Gå til innhold

terminklubb jan/feb 2009 Skravletråd!


skogmusa

Anbefalte innlegg

Så mange som har joinet siden sist jeg var her :hoppe::hoppe:

Stakkars skogmusa :kose:

Er noe skikkelig herk å være kvalm, her har det ikke slått til for fullt ennå... opplever et par kvalmebølger i løpet av dagen,men de varer foreløpig ikke lenger enn en halvtime og medfører ingen brekninger.

Ooooo, takk for tipset Theamoren, er på jobb... men skal ta opp :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er det vel på tide å melde seg inn her :) Fikk positiv test i dag tidlig, og det hele føles ganske uvirkelig enda. Foreløpig termin er 1. februar.

Jeg er ei 24 år gammel jente med en samboer på 26. Vi har vært sammen i 9 år, og venter altså vårt første barn.

Formen hittil har vært flott. Bortsett fra ømme pupper, litt oppblåst og mer luft i magen så føler jeg meg normal. Har hatt en del hodepine i dag, men det kan likesågodt komme av varmen som av graviditeten.

Blir spennende å følge med dere videre :)

Gratulerer så mye. :babysmokk:

Da har jeg fått meg sykemelding på 50%.Nav har begynt å bli så strenge vistnok så jeg fikk ikke 100 % som jeg hadde håpet på.Nav mener nemlig det at svangerskap ikke er noen sykdom som jo er helt riktig men man kan da bli i veldig veldig dårlig form for det da.Makan til system altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaffet meg ny ticker jeg siden den andre aldri synes og plutselig var det feil tid på den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye. :babysmokk:

Da har jeg fått meg sykemelding på 50%.Nav har begynt å bli så strenge vistnok så jeg fikk ikke 100 % som jeg hadde håpet på.Nav mener nemlig det at svangerskap ikke er noen sykdom som jo er helt riktig men man kan da bli i veldig veldig dårlig form for det da.Makan til system altså.

Så kjedelig da :gjeiper:

Trodde legen bestemte hvor mye sykemeldt man skulle være jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Melder meg inn i skraveklubben jeg, selv om det kanskje er litt tidlig :sjenert: Oppfordrer alle til å skrive seg på terminlista også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hegepege
Hei! Melder meg inn i skraveklubben jeg, selv om det kanskje er litt tidlig :sjenert: Oppfordrer alle til å skrive seg på terminlista også!

Koselig :)

Da meldte jeg meg inn i terminklubben jeg også, litt skummelt egentlig, men alikevel moro :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var dødsliten i helgen ja, men det er bedre nå. Så dobbeltepisoden av frustrerte fruer i går og stod opp klokka sju i dag, og foreløpig er jeg ikke trøtt. Får se i kveld da.... da er det jo dobbeltepisode av Lost også :ler:. Kommer til å bli helt utslitt, hehe.

Foreløpig ikke så veldig kvalm, bare småkvalm i korte perioder. Noen mensmurringer, trøttere enn vanlig, litt kortere lunte. Var oppblåst i magen uken etter befruktningen, men ikke noe særlig nå.

Egentlig veldig greit foreløpig :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*

Blir med her eg :goodbye:

Eg blir snart 27, og sambuar med verdens beste som er 5 år eldre. Dette er vår første, og me gler oss veldig.

Eg er i bra form, ikkje kvalm eller trøtt. Kanskje det kjem litt seinare? Derimot har eg vore plaga med sterke smerter i magen, blanda med sterke menssmerter. Det har ikkje vore så kjekt, men eg trur det har begynt å gi seg litt no. Det er vel noko som veks og strekk seg, håpar eg.

Er litt usikker på korleis eg skal setje antal veker. Er 5+6 sidan sist mens, men 5+3 etter antatt EL. Har satt den siste på tickeren, eg trur det er mest korrekt mht spira.

Håpar me kan følgjast til januar/februar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er i bra form, ikkje kvalm eller trøtt. Kanskje det kjem litt seinare? Derimot har eg vore plaga med sterke smerter i magen, blanda med sterke menssmerter. Det har ikkje vore så kjekt, men eg trur det har begynt å gi seg litt no. Det er vel noko som veks og strekk seg, håpar eg.

Jeg hadde hyppige og sterke menssmerter i første graviditet, de første ukene. Etterhvert gikk det over til en annen type smerter, som jeg tolket som strekkesmerter/ligamentsmerter. Jeg ble heller ikke kvalm og trøtt før ca. uke 6.

Denne gangen har jeg ikke hatt slike menssmerter. Bare litt murring innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror jeg har hatt mer menssmerter nå en sist.. huske ikke helt..

Kvalm fra uke 6 her også. men det kom enda senere sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Føler meg litt dum nå, men jeg lurer på om det er lov til å lufte noen deppatanker her også?

Jeg er veldig redd for SA. Jeg hadde en i februar, da var jeg 8 uker på vei og var totalt uforberedt.

Heldigvis tok det bare 3 måneder å bli gravid igjen, men nå klarer jeg ikke å slippe gleden løs. Det er så uvirkelig å være gravid igjen! Synes det er trist å være redd og bekymret i begynnelsen av svangerskapet.

Er det andre her som har vært gjennom det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hegepege
Hei jenter!

Føler meg litt dum nå, men jeg lurer på om det er lov til å lufte noen deppatanker her også?

