Gå til innhold

Noen som har noen erfaringer fra Egypt?


Shira

Anbefalte innlegg

Spesielt dette hotellet som fanget oppmerksomheten min:

Three Corners Ocean View & Ocean View Club SSSS

Tenkte å ta en tur til sommeren, men jeg har aldri vært i Egypt før. Noen som har positive eller negative kommentarer? Takk på forhånd! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har vært i Egypt, like utenfor Sharm el Sheik, og synes det var en positiv erfaring! Vi velger alltid hoteller som ligger i forsteder, litt vekk bra bykjernen. Da kan vi velge når og hvor mye vi vil oppleve "mas og kjas", og ellers slappe av i rolige omgivelser. For storbyene nedover der er ganske intense!

Jeg har dog ikke noe stort behov for å returnere til Egypt, annet enn til Giza eller på et Nilencruise. Jeg er mer fan av Tunisia, og har med tiden fått veldig sans for Tyrkia. Har vært i disse to landene flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes nesten det er litt trist at så mange reiser på "sydenferie" til et land som har så mye historie å by på! Mitt tips er å ta et Nilen-cruise og få med seg pyramider, kongens dal osv, før man kan avslutte turen med en ukes tid på en slik resort :)



Anonymous poster hash: 286ae...1d9
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der 5-6 ganger og trives. Bare ikke heng deg opp i innkastere, ikke snakk med dem, de vil bare ha deg inn i butikken sin.

Man bør unngå toppløshet. Ellers er det fest og alkohol om du liker det. De har Pacha club!

Ellers er det chill by. Sentrum er liten og oversiktlig, fantastisk mye utvalg i mat, late dager på stranden osv...

Gå på YouTube å kos deg. Jeg ville bodd i Naama Bay, som er hovedsentrum. Har selv bodd på Hyatt Regency, Sonesta Club og en til jeg ikke husker. Siste gangen tok vi all inclusive, og det var fint det.

Ene gangen tok vi buss i 6 timer til Kairo å så pyramiden osv.

I selve sharm ville jeg kjørt firehjulingene inn i ørkenen. Drukket te med bedringens og sett solen gått ned. Det er uforglemmelig.

Anbefaler ingen andre byer i Egypt da de ikke er turistvennlige utenfor hotellområdet.

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i hurghada for et par år siden. Syns det var OK, og ingenting negativt å si om Egypt. Selvfølgelig en annen kultur og folkeslag enn her hjemme men det er vel også derfor vi reiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært i Egypt én gang. vi var i Marsa Alam hvor det nesten ikke er andre scandinaviske turister å finne. vi var litt uheldige med reisetidspunktet da det ble uroligheter i Egypt og Ving avlyste alle utflukter + vi ble frarådet å forlate hotellområdet. vi bodde midt i øde ørkenen og holdt oss bare på hotellet. var heldigvis et veldig fint hotell med all incluesive. det ble også observert hai der, så vi fikk bare bada i havet den første dagen. så det ble hotell- og bassengliv som ikke er noe for meg, men fikk i hvertfall total avslapning da. jeg har veldig lyst til å dra til Egypt igjen da jeg er veldig interessert i mumier o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ELSKER EGYPT! Men har vert litt skeptisk de siste årene pga mye uro der nede. De vanlige "turist" plassene er vel OK. Men bør jo ikke reise inn til pyramidene for eksempel da det er i nærheten av der hvor det er litt uro for tiden...



Anonymous poster hash: fbd1d...a46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...