Gå til innhold

Sydentur i Januar/Februar


Dreamgirl

Anbefalte innlegg

Hei hei :-)

Vil gjerne en tur til syden i Januar/Februar 2015, og lurte på om noen har noen tips til hvor man kan reise på denne tiden av året og hvor man fortsatt kan sole seg og bade på stranda?

Er en venneferie, er ikke viktig med uteliv o.l.

Helst ikke Spania. Vært der flere ganger og likte meg ikke spesielt godt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har vært en del ganger på Tenerife både i Desember og Januar. Har vært heldige med været.

Kan absolutt anbefale Playa Las Americas / Los Christianos :) Veldig stabilt der mtp regnvær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært en del ganger på Tenerife både i Desember og Januar. Har vært heldige med været.

Kan absolutt anbefale Playa Las Americas / Los Christianos :) Veldig stabilt der mtp regnvær :)

Helst ikke Spania sa hun ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :-)

Vil gjerne en tur til syden i Januar/Februar 2015, og lurte på om noen har noen tips til hvor man kan reise på denne tiden av året og hvor man fortsatt kan sole seg og bade på stranda?

Er en venneferie, er ikke viktig med uteliv o.l.

Helst ikke Spania. Vært der flere ganger og likte meg ikke spesielt godt :-)

Egypt, Thailand eller hva med Madeira? Madeira har greitt nok ikke strand, men den har både basseng og sol. Dog er ikke "Spania" lik i stemning fra sted til sted, så om du misstrivdes i Madrid så kan du godt trives på Gran Canaria, eller omvendt.

Anonymous poster hash: e3f21...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å være garantert god varme ville jeg reist til asia, Thailand eller noe. Har vært på Gran Canaria f.eks i desember og der var det kaldt da jeg var der.



Anonymous poster hash: 99b11...e01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sent, men takk for alle svar :-)

Har vært i både Madrid, Barcelona og Tenerife (dog skikkelig turiststeder alle sammen da) men trivdes ikke like godt som når jeg har feriert i Italia, Frankrike og Malta.

Men Thailand og Egypt skal jeg absolutt se på! Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Aruba. Direktefly fra Oslo, og fin øy med suverent klima (varmt, men tørrere luft og litt bris gjør det meget behagelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Aruba. Direktefly fra Oslo, og fin øy med suverent klima (varmt, men tørrere luft og litt bris gjør det meget behagelig).

Jeg var på Aruba fra nyttårsaften og til 15 jaunar i år og det er en deilig plass å være med perfekt temperatur og fantastiske strender. Dessverre så har ving bestemt seg for ikke å ha direkteflyvninger dit kommende vintersesong fra Oslo så da må man fly direkte fra Stokholm i stedet.

Av andre stedet jeg vil anbefale på den tiden av året er Thailand, Mexico og Cuba.

Vietnam og Filipinene, Mauritsius og Zansibar har også bra temperatur.

Det er også fint i Fort Lauderdale/ Miami så det kan være noe å tenke på. Går mange ganske rimelige cruiseturer fra Miami og rundt i Karibien også.

Hotel Atlantis på Nassau Bahamas er også bra på den tiden av året. Var der selv en gang i desember for noen år siden og badet med delfiner.

Hvis man ikke vil fly så langt så var jeg i Marokko i februar i år og da var det 30 grader der midt på dagen. Varmt nok . Eller hva med Jordan. Apollo har turer dit og det er et spennende land med mye å oppleve. Kan bli med til Israel og Dødehavet derfra og.

Når det gjelder Egypt så er det vel ute anbefaling fra UD om ikke å dra dit nå så følg med på hva som skjer der.

Er jo bra temperatur i Dubai og men jeg er litt skeptisk til styre og stell der så det er ikke noe for meg men mange sier det er flott å besøke landet .

Eller så kan man ta et direktefly til SAN Fransisco ( Norwegian ) eller LA og ta et fly videre derfra til Hawaii.

Åå- Nå fikk jeg lyst til å reise, hehe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, caroprins...

