Gå til innhold

Skravletråd 2014!


Favole

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så leit Amys :\ Håper det klaffer med en ny liten spire snart!

åffårno: vil du at jeg skal legge deg til på 2. januar i terminlisten eller? :)

Gratulerer til alle nye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

åffårno: vil du at jeg skal legge deg til på 2. januar i terminlisten eller? :)

Gratulerer til alle nye :)

Skal snart få ny(eller samme) termin igjen på UL, så vi kan vente til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newbitch

Har foreløbig termin 12. januar, etter menstermin :)

Har ingen barn fra før av. Vi bor på Vestlandet, samboere :)

Vi har første ordinære ultralyd i begynnelsen av august, hvor vi håper på å få vite kjønn :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for flere januar-spirer! Gratulerer og velkommen :) Hvordan er formen? Noen som begynner å få mage ennå? Jeg venter utålmodig på min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Twelve12

Hurra for flere januar-spirer! Gratulerer og velkommen :) Hvordan er formen? Noen som begynner å få mage ennå? Jeg venter utålmodig på min...

Jeg har fått ganske stor mage allerede, men nå bærer jeg på to da. Har brukt mammabukse siden uke 9 :)

Ellers er formen ganske fin for tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å lese at blåbærmuffin og Amys mistet :( Ønsker dere begge masse lykke til! :klemmer:

Tror ikke jeg har skrevet her før?

Jeg har termin 5. Januar. Kjønn er ukjendt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen dere nye, har lagt dere til i listen :)

Formen her er litt opp og ned, vært ganske laber egentlig de siste ukene med kvalme som ikke vil gi seg. Oppkast nesten hver dag den siste uka, men det må vel gi seg snart. Hvis ikke så får jeg vel si at det er verdt det.

Har hatt ferie de siste tre ukene, og på mandag er det tilbake på jobb. Håper det går greit å komme tilbake mtp kvalmen, må vel kanskje fortelle det til sjefen snart at jeg er gravid. Heldigvis har hun ferie en uke lengre enn meg, så slipper å tenke på det med en gang jeg kommer tilbake ;)

Bare en liten mnd igjen så skal vi på ordinær ultralyd! 13. august er dagen, gleder oss såå til å få se mini! :D Har snakket med en klinikk som driver med 3d ultralyd, og prøver å få time midt i oktober ca. Jeg har også bestilt doppler fra angelsounds.. Litt hysterisk? Neiida.. Bare overstadig nysgjerrig. Samboer mener jeg er teit :P Men får se hvor teit han synes det er når han får høre hjertelyden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Velkommen dere nye, har lagt dere til i listen :)

Formen her er litt opp og ned, vært ganske laber egentlig de siste ukene med kvalme som ikke vil gi seg. Oppkast nesten hver dag den siste uka, men det må vel gi seg snart. Hvis ikke så får jeg vel si at det er verdt det.

Har hatt ferie de siste tre ukene, og på mandag er det tilbake på jobb. Håper det går greit å komme tilbake mtp kvalmen, må vel kanskje fortelle det til sjefen snart at jeg er gravid. Heldigvis har hun ferie en uke lengre enn meg, så slipper å tenke på det med en gang jeg kommer tilbake ;)

Bare en liten mnd igjen så skal vi på ordinær ultralyd! 13. august er dagen, gleder oss såå til å få se mini! :D Har snakket med en klinikk som driver med 3d ultralyd, og prøver å få time midt i oktober ca. Jeg har også bestilt doppler fra angelsounds.. Litt hysterisk? Neiida.. Bare overstadig nysgjerrig. Samboer mener jeg er teit :P Men får se hvor teit han synes det er når han får høre hjertelyden ;)

Hehe er litt morro at vi er like langt på vei. 14+2 idag begge to :)

Har ordinær UL den 16. august jeg. Men nå har jeg hatt 3 UL allerede da grunnet at det er tvillinger og har hatt noen komplikasjoner allerede. Men nå er alt som det skal være :)

Skal også til jordmor den 24. Juli. Det er første timen med jordmor, så er litt spent på hva man egentlig kan forvente der.

