Gå til innhold

Presentasjonstråd for januar/februar 2010


thumbalina

Anbefalte innlegg

Nå er vi jo plutselig blitt en del som har blitt gravide de siste ukene, så tenkte vi kunne samles i en tråd - så kan vi ta følge sammen på denne fantastiske, rare og spesielle ferden vi skal på.

Kan begynne med meg selv;

Jeg er 28 år gammel, og har vært gift med verdens snilleste mann siden sommeren 2008. Han har en sønn på 7 år, som jeg er bonusmamma til. Den herligste gutten jeg vet om! Jeg er kjempeheldig som får være bonusmammaen hans! Bekreftet mistanken min i dag om at jeg er gravid. Har vært fryktelig trøtt siden 2 dager etter EL, sovet på sofaen flere timer hver ettermiddag, hatt sterke murringer (menssmerter) siden EL, ble plutselig veldig brun av lite eksponering i sola, vært småkvalm og den siste dråpen for min del var at brystvortene ble større og mykere.. det har aldri skjedd før for min del! Så da satt mistanken i alle fall godt i. Tok en negativ test 6 DPO, og da jeg ikke fikk tantebesøk nå i helgen så testet jeg igjen. Og denne gangen var den klart positiv.

Det har ikke helt sunket inn enda at det faktisk vokser et lite menneske inni meg - en veldig rar tanke....

Foreløpig termin: 19 januar 2010.

Håper spiren klarer å klore seg fast til å holde ut til etter nyttår!

Tipper at jeg får en: :babygutt: eller kanskje :babyjente::babygutt: ????? har en sterk guttefølelse, men så sniker det seg inn en jentetanke også... hmmm..

Endret av thumbalina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Henger meg på jeg da! :)

Jeg er 26 år, har hatt verdens beste samboer (stort sett hvertfall ;) ) i tre og et halvt år, ingen av oss har barn fra før.

Så bestemte vi oss for at nå var det på tide, og var i grunnen forberedt på å prøve og feile en stund, men jaggu meg så ble det klaff på første forsøket :bolledeig: . Så nå gjenstår det og se om den vil holde seg der inne til den er ferdigruga og klar til å komme ut... :rødme:

Foreløpig termin er 13 januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og vil :hoppe:

Er 22 (23 i august). Samboeren er 25 og har en sønn på snart 6 og en datter på 4 fra tidligere.

I november bestemte vi oss for å prøve å få et barn sammen, sluttet da på p-piller. Har hatt relativt stabile sykluser, men ingenting har skjedd. Før nå :biggrin: Mirakelet satt og har beregnet mensterminen til ca. 13. januar 2010 :rødme:

Krysser fingrene for at alt går som det skal, også for alle dere andre her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje lurt å lage ei terminliste her også?

  • Cuba : 13 januar :babysmokk:
  • Lille Ramona: 13 januar :babysmokk:
  • Thumbalina : 19 januar :babysmokk:

Så kan vi bytte ut fargen på lua etterhvert som vi vet noe mer - for de som vil vite da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje lurt å lage ei terminliste her også?
  • Cuba : 13 januar :babysmokk:
  • Lille Ramona: 13 januar :babysmokk:
  • Thumbalina : 19 januar :babysmokk:

Så kan vi bytte ut fargen på lua etterhvert som vi vet noe mer - for de som vil vite da!

Var smart Thumblina! :)

Vi vil vite kjønn. Er visst veldig vanskelig/umulig å få vite det her i Sverige (bor her), så bestiller nok en 3D rundt uke 20 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Ja jeg kan jo joine denne klubben jeg også:)

Jeg er 27 år, straks 28, og mannen min som jeg har vært gift med i 3 måneder er 31. Ingen av oss har barn fra før av. I april ble vi enige om å prøve å få barn, og det klaffet på første forsøk for oss også! :danse:

Foreløpig termin er 8.januar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

* Skogtussa: 8.januar :babysmokk:

* Cuba : 13 januar :babysmokk:

* Lille Ramona: 13 januar :babysmokk:

* Thumbalina : 19 januar :babysmokk:

Endret av Skogtussa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Ja jeg kan jo joine denne klubben jeg også:)

Jeg er 27 år, straks 28, og mannen min som jeg har vært gift med i 3 måneder er 31. Ingen av oss har barn fra før av. I april ble vi enige om å prøve å få barn, og det klaffet på første forsøk for oss også! :danse:

Foreløpig termin er 8.januar!

:velkommen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei!

Får vel melde meg inn i terminklubben jeg også :danser:

Jeg er 30 år og mannen min er 36 år (giftet oss i fjor høst). Begge har barn fra før, jeg en jente på 11 år og mannen en sønn på 14 år!

Vi bor i Drammens-området!

Forventet mens-termin er 20 januar.

Åhhhhhhh dette blir spennende, og krysser alt jeg har for at spiren vil sitte godt fast i 9 mnd :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Skogtussa: 8.januar :babysmokk:

* Cuba : 13 januar :babysmokk:

* Lille Ramona: 13 januar :babysmokk:

* Thumbalina : 19 januar :babysmokk:

* Annepålandet: 20 januar :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei!

Får vel melde meg inn i terminklubben jeg også :danser:

Jeg er 30 år og mannen min er 36 år (giftet oss i fjor høst). Begge har barn fra før, jeg en jente på 11 år og mannen en sønn på 14 år!

Vi bor i Drammens-området!

Forventet mens-termin er 20 januar.

