Gå til innhold

Skravletråd for januar/februar 2013


victorindia

Anbefalte innlegg

Det er så stille her inne... lyst til å skravle jeg :gjeiper:

Formen min varierer fra dag til dag, noen dager er jeg helt elendig, men i dag fks så føler jeg meg bra :)

Hva med dere?

Venter sånn på å kunne annonsere at vi venter barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også lyst å rope det ut til hele verden, gleder meg så til vi skal fortelle det til alle :enig: Har så langt bare sagt det til de kommende besteforeldrene, og to av mine nærmeste venninner...tør ikke å si det til flere riktig enda.. De som har fått vite det synes det er såå stas da, og gleder seg veldig :) Får håpe alt går bra med den lille.

Min form varierer også noe voldsomt. Er kjempe kvalm for tiden...kvalmen kom til meg også etterhvert ja, men har heldigvis kjøpt meg sånne Sea Bands og de hjelper masse :happy: Ellers er jeg mye trøtt, svimmel og har ganske lite energi, men det går seg nok til etterhvert :) Noen dager har jeg plutselig masse energi igjen, og da passer jeg på å benytte sjansen å få gjort alle tingene jeg ikke får gjort når jeg er dårlig :husarbeid:

Til helgen skal jeg i bryllup... jeg lurer veldig på hvordan det skal gå, for jeg klarer ikke lukten av de fleste parfymer, og det er også masse mat jeg blir kvalm av lukten til - tror jeg har utviklet en slags sporhund nese, den snapper opp det meste for tiden :fnise: Jeg lurer og på hva jeg skal si hvis noen spør hvorfor jeg ikke drikker vin, må tenke ut en lur plan, tips mottas med takk :) Hadde ikke lyst at en så stor del av familien skulle få vite det allerede, og folk spør jo ofte veldig direkte, så det blir ikke lett!

Har dere andre begynt å handle litt babyutstyr eller venter dere? Det er så fristende å begynne synes jeg, men mannen er veldig opptatt av at vi må vente i til etter 12 uke..

Ha en fin dag alle :gravid::)

Ps: Lurer litt på om jeg skal bestille time til privat UL ( tror ikke jeg får tidlig UL av legen, det er ikke noen grunn til det ), i hvilken uke synes dere som har barn fra før at det er mest "nyttig" å ta det? :)

Endret av bobbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også gleder meg til det er offisielt, særlig på jobb. Har kommet i den fasen hvor det ser ut som om jeg har lagt på meg 5 kg akkurat i mageregionen. :fnise: Det er ikke alltid like lett å finne ut hva man skal ha på seg.

Formen min er altfor god synes jeg. :sjenert: Er jo en teit ting å klage på, men jeg føler meg bare ikke gravid. Er litt trøtt, har litt dårlig matlyst og det er det. Gleder meg virkelig til UL om knappe to uker! :hoppe:

Jeg ville forresten anbefalt å ta tidlig UL rundt 12 uker. Før det er det ikke så mye å se, og etter det er det ikke så lenge til ordinær.

Vi har ikke kjøpt noe enda, men så har vi det meste fra før. Det eneste "store" vi skal ha nytt er caboo bæresjal, sprinkelseng m/tilbehør, nytt trekk (ny farge) til bugabooen og babycall. Babycallen skal vi snart kjøpe da, men den blir jo brukt av jenta vår også. Ja, og så er vi nødt til å ha søskenvogn siden det bare blir litt over 1,5 år mellom dem.

Dersom dere er i enda mer skravlehumør kan jeg anbefale forumet på snartmamma. Der er vi en god gjeng allerede, og det er mye mer aktivt enn terminklubbene her inne. Jeg heter det samme der som her. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du i full jobb da Bobbi?

Jeg er forferdelig sliten, håper det går seg til etterhvert...

Jeg har bestilt tidlig UL i uke 11, de sier vel at det er lurt å vente til da iallefall... slik at man faktisk ser noe :) Hvis du bestiller privat så kan du egentlig dra når du vil: via fastlegen så må du kanskje ha en god grunn for å få det..? Jeg er usikker.

Jeg skal i bryllup i sommer jeg og, men det kan hende vi velger å annonsere det da; mener det er rett før 3mnd grensen nemlig. Ellers kan du jo si at du går på medisiner; det er kanskje den enkleste unnskyldningen :briller:

Har ingen planer å kjøpe noe enda, jeg venter til etter sommeren / høsten.. Har ingenting fra før; jenta mi er blitt såpass stor. Men regner med vi kan arve en del av noen slektninger; vi får se. Gleder meg til å handle babytøy igjen.. det er så lenge siden sist ( over 9 år ) at jeg føler meg nesten som førstegangsfødende :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Så koselig å få en liten "attpåklatt" da - blir sikkert stor stas for jenta di å bli storesøster :danse: Hørtes ut som en fin anledning å fortelle alle den gode nyheten i bryllup da :) Tror jeg går for medisin forklaringen...sier jeg har halsbetennelse, det bruker jeg ofte å ha uansett, så ikke så usannsynlig ;) Da gjelder det bare å finne antrekk...blir så oppblåst om ettermiddagen/kvelden, så jeg satser på maxi-kjole :)

Jobber dessverre ikke for tiden, er langtidssykemeldt og var det også før jeg ble gravid...håper på å få begynne på omskolering i løpet av høsten :) Jobber du fulltid Amber?