Doppler har jeg også, men har ikke brukt den så mye enda, da man skal være litt forsiktig i begynnelsen. Men syns gyn. sa at det var greit når man var over uke 14.

Håper kvalmen gir seg snart da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe er litt morro at vi er like langt på vei. 14+2 idag begge to :)

Har ordinær UL den 16. august jeg. Men nå har jeg hatt 3 UL allerede da grunnet at det er tvillinger og har hatt noen komplikasjoner allerede. Men nå er alt som det skal være :)

Skal også til jordmor den 24. Juli. Det er første timen med jordmor, så er litt spent på hva man egentlig kan forvente der.

Doppler har jeg også, men har ikke brukt den så mye enda, da man skal være litt forsiktig i begynnelsen. Men syns gyn. sa at det var greit når man var over uke 14.

Håper kvalmen gir seg snart da :)

Morsomt å være like langt! Må være spennende med tvillinger da :) Håper ordinær ul avslører hva som gjemmer seg inni der. Har vært til tidlig ul i uke 10, men da så vi jo ingenting annet enn at det var liv. Kjedelig med komplikasjoner da, håper det ikke oppstår noe mer resten av svangerskapet.

Vi skal til oul 13. august, har ikke fått ordnet med time til jordmor enda, men må vel gjøre det snart (og det har jeg sagt de siste to ukene... :P ). Føler at fastlegen kanskje tar seg mer av det medisinske aspektet med det hele, mens jordmor tar seg av "alt det andre" mer mellommennskelige, følelsesmessige osv. Kan hende jeg tar feil, men men. Greit å ha kontakt med begge uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Morsomt å være like langt! Må være spennende med tvillinger da :) Håper ordinær ul avslører hva som gjemmer seg inni der. Har vært til tidlig ul i uke 10, men da så vi jo ingenting annet enn at det var liv. Kjedelig med komplikasjoner da, håper det ikke oppstår noe mer resten av svangerskapet.

Vi skal til oul 13. august, har ikke fått ordnet med time til jordmor enda, men må vel gjøre det snart (og det har jeg sagt de siste to ukene... :P ). Føler at fastlegen kanskje tar seg mer av det medisinske aspektet med det hele, mens jordmor tar seg av "alt det andre" mer mellommennskelige, følelsesmessige osv. Kan hende jeg tar feil, men men. Greit å ha kontakt med begge uansett :)

Ja er spennende, men litt skummelt også. Er jo dobbelt alt :P

Alt så fint ut på siste UL, så da satser vi på at det forblir sånn :)

Ja det er det jeg har hørt om jordmor også. At det er mest det følelsesmessige osv. Har blitt fortalt av andre at de har som regel litt mer tid til deg enn hva gyn. eller fastlege har. Så praten kan vare en stund dersom man ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er spennende, men litt skummelt også. Er jo dobbelt alt :P

Alt så fint ut på siste UL, så da satser vi på at det forblir sånn :)

Ja det er det jeg har hørt om jordmor også. At det er mest det følelsesmessige osv. Har blitt fortalt av andre at de har som regel litt mer tid til deg enn hva gyn. eller fastlege har. Så praten kan vare en stund dersom man ønsker det.

