Gå til innhold

Reise på ferie alene..


According To

Anbefalte innlegg

Ettersom jeg ikke har samboer lengre, og ingen i familien har råd til å reise, så vurderer jeg å reise på ferie alene i sommer. Jeg er ikke den typen som fester i syden, og vil derfor ikke reise med venner siden det er det de prioriterer.

Så, er det noen her som har reist på ferie til syden alene før? Jeg er en kvinne i tyveårene. Noen tips om hvor en bør reise? Er det trygt å reise alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det samme lurer jeg på også.. Trenger sårt en tur vekk.

Anonymous poster hash: 422bb...0b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg ikke har samboer lengre, og ingen i familien har råd til å reise, så vurderer jeg å reise på ferie alene i sommer. Jeg er ikke den typen som fester i syden, og vil derfor ikke reise med venner siden det er det de prioriterer.

Så, er det noen her som har reist på ferie til syden alene før? Jeg er en kvinne i tyveårene. Noen tips om hvor en bør reise? Er det trygt å reise alene?

Hvor har du tenkt å dra? Du er ganske trygg i Spania, Hellas, Frankrike, Portugal. Jeg ville vært litt mer skeptisk til Bulgaria og Tyrkia, ikke noe galt med disse stedene men med tanke på at du som jente vil dra alene så er det kanskje ikke så safe.

Absolutt ingenting i veien for å dra på ferie alene, da bestemmer man selv hva man vil gjøre og når, og dessuten får man tid til å tenke over ting som man kanskje ikke har tid til å tenke på ellers :) gå litt i seg selv mao.

Anonymous poster hash: 2dbde...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist mye alene før jeg ble gift. HOpp i det. Blir kjent med mange nye mennesker. Hva med asia? Indonesia og Singapore har fint vær i sommerferien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også veldig lyst til å reise alene. Har aldri reist alene og syns det høres veldig hyggelig ut. Å reise på ferie alene må jo være utrolig gøy, men da gjerne en storby, tenker at ferie til en plass hvor en kun kan bade og sole seg, ikke er helt optimalt dersom en reiser alene.



Anonymous poster hash: 680b4...658
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist mye på storbyferier alene. Nå har jeg et ønske om å prøve meg på en sydentur til sommer'n. Jeg fester ikke og er vel egentlig ikke særlig sosial av meg heller - i alle fall ikke når jeg er alene på steder med bare fremmede mennesker. Jeg er redd for at jeg kommer til å føle meg veldig alene. På storbyferie er det mye å fylle dagene med. På en sydentur blir det litt anderledes. Selv på tur med ungene må jeg innrømme at jeg følte meg litt alene. Jeg følte at jeg var omringet av store familiegrupper. Derfor lurer jeg litt på å dra på et sted som er forbeholdt voksne. Vingreiser har flere hoteller der det faktisk er aldersgrense på. I tillegg tror jeg at jeg velger et hotell med mange "stjerner" for å unngå de som drar på litt billige hotell for å feste. For å unngå å føle meg hele alene kommer jeg til å fylle kofferten med gode bøker - så håper jeg at det hjelper.

Send meg gjerne en PM, så kan vi utveksle litt erfaringer via PM.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Www.carpe-diem.no er et reiseselskap for deg som reiser alene, uten ekstra kostnad for kun 1 pers, og ikke et sjekkeselskap,

Anonymous poster hash: 7427a...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å reise til Palma på Mallorca? Da har du jo både strender og storby :) Er så utrolig fint der!



Anonymous poster hash: 56bc0...eb7
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt veldig lyst til å dra på øyhopping i Hellas alene, særlig på de mindre kjente øyene :) Kunne også tenkt meg å finne meg en småby i Frankrike eller Portugal og holde til der en stund.



Anonymous poster hash: 026a5...d48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Bulgaria/ Golden Sands for snart to å siden på en helt vanlig chartertur. Eneste jeg "sikkerheten" jeg utførte var at jeg ikke gikk alene i hovedgata på kveldstid. Men nå er jeg sikkert dobbelt så gammel som deg, så jeg var kanskje ikke så interessant ;) Uansett så fikk jeg en herlig uke med bading, soling og masse avslapning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, er det noen her som har reist på ferie til syden alene før? Jeg er en kvinne i tyveårene. Noen tips om hvor en bør reise? Er det trygt å reise alene?

Jeg dro i fjor høst. Valgte Mallorca og fant meg et hotell med god klassifisering like utenfor Palma de Mallorca. Siden målet mitt med akkurat den ferien var å slappe av så valgte jeg et spahotell med mulighet for all inclusive. Valgte en mellomløsning med fullpensjon på hotellet de fleste dagene, rett og slett fordi jeg ikke synes det er så morsomt å gå ut og spise alene.

Tok en dag inne i Palma, selvsagt, ellers bare daffet jeg ved bassengkanten med fulladet lesebrett, eller gikk turer i nærområdet.

Må nesten tilføye at jeg også er dobbelt så gammel, så det har kanskje litt å si for hotellvalg og "dovenskap" ;)

Endret av Cata
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forresten legge til at jeg vurderer ny tur i sommer/ høst.