Jeg er veldig redd for SA. Jeg hadde en i februar, da var jeg 8 uker på vei og var totalt uforberedt.

Heldigvis tok det bare 3 måneder å bli gravid igjen, men nå klarer jeg ikke å slippe gleden løs. Det er så uvirkelig å være gravid igjen! Synes det er trist å være redd og bekymret i begynnelsen av svangerskapet.

Er det andre her som har vært gjennom det samme?

Heihei, kjenner den følelsen så utrolig godt.. Hadde en sa i november 2007 og en i april 2008, tok altså ikke såå kort tid for meg å bli gravid igjen :)

Men iallefall, de var ca 5+4 og 7+4, og nå er jeg altså 8 uker akkurat..

Det som er så merkelig denne gangen er at jeg nesten ikke har hatt vondter i magen i det hele tatt.. Helt siden første sa har jeg hatt veldig kramper i magen, og de kommer og går hele tiden, om jeg er gravid eller ei! Og de er forferdelig vonde, helt ubeskrivelig.. Men helt fra unnfangelsen av denne spiren har det stoppet opp.. Ingen kramper eller noe liknende, og det er så rart, men samtidig deilig :fnise:

Så nå håper vi på det beste altså, nå får det briste eller bære :)

Jeg har også gått veldig opp i tanken på at det er noe galt med kroppen min etter disse to, men dette tenker jeg ikke sånn på nå, for nå håper vi jo selvfølgelig at alt skal gå greit, men aimee, tenk hvor mye som skal stemme for at det blir en babis?? Bare det er et under i seg selv, at vi kvinner kan klare å få et slikt friskt barn ut av en liten sædcelle..

Tror det er veldig viktig atvi tenker positivt jeg, kanskje ikke glede seg altfor masse før 3 mnd, da skuffelsen kan bli stor, men ta det litt som det kommer.. Og som jeg sa, så er det ufattelig masse som skal stemme de første 12 ukene, og heldigvis for kroppen, så støter vi det ut om det er noe galt med det :)

Trenger du en å dele tanker og følelser med så er det bare å skrive, for om man har hatt 1 eller 5 sa'er eller ma'er så tror jeg vi sitter igjen med en samme følelse :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Føler meg litt dum nå, men jeg lurer på om det er lov til å lufte noen deppatanker her også?

Jeg er veldig redd for SA. Jeg hadde en i februar, da var jeg 8 uker på vei og var totalt uforberedt.

Heldigvis tok det bare 3 måneder å bli gravid igjen, men nå klarer jeg ikke å slippe gleden løs. Det er så uvirkelig å være gravid igjen! Synes det er trist å være redd og bekymret i begynnelsen av svangerskapet.

Er det andre her som har vært gjennom det samme?

Så klart det er lov å komme med noen deppetanker :klemmer:

Har ikke vært gjennom det samme,men er redd allikevel.

Derfor har jeg bestilt privat UL til neste uke,innbilder meg at det er litt tryggere dersom man har sett et bankende hjerte.... vet ikke om det stemmer,men jeg vil i alle fall bli litt beroliget av det tror jeg.

Dessuten prøver jeg å tenke på at det er mye større sjanse for at det skal gå bra enn for at det skal gå dårlig :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg tror jeg har hatt mer menssmerter nå en sist.. huske ikke helt..

Kvalm fra uke 6 her også. men det kom enda senere sist!

Når kom det da?

Helt utrolig at man skal bekymre seg fordi man ikke henger over doskålen.... har foreløpig bare små perioder med kvalme, varer en times tid og er plagsomt,men overkommelig... så da blir jeg bekymret.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Melder meg inn i skraveklubben jeg, selv om det kanskje er litt tidlig :sjenert: Oppfordrer alle til å skrive seg på terminlista også!

Hvor er den da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kom det da?

Helt utrolig at man skal bekymre seg fordi man ikke henger over doskålen.... har foreløpig bare små perioder med kvalme, varer en times tid og er plagsomt,men overkommelig... så da blir jeg bekymret.....

Menssmertene kom fra IKM ca, eller litt før... men er bedre nå.. murrer av og til enda, og strikker og strekker...

Du skal ikke bekymre deg, har venninner som ikke merket noenting til noenting..

Og du kjenner jo litt kvalme. Da er du hvertfall sikret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja da har jeg kastet opp for første gang i denne graviditeten.Var på jobb for første gang siden kvalmen kom og da måtte jeg selvfølgelig :spy: Ble bedre etterpå og det kom bare litt så da går det bra.Kjennes ut som om jeg slipper å bli så dårlig som jeg var sist.Alt jeg puttet i munnen kom opp igjen.Vist jeg spiser nå så blir jeg jo bra ikke dårlig.Så jeg kommer nok til å bli diger som et hus etterhvert vist jeg må drive å spise hele tida. :ler: Men hva gjør man ikke for å slippe å spy da,det er jo så jævlig.Jeg måtte få meg skallfasetter på fortenna oppe etter forrige svangerskap. Gikk hardt utover tenna og spy dag og natt. Fikk det dekket da så jeg slapp å bli ruinert. :)

Her om dagen fikk jeg virkelig kjenne at det vokser og strekker seg nedi livmora gitt,skulle reise meg opp fra stolen og så gjorde jeg det litt fort