Åhhhhhhh dette blir spennende, og krysser alt jeg har for at spiren vil sitte godt fast i 9 mnd :kose:

:velkommen: til :gravid: gjengen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde det skjedd mye siden sist jeg skrev!! Så moro at vi er mange, det er jo kjempespennende å følge med på andre som har termin rundt samme tiden! :)

Vi vil vite kjønn, og kommer nok til å be om en UL i uke 11-12 for å se til at alt er i orden, så jeg kan begynne å roe meg ned og heller nyte svangerskapet litt... ;)

Har forøvrig lest at babyene ganske snart kan føle våre følelser, så det er viktig å kose seg, slappe av mye og gjøre ting som gjør oss glade og fornøyde! :) I tillegg leste jeg et sted (husker dessverre ikke hvor jeg leser allting, sluker rått og røti for tiden) at fra uke 7 kan babyen eller embryoet om dere vil, føle at vi stryker oss over magen! Det var mye tidligere enn jeg hadde trodd, og kilden er jo kanskje litt usikker, men skader jo ikke, så stryk i vei, jenter! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde det skjedd mye siden sist jeg skrev!! Så moro at vi er mange, det er jo kjempespennende å følge med på andre som har termin rundt samme tiden! :)

Vi vil vite kjønn, og kommer nok til å be om en UL i uke 11-12 for å se til at alt er i orden, så jeg kan begynne å roe meg ned og heller nyte svangerskapet litt... ;)

Har forøvrig lest at babyene ganske snart kan føle våre følelser, så det er viktig å kose seg, slappe av mye og gjøre ting som gjør oss glade og fornøyde! :) I tillegg leste jeg et sted (husker dessverre ikke hvor jeg leser allting, sluker rått og røti for tiden) at fra uke 7 kan babyen eller embryoet om dere vil, føle at vi stryker oss over magen! Det var mye tidligere enn jeg hadde trodd, og kilden er jo kanskje litt usikker, men skader jo ikke, så stryk i vei, jenter! :fnise:

Ja vi har også planer om å ta tidlig ultralyd i uke 10 ca - også fortelle det til foreldre og søsken da hvis alt er ok. Gleder meg til å se et hjerte som banker - kanskje det da går opp for meg dette her.... klarer fortstt ikke helt å skjønne hva som skjer! Noen flere som ikke har fått med seg hodet enda??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig rart å skrive seg inn her, da er det virkelig sant at vi skal ha en liten baby :rødme:

Jeg og kjæresten min har vært sammen i 3 år og har vært prøvere i nesten et år. Så det var veldig gledelig da testen endelig var positiv :hoppe:

Termin: 7 januar :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Skogtussa: 8.januar :babysmokk:

* Cuba : 13 januar :babysmokk:

* Lille Ramona: 13 januar :babysmokk:

* Thumbalina : 19 januar :babysmokk:

* Annepålandet: 20 januar :babysmokk:

* Baillie: 7 januar :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart å skrive seg inn her, da er det virkelig sant at vi skal ha en liten baby :rødme:

Jeg og kjæresten min har vært sammen i 3 år og har vært prøvere i nesten et år. Så det var veldig gledelig da testen endelig var positiv :hoppe:

Termin: 7 januar :babysmokk:

:velkommen:

Nå begynner vi å bli en liten gjeng jo! Skikkelig moro å ha noen å ta følge med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei alle sammen :)

Har veldig lyst å være med i gruppa jeg også.

Jeg er 29 år gammel, samboer 32. Vi har ei lita jente sammen fra før (litt over året), og venter nå nr to.. Var i for seg planlagt, men det gikk raskere enn vi hadde trodd. Satt vel før vi egentlig hadde begynt å prøve.

Foreløpig termin er 7 januar.

Må si dette er spennende, det har overhodet ikke gått opp for meg at vi skal ha et barn til. Føler meg på en måte mindre forberedt enn med første, kanskje fordi det skjedde så fort. Dessuten forstår jeg nå i større grad rekkevidden av det vi står overfor.

Men moro blir det :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir flere og flere! :)

Vi skal ha ultralyd allerede i morgen vi da. Jeg er temmelig engstelig for at noe er galt, så mannen min og jeg ble enige om å ta en tidlig ultralyd for å sjekke om alt er bra.

Kjønnet vil vi også vite. Hvor tidlig er det man egentlig kan se det? Kan man se det på den første ordinære ultralyden som er i uke 17-18 eller? Blir så spennende!! Jeg er ganske overbevist om at jeg skal ha en gutt da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Baillie: 7 januar :babysmokk:

* Hilma P: 7 januar :babysmokk:

* Skogtussa: 8.januar :babysmokk:

* Cuba : 13 januar :babysmokk:

* Lille Ramona: 13 januar :babysmokk:

* Thumbalina : 19 januar :babysmokk:

* Annepålandet: 20 januar :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

Har veldig lyst å være med i gruppa jeg også.

Jeg er 29 år gammel, samboer 32. Vi har ei lita jente sammen fra før (litt over året), og venter nå nr to.. Var i for seg planlagt, men det gikk raskere enn vi hadde trodd. Satt vel før vi egentlig hadde begynt å prøve.

Foreløpig termin er 7 januar.

Må si dette er spennende, det har overhodet ikke gått opp for meg at vi skal ha et barn til. Føler meg på en måte mindre forberedt enn med første, kanskje fordi det skjedde så fort. Dessuten forstår jeg nå i større grad rekkevidden av det vi står overfor.

Men moro blir det :enig:

Gratulerer så mye!!! Jeg har også litt problemer med å få hjernen til å oppfatte det som nå skjer... men regner med det hjelper på etterhvert... må vel bare få litt tid til å la det synke inn.. Kommer nok til å glede meg mye etterhvert - for det var jo ønsket og planlagt.. er bare litt anderledes når det faktisk har skjedd - også såpass fort.. men blir bra =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...