Gå til innhold

Mallorca eller Tenerife?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og en god venninne skal på chartertur en uke i sommer. Vi står mellom Mallorca og Tenerife. ingen av oss har vært der før, men har lest mye om stedene. Det vi ønsker er i tillegg til sol, sandstrand og avslapping, er å bo nært hovedstaden så vi kan dra inn å shoppe og oppleve litt byliv. Tenker da på butikker som Zara, Berska, Mango og ikke i sydenboder. Ingen av oss fester særlig så vi ønsker ikke dra til for eksempel Magaluf.

Hvor ville dere dratt av Mallorca og Tenerife? :)



Anonymous poster hash: 08671...d08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenerife og shopping? Hovedstaden nordøst på øya er ikke noe shoppingmekka for å si det sånn. Og det er langt unna turistområdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Enig med brukeren over. Vil dere på shopping, så må dere i litt større byer. Kan hende dere finner noe på Palma dde Malorca, men tviler på Tenerife.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beshka finner du ikke noen av stedene. Zara finner du sikkert, det er sånt man har over alt (men sjekk nettsidene). Men alle disse er jo kjeder på lik linje med Cubus og H&M og jeg hadde ikke valgt feriested etter hvor disse butikkene finnes.

Men jeg skjønner at du ønsker skikkelige butikker i stedet for basarer. Ville valgt Mallorca av disse to, men ville nok valgt fastlandet fremfor begge. Barcelona f.eks. Der får dere både sol, hav, kultur og shopping så mye dere bare orker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode svar! Min venninne sa det var bra shopping på tenerife men da har hun tydeligvis bommet litt :fnise: vi har tenkt på barcelona! men det vi har sett på har vært så dyrt. vi vil ha et fint hotell med basseng også, og det vi har sett på i barcelona blir over budsjettet vårt. men dere som har vært i Barcelona, har dere noen hotelltips isåfall? :)



Anonymous poster hash: 08671...d08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden jeg var i Barcelona, men vi fant en del rimelige hoteller litt utenfor sentrum.

Det gikk fint å gå inn til sentrale deler på en time eller to langs stranden og det går trikker.

Generelt er det sjelden bassenger på hotellene i slike storbyer og spesielt ikke når de ligger ved havet. Men det er jo masse fine stedet nedover kysten av Spania om dere vil ha mindre storby. Alicanteområdet f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville valgt Mallorca ut av de. Syntes shoppingen der var helt grei. Det er fine veier der og, så man kan ha leiebil, så får man se litt mer av øya.



Anonymous poster hash: 67191...60f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg shoppet en del på Tenerife. Mango og Zhara, og en Adidas butikk, det er shoppingmuligheter, med bil blir det lettere. Tenerife er BRA!

Anonymous poster hash: 9f6e4...7fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Tusen takk for gode svar! Min venninne sa det var bra shopping på tenerife men da har hun tydeligvis bommet litt :fnise: vi har tenkt på barcelona! men det vi har sett på har vært så dyrt. vi vil ha et fint hotell med basseng også, og det vi har sett på i barcelona blir over budsjettet vårt. men dere som har vært i Barcelona, har dere noen hotelltips isåfall? :)Anonymous poster hash: 08671...d08

Vi var i Barcelona i høst og bodde på Hotel Barcelona princess, det var kjempe fine rom, gode senger, 2 basseng og ligger nederst i gaten diagonal. Vegg i vegg ligger kjøpesenteret diagonal mat, som vi synes var det beste. 5 minutter gange over veien ligger netto stasjonene som gir dere all slags muligheter, på null komma niks er dere inne i byen. 5 minutter gange andre veien har du stranden, en liten og koselig Strand. Vi var også på Mallorca i fjord, og hadde helt klart valgt Barcelona igjen, men ikke Mallorca, dere kjedet jeg meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, solstråla88 :) men som sagt har vi et budsjett, de billigste hotellene jeg fant i Barcelona var rundt nesten 6000 pr pers i to uker, og det var uten fly.



Anonymous poster hash: 08671...d08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på Mallorca og Tenerife. Begge anbefales! Med stramt budsjett pluss shopping vil jeg anbefale Palma, hvis du har litt mer og rutte med pluss leie bil er Tenerife magisk, nydelig øy med vulkanlandskap

Anonymous poster hash: 9f6e4...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beshka finner du ikke noen av stedene. Zara finner du sikkert, det er sånt man har over alt (men sjekk nettsidene). Men alle disse er jo kjeder på lik linje med Cubus og H&M og jeg hadde ikke valgt feriested etter hvor disse butikkene finnes.

Men jeg skjønner at du ønsker skikkelige butikker i stedet for basarer. Ville valgt Mallorca av disse to, men ville nok valgt fastlandet fremfor begge. Barcelona f.eks. Der får dere både sol, hav, kultur og shopping så mye dere bare orker.

Jo. Bershka finner du på Mallorca.

Anonymous poster hash: 95720...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært på begge stedene og ville valgt Tenerife om igjen, mer eksotisk syntes jeg.. Syntes shoppingen i Santa Cruize var helt ok, i tillegg har du spennende natur..



Anonymous poster hash: c5336...81c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palma by på Mallorca er en fantastisk by. Gode shoppingmuligheter, mye kultur og flott arkitektur. Bo gjerne litt på utsiden av byen hvis du skal dit sommerstid. Deilig å kunne bade og sole seg hele dagen, for så å dra inn til byen på shopping og restauranter om kvelden. Jeg har vært på Tenerife og i Barcelona, som jeg ser er nevnt over her, vil si at jeg foretrekker Palma. Jeg skal dit til sommeren igjen :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er egentlig ikke helt sikker på hva du skal men stemmer på Mallorca



Anonymous poster hash: 737e5...336
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Palma by på Mallorca er en fantastisk by. Gode shoppingmuligheter, mye kultur og flott arkitektur. Bo gjerne litt på utsiden av byen hvis du skal dit sommerstid. Deilig å kunne bade og sole seg hele dagen, for så å dra inn til byen på shopping og restauranter om kvelden. Jeg har vært på Tenerife og i Barcelona, som jeg ser er nevnt over her, vil si at jeg foretrekker Palma. Jeg skal dit til sommeren igjen :laugh:

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de du nevner er nok Mallorca best ja.

Litt off topic: Men skulle bare tipse om at på Gran canaria er det bra å shoppe. Mange store shoppingsentre i hovedstaden, Las Palmas. Med alle slags butikker: Primark, Bershka, Zara, Mango o.s.v.



Anonymous poster hash: be86c...8fd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...