Fint å få arve utstyr da, vi arver også endel men enkelte ting har jeg lyst å kjøpe nytt :)

Har veldig lyst å bestille meg en privat ul...kanskje jeg bestiller det til jeg er akkurat 12 uker :happy: Hadde vært så deilig å få en bekreftelse på liv i magen... selv om alt er som det skal og jeg har en god magefølelse :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber fulltid ja... er egentlig en behagelig jobb, jeg styrer mye selv.. men jeg har vært sliten en stund, før graviditeten så det er ikke blitt så mye bedre etter at jeg ble gravid da.. :forvirret: Kvier meg veldig for å bli sykemeldt, det har jeg alltid gjort. Men enkelte dager sliter jeg med formen og orker svært lite. Vi får se hva legen sier neste fredag, hun har fulgt meg litt i vinter :)

Jeg har også lyst til å kjøpe mye nytt til babyen.. Vi får se hva det er vi evt kan arve, kjenner jeg meg selv og typen er vi litt nøye på det :rodmer:

Sliter med å få igjen buksa om dagen jeg... er ikke det litt tidlig? Kan jo ikke begynne med mammabukser nå :lol:

Jeg vil også gjerne ha den bekreftelsen med UL.. koselig det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff da, må være tungt å jobbe nå hvis du har følt deg sliten lenge :( Synes du skal sykemelde deg hvis du føler behov for det...jeg syns også sykemelding er kjipt, føles nesten som et slags nederlag. Men min erfaring viser ( jobber i det offentlige ) at man har egentlig ingenting igjen for å presse seg selv i det lengste, man får ikke mer enn kanskje et klapp på skuldra for å ha slitt seg ut. Vet jo ikke hvordan det er på din jobb, men sånn var det ihvertfall på min :(

He he, bra det er flere enn meg som har problemer med buksa :fnise: Jeg får de igjen, men det er så utrolig ubehagelig, føler den presser sånn på magen, at jeg heller bruker hårstrikk for å lukke den, så har jeg litt mer plass :happy:

Nei, er ikke alt som er like interessant å arve, jeg har fått tilbud om både gulpekluter og tåteflasker - men det vil vi gjerne kjøpe nytt :)

Huff i dag er jeg ganske hormonell, føler meg irritabel...slitsomt :sukk: Etter middag med svigermor og lang telefonsamtale med min egen mor var jeg helt svett i ørene av tips&råd 70-80 tallet :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulpekluter og tåteflasker ja hehe :ler: Det er kanskje slikt man vil kjøpe selv :)

Jeg er ikke hormonell enda, men føler meg redusert... i går sovna jeg to ganger på verandaen :haar: Snakk om å være trøttis!

Tenker veldig på det med sykemelding... Da må jeg fortelle det på jobben ( vi er ikke mange og jobber tett her på min avdeling ).. pluss at jeg akkurat er i ferd med å endelig få fast stilling. Ikke en ønsket situasjon altså... Avventer hva legen sier.

Har skrekkelig lyst til å fortelle det til datteren min allerede nå... men det er kanskje for tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Eg er 8 + 3 i dag, og er vanvittig kvalm og trøtt! Huff, er så slitsomt! Har fortalt det til dei kommande besteforeldra og søstrene til meg og mannen! Stor stas for alle sammen! :babysmokk:

Vi tenkte å vente til etter sommarferien, med å fortelle til resten av folket, då er eg vel ca 15 veker på veg...

:smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn i denne skravlingen jeg også :hallo:

Jeg er 22 år, er 6 uker på vei og har foreløpig termin 25. februar. :)

Formen er forsåvidt fin bortsett fra at frokosten er vanskelig å få ned og så er jeg uendelig trøtt hele døgnet. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mala :velkommen:

Gratulerer med spire på vei :) Er det din første?

Takk for det :)

Det er min første ja og jeg er overlykkelig over å ha blitt så fort gravid etter at jeg hadde en SA i april i år!

Skal på tidlig ultralyd neste mandag da, for å berolige meg selv litt og forhåpentligvis se et bankende hjerte :)

Din første også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så fint at det gikk så fort å bli gravid igjen da :) Spennende med UL! Vurderte lenge om jeg skulle ta tidlig UL, men har bestemt oss for å vente til den ordinære. Det er lenge til, så må virkelig smøre meg med tålmodighet :)

Min første også ja :rodmer: ...eller vår da :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, så fint at det gikk så fort å bli gravid igjen da :) Spennende med UL! Vurderte lenge om jeg skulle ta tidlig UL, men har bestemt oss for å vente til den ordinære. Det er lenge til, så må virkelig smøre meg med tålmodighet :)

Min første også ja :rodmer: ...eller vår da :happy:

Veldig glad for at det klaffet så raskt igjen :Nikke:

Jeg har egentlig alltid tenkt at når jeg ble gravid, så skulle vi vente til den ordinære, men nå bli det tidlig ul bare for å få en bekreftelse på at det er noe der i og med at jeg er ganske så bekymret for at det skal gå galt nå også.. :sjenert:

Tror nok ukene etter passerte 12 uker går unna i en fei og før du vet ordet av det så skal du faktisk på UL ;)

Trivelig med flere førstegangsfødende!

