 par truser pr dag pluss en ekstra

1 t-skjorte/singlet pr annenhver dag (svetter du mer må du bytte hver dag)

1 pent skift

1 praktisk skift

2 par sko hvorav ett må passe når det regner

Cardigan og skjerf som kan gi variasjon i plaggene



Anonymous poster hash: d5af1...f6a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskeklut er lurt å ha med, hvis du bruker det. Det har jeg aldri sett på hotellbad.

Er det virkelig noen som fortsatt bruker vaskeklut?

Anonymous poster hash: 7beeb...ccc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med de klærne du ellers bruker i løpet av en helg. Skal du på kurs? Da er det ofte slik at man kler seg litt finere om kvelden. Ellers pleier ikke jeg å ha med noe spesielt til å ha på meg under middagen dersom vi spiser på hotellet.

Ta med shampoo og balsam, det de har på hotellene er ofte ikke noe særlig. Og f.eks Choice-hoteller har jo kun en såpe i dispenser i dusjen, ikke noe shampoo og lignende.

Ta med det du ellers bruker av hudpleie-produkter etc.

Er du veldig avhengig av hårføneren din? Da ville jeg tatt den med. De fleste hoteller har hårføner på rommet, men de er som regel veldig dårlige (om du da ikke skal bo på The Thief eller noe lignende i Oslo hvor de har ordentlige hårfønere og produkter på rommet).

Ta med det du trenger av ladere. Selv om mange gjester glemmer igjen telefonladerne sine på hotellet, så er det ikke sikkert at hotellet likevel har noen ladere å låne ut dersom du glemmer din.

Hvordan skal du betale for rommet? Om du er på kurs og hotellet er dekket gjennom det, så er det ikke sikkert at du trenger å registrere et bankkort eller et kredittkort som sikkerhet for rommet, men om du betaler selv så må du selvfølgelig det. Det beste er å ta med et kredittkort til å registrere ved innsjekk. De fleste hoteller fryser da en sum på kortet som så blir frigitt igjen når du har sjekket ut. Derfor bruker jeg helst kredittkort og ikke mitt vanlige bankkort siden jeg da hadde fått noen av pengene mine der "frosset" og dermed utilgjengelige for et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Er det virkelig noen som fortsatt bruker vaskeklut?

Anonymous poster hash: 7beeb...ccc

Jeg gjør det, føler meg ikke ren uten at jeg har vasket skikkelig med klut, eventuelt svamp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Annonse

Overlevde! Fyren i resepsjonen lo av meg, da. Men jeg liker fortsatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...