Krysser fingrene for at alt går for seg som det skal :)

Det virker litt som om legen har det mer travelt, og det har de det nok også for den del. Vet ikke helt hva jeg skal ta opp heller, så håper det blir bedre å komme til jordmor og at praten går litt lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært på ultralyd og fosteret lever ennå! :) Jeg har vel egentlig vært ganske sikker på å miste igjen etter å ha mistet 3 ganger, men nå er det over 10 uker og det går fremdeles bra :) Gynekologen mente jeg var 3 dager lengre på vei enn jeg har regnet, men jeg holder på 13. februar som termin til de evt flytter den på ordinær ultralyd. (Evt hvis fastlegen sier noe annet i morgen, jeg skal på vanlig svangerskapskontroll der da.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommode: Så godt å få en slik bekreftelse når du selv har hatt en dårlig følelse. Håper kontrollen hos fastlegen går fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favole: Ja, det var veldig fint :) Jeg begynner å tro bittelitt på at det kan gå bra denne gangen :) Kontrollen hos fastlegen gikk fint, jeg fikk henvisning til fysio for bekkenløsningen. Sekretæren satte termin til 11. februar i stedet for 13., for hjulet hennes tok ikke hensyn til sykluslengde. Det er forsåvidt greit det, hvis den blir stående så blir det overtid to dager tidligere! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Melder meg inn i klubben! :)

Har termin 15. februar og er i dag 12+5. Magen har begynt å komme, og jeg har visst blitt "avslørt" av folk allerede for et par uker siden som hadde sett meg i byen. Helt utrolig, trodde ikke jeg var SÅ stor?! :) Har fortalt det på jobb, og veldig mange sa at det var forventa. Og det var det vel også... Er samboer, vi er rundt 30 begge to.

Hva slags plager/symptomer har dere hatt? Synes jeg har hatt så mye rart. Av de jeg kommer på nå:

- kvalme og oppkast

- forstoppelse

- løs mage (tidligere i svangerskapet)

- øresus

- trøtthet

- stikking i livmora

- underlivssopp (beklager om det blir for mye info, men dette er vel et sted for å dele erfaringer? :) )

- tørste. Drikker en halv liter vann hver natt, og tisser ofte

- vondt i korsryggen

- humørsvingninger

Legg meg gjerne inn i terminlista!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer KatteLatte! Skal legge deg til i listen :)

Tjaa.. Glemmer liksom symptomene etter hvert som de går over virker det som, haha! Var plaget med kvalme og oppkast fra uke 7 ca til 16, magetrøbbel i både ene og andre retningen, veldig trøtt nå for tiden, alt for emosjonell. I begynnelsen stakk og strakk det veeeldig rundt livmora, var ubehagelig vondt, men det er jo en del av det. Om det er veldig travelt på jobb kjenner jeg det godt nederst i ryggen og i festene nedi der :\ Men heldigvis ingen tegn enda til bekkentrøbbel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte dårlig hud! :) det er fort å glemme hva man egentlig har vært igjennom ja. Jeg begynte å jobbe igjen etter ferien denne uka. I ferien syntes jeg alt ble mye bedre, jeg var mindre kvalm og sliten. I dag derimot kom kvalmen tilbake, og jeg kom både for seint på jobb og måtte dra hjem tidlig fordi jeg var så sliten og hadde vondt i hodet. Har heldigvis en forståelsesfull sjef! Hvis det fortsetter slik at jeg ikke klarer hele arbeidsdager må jeg vel be om gradert sykemelding, men det sitter litt langt inne å be om det. Hva med dere, har det gått greit på jobb hele veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig hud ja, den glemte jeg og! Men det begynner å bli betraktelig bedre, endelig :)

Jeg var noe sykemeldt i starten pga kvalmen var helt grum, så klarte jeg å presse meg gjennom noen uker på jobb før jeg tok ferie. Var veldig dårlig hele ferien egentlig, men men. Har vært sykemeldt en uke nå etter ferien pga smerter relatert til det som sannsynligvis var betente fester nede i ryggen, heldigvis bedre nå og kjenner ikke noe til det :) Jeg misliker veldig å være borte fra jobb, jeg er jo ikke syk, bare gravid. Samtidig føler jeg at jeg må ta mer hensyn til kroppens signaler nå enn før, da det ikke bare er meg det går utover lengre. Må jeg så må jeg, men så langt har jeg en god dialog med sjefen og hun vil forsøke å tilrettelegge så langt hun kan for å unngå sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...