Anonymous poster hash: a2f47...ffc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forresten legge til at jeg vurderer ny tur i sommer/ høst.

Anonymous poster hash: a2f47...ffc

Og dette var meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må si at jeg aldri kommer til å skjønne meg på alle de på min egen alder som reiser til andre land for å drekke. Jeg mener, det er sikkert fint å ta en dram en kveld, eller en øl til middagen, men hva er poenget med å betale dyre dommer for å drikke seg så full at man ikke husker noe? Det greier man fint i norge, eneste forskjellen er at det er kaldere her liksom. :P

Kunne også ha tenkt meg å reist bort, men har samme problem som trådstarter, alle venna mine er sånne drikke-folk, og det orker jeg bare ikke. Alternativet er å reise med mamma og "stefar" og det er jeg heller ikke så sikker på om jeg orker stort av.

Kanskje vi kunne ha startet en reisegruppe her på KG? Vi som ønsker å reise for å oppleve nye ting og kulturer, og mer enn gjerne lar flaska stå igjen i norge :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på Capre Diem og Jomfrureiser. Begge er selskap som arrangere felles gruppereiser for de som reiser alene men som også ønsker å ha noen å reise sammen med. De har mange fine turer for enhver smak.

Ellers så har både star tour tema, apollo, albatross reiser og wikstrøm reiser turer i grupper med guide de og.

Det finnes også flere selskaper som jeg ikke kommer på i farten.

Hvis dette ikke er noe for jeg så hadde jeg om jeg skulle tatt meg en chartertur på egenhånd valgt meg et voksenhotell med halvpensjon, fint spa, ved strand og med underholdning om kvelden. Da hadde jeg hatt det jeg trengte for rolige og avslappende dager på hotellet. Ved siden av så hadde jeg sjekket utfluktspakken selskapet hadde fra det hotellet og den burde være slik at jeg hadde masse muligheter til å bli med på spennende utflukter de dagene jeg ønsket det. Da tror jeg at jeg kunne hatt det greit selv om jeg reiste alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du på sydenferie? Jeg har reist verden rundt alene, og synes det er helt fantastisk å reise alene, men aldri i livet om jeg hadde orket å reise på chartertur til syden alene. På sydenferie er det få andre som reiser alene, og du blir omringet av par og familier. I tillegg er det ofte lite å ta seg til på sånne steder (det meste handler om hotellområdet, strender og restauranter). Det blir en kombinasjon som gjør det lett å føle seg ensom.

Hva med å reise til en storby eller på en opplevelsestur? Begge deler er flott å gjøre alene. Da har du så mange muligheter til ting du kan gjøre, og ingen vil legge merke til at du alltid er alene. Eller hva med å reise på en gruppetur med for eksempel G Adventures? Da blir du kjent med andre på din alder fra hele verden, og en stor andel av dem reiser alene akkurat som deg. Da blir også praktiske ting ordnet for deg, så det er en lettvint og trygg måte å oppleve verden på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg var alene i Kroatia ifjor sommer, gikk hvertfall veldig bra. Reiste litt rundt der, og ble kjent med mange.

Og godt mulig at jeg drar alene et sted denne sommeren og, siden de fleste drar på kjæresteturer og jeg mangler akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvorfor vil du på sydenferie? Jeg har reist verden rundt alene, og synes det er helt fantastisk å reise alene, men aldri i livet om jeg hadde orket å reise på chartertur til syden alene. På sydenferie er det få andre som reiser alene, og du blir omringet av par og familier. I tillegg er det ofte lite å ta seg til på sånne steder (det meste handler om hotellområdet, strender og restauranter). Det blir en kombinasjon som gjør det lett å føle seg ensom.

Hva med å reise til en storby eller på en opplevelsestur? Begge deler er flott å gjøre alene. Da har du så mange muligheter til ting du kan gjøre, og ingen vil legge merke til at du alltid er alene. Eller hva med å reise på en gruppetur med for eksempel G Adventures? Da blir du kjent med andre på din alder fra hele verden, og en stor andel av dem reiser alene akkurat som deg. Da blir også praktiske ting ordnet for deg, så det er en lettvint og trygg måte å oppleve verden på.

Har reist mye storby og i andre verdensdeler, så vil gjerne slappe av på stranden denne gangen :-) men ser den at det er selvfølgelig bedre å ha ting å fylle opp dagene med enn bare strand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg ikke har samboer lengre, og ingen i familien har råd til å reise, så vurderer jeg å reise på ferie alene i sommer. Jeg er ikke den typen som fester i syden, og vil derfor ikke reise med venner siden det er det de prioriterer.

Så, er det noen her som har reist på ferie til syden alene før? Jeg er en kvinne i tyveårene. Noen tips om hvor en bør reise? Er det trygt å reise alene?

Svar til ditt siste spørsmål; ja, det er trygt å reise alene dersom man 1: følger lokalbefolkningens anbefalinger ang. hvor man kan ferdes trygt/steder man bør unngå. 2: ikke drikker seg dritings.Hilsen en som har reist til de fleste verdensdelene alene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...