Gå til innhold

Taxi på helligdag PARIS?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Er i paris den 17 og 18 april. Det er vel røddager?

Hvordan er det med taxiprisene da?

Hvor mye koster taxi fra Charles g flyplassen til sentrum paris? Vært fint om noen visste hva helligdag + kvelds pris på en slik taxiitur hadde kostet



Anonymous poster hash: 43ccb...4fd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Taxipriser fra Charles de Gaulle (Google er din venn...)

Skjærtorsdag er helligdag i svært få land utenom Norge - heller ikke i Frankrike. Langfredag er helligdag.

Takk, men det står ingenting om når det er helligdagstillegg på den linken, kun at det er 15% mer på helligdager og kveld.

Regner med det da er 15% ekstra på fredag, siden du sier det er helligdag der da...

Er det enklere/billigere å ta buss eller?

Roissy buss stopper visstnok ganske langt unna hotellet mitt, og da må jeg uansett ta taxi dit.

Anonymous poster hash: 43ccb...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvordan det er i påsken, men i nyttårshelgen er det så og si klin umulig å få tak i taxi ble vi fortalt, og det fikk vi virkelig oppleve også.

Måtte gå fra der vi hadde feiret til hotellet i øsende regn iført Loubotin hæler, kjole, en svindyr kåpe og chanelveske. Brukte vel 2 timer på turen og vi ble ledd av av uteliggerene som lå gode og varme under pappeskene sine :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men det står ingenting om når det er helligdagstillegg på den linken, kun at det er 15% mer på helligdager og kveld.

Regner med det da er 15% ekstra på fredag, siden du sier det er helligdag der da...

Er det enklere/billigere å ta buss eller?

Roissy buss stopper visstnok ganske langt unna hotellet mitt, og da må jeg uansett ta taxi dit.

Anonymous poster hash: 43ccb...4fd

Det står jo at det er tillegg på helligdager, og jeg opplyste at langfredag er helligdag, skjærtorsdag er det ikke.

Jeg har alltid brukt tog, og synes det har vært veldig greit (og mye billigere, vil jeg tro).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nesten sikker på at langfredag ikke er helligdag i Frankrike. De fleste katolske - og andre europeiske - land har kun 2 helligdager i påsken, Søndag og mandag. (1. påskedag og 2. påskedag).

Endret av Dolce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten sikker på at langfredag ikke er helligdag i Frankrike. De fleste katolske - og andre europeiske - land har kun 2 helligdager i påsken, Søndag og mandag. (1. påskedag og 2. påskedag).

For å korrigere meg selv over litt: Langfredag er helligdag i deler av Frankrike, men ikke hele. Muligens ikke Paris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...