Var litt dårlig research fra min side. Da vi fløy til Aruba reiste vi via Amsterdam, gikk fint det. Har vært i Thailand, Bali, Mauritius og Kenya i tillegg, men det aller mest behagelige klimaet fant jeg på Aruba. Og fantastiske strender! *lengte tilbake*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stemmer det, caroprins...

Var litt dårlig research fra min side. Da vi fløy til Aruba reiste vi via Amsterdam, gikk fint det. Har vært i Thailand, Bali, Mauritius og Kenya i tillegg, men det aller mest behagelige klimaet fant jeg på Aruba. Og fantastiske strender! *lengte tilbake*

Ja om ikke Ving tar den flyruten inn igjen så blir det vel via Amsterdam på oss og for Aruba var virkelig verdt å besøke flere ganger. Morgentur på palm beach var nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Aruba fra nyttårsaften og til 15 jaunar i år og det er en deilig plass å være med perfekt temperatur og fantastiske strender. Dessverre så har ving bestemt seg for ikke å ha direkteflyvninger dit kommende vintersesong fra Oslo så da må man fly direkte fra Stokholm i stedet.

Av andre stedet jeg vil anbefale på den tiden av året er Thailand, Mexico og Cuba.

Vietnam og Filipinene, Mauritsius og Zansibar har også bra temperatur.

Det er også fint i Fort Lauderdale/ Miami så det kan være noe å tenke på. Går mange ganske rimelige cruiseturer fra Miami og rundt i Karibien også.

Hotel Atlantis på Nassau Bahamas er også bra på den tiden av året. Var der selv en gang i desember for noen år siden og badet med delfiner.

Hvis man ikke vil fly så langt så var jeg i Marokko i februar i år og da var det 30 grader der midt på dagen. Varmt nok . Eller hva med Jordan. Apollo har turer dit og det er et spennende land med mye å oppleve. Kan bli med til Israel og Dødehavet derfra og.

Når det gjelder Egypt så er det vel ute anbefaling fra UD om ikke å dra dit nå så følg med på hva som skjer der.

Er jo bra temperatur i Dubai og men jeg er litt skeptisk til styre og stell der så det er ikke noe for meg men mange sier det er flott å besøke landet .

Eller så kan man ta et direktefly til SAN Fransisco ( Norwegian ) eller LA og ta et fly videre derfra til Hawaii.

Åå- Nå fikk jeg lyst til å reise, hehe.

Wow, så mange gode tips! Supert :D

Nei, Dubai har jeg ikke lyst til å reise til av samme grunner som deg selvom jeg har noen venner som har vært der og synes det var toppen.

Har du besøkt Israel, forresten? Hørt det skal være ganske flott :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, caroprins...

Var litt dårlig research fra min side. Da vi fløy til Aruba reiste vi via Amsterdam, gikk fint det. Har vært i Thailand, Bali, Mauritius og Kenya i tillegg, men det aller mest behagelige klimaet fant jeg på Aruba. Og fantastiske strender! *lengte tilbake*

Super dupert! Skal sjekke det ut :D Så utrolig koselig med så mange svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har vært på Tenerife. Helt supert!
Var på Gran Canaria i år, men der var det litt kjølig og mye vind. Noen fine dager, dog.

Ellers har vi vært i Thailand. Ville kanskje sjekket opp i regntid etc først, for vet om noen som har vært uheldige med det.



Anonymous poster hash: 3675a...2f6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært i Israel enda selv men ene sønnen min var der på skoleturer på videregående og han synes det var en flott opplevelse å besøke landet. Den dagen jeg kommer meg til Jordan så skal jeg melde meg på den utflukten som besøker Israel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egypt, Thailand eller hva med Madeira? Madeira har greitt nok ikke strand, men den har både basseng og sol. Dog er ikke "Spania" lik i stemning fra sted til sted, så om du misstrivdes i Madrid så kan du godt trives på Gran Canaria, eller omvendt.

Anonymous poster hash: e3f21...f40

.

Huff. Ikke dra til Madeira om du ikke er 80 år. Det er varmt og pent altså, men det er bare pensjonister som drar dit...

Jeg følte meg i alle fall malplassert :(

Endret av skummet_kultur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...