Må kanskje legge til at det er vår første jeg også da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen skal jeg (og sambo) på første svangerskapskontroll hos fastlegen :)

Nå vet jeg ikke 100% av hva som skjer der da, men gleder meg bare til at det skjer noe. Er så sliten, rett og slett utslitt! Men idag har jeg i hvertfall kjøpt planter/blomster og plantet i hagen, deilig å få gjort noe som helst ^^,

Håper det spirer og gror like bra inni magen! Det føles i hvertfall som at noe skjer inni der, for det strekker og stikker som bare det, ganske vondt egentlig, men kan ikke annet enn å smile når tanken på at det er mitt lille barn som lever inni meg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å se at det er litt liv i termintråden vår. :nigo:

Her suser og går det, og jeg håper og tror at trøttheten begynner å slippe taket litt ihvertfall. Den bør uansett det, for på torsdag reiser mannen på jobb og da er jeg alene med jenta vår. Da er det ingen kjære mor lenger altså. :fnise:

I morgen er det ultralyd for oss, og dersom alt går bra kunngjør vi det. Jeg har jo selvsagt klart å psyke meg ut i flere uker i forkant, og er overbevist om at jeg bare har drømt at jeg er gravid. :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja så gøy :jepp:

Jeg har vært hos legen nå, det var jo litt tidlig men... greit allikevel. Ble enige om at jeg prøver å holde ut med å jobbe 100% denne mnd ( har en ukes ferie snart )så får vi se etterpå hva vi gjør. Har tidlig UL i månedsskiftet, gleder meg! Er liksom litt engstelig jeg, selv om jeg har gjort det før... hm.

Datteren min har fått vite det, og hun ble kjempeglad :danse:

Prater masse om babyen i magen :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro at det er litt aktivitet her inne :) vi var på tidlig ultralyd i går og det var fantastisk å se et sprell levende foster i magen:) Vi kan likevel ikke slippe gleden helt løs ennå... Gynekologen fant en litt fortykket nakkefold på 2,4 mm, noe som er på grensa til normalen, men kombinert med min alder må det utredes nærmere.. Vi fikk beskjed om at det svært liten sannsynlighet for kromosomfeil, men nå venter jeg på innkalling fra Rikshospitalet til duotest og ny ultralyd. Vi dro jo på tidlig ultralyd for å finne ut om alt var i orden, men samtidig kan tidlig ultralyd gi grobunn for mange grunnløse bekymringer. Da vi var på tidlig ultralyd i forrige svangerskap var det en udelt positiv opplevelse for da var beskjeden at alt var i skjønneste orden. Mest sannsynlig er alt i skjønneste orden nå også, men nå må vi igjennom noen uker med mange tanker og usikkerhet. Til syvende og sist lander jeg ned på at jeg tross alt vil vite, og jeg håper så inderlig at alt viser seg å være bra. lykke til til alle dere andre som skal på ultralyd, det er virkelig en helt magisk opplevelse å se det bitte lille mennesket, og vite at det utvikler seg og lever nettopp i din mage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro at det er litt aktivitet her inne :) vi var på tidlig ultralyd i går og det var fantastisk å se et sprell levende foster i magen:) Vi kan likevel ikke slippe gleden helt løs ennå... Gynekologen fant en litt fortykket nakkefold på 2,4 mm, noe som er på grensa til normalen, men kombinert med min alder må det utredes nærmere.. Vi fikk beskjed om at det svært liten sannsynlighet for kromosomfeil, men nå venter jeg på innkalling fra Rikshospitalet til duotest og ny ultralyd. Vi dro jo på tidlig ultralyd for å finne ut om alt var i orden, men samtidig kan tidlig ultralyd gi grobunn for mange grunnløse bekymringer. Da vi var på tidlig ultralyd i forrige svangerskap var det en udelt positiv opplevelse for da var beskjeden at alt var i skjønneste orden. Mest sannsynlig er alt i skjønneste orden nå også, men nå må vi igjennom noen uker med mange tanker og usikkerhet. Til syvende og sist lander jeg ned på at jeg tross alt vil vite, og jeg håper så inderlig at alt viser seg å være bra. lykke til til alle dere andre som skal på ultralyd, det er virkelig en helt magisk opplevelse å se det bitte lille mennesket, og vite at det utvikler seg og lever nettopp i din mage :)

Håper at alt viser seg å være i orden :) Jeg ønsker også å vite.

Hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Amber :) Jeg er 34, så risikoen er heldigvis ikke veldig forhøyet. Krysser fingrene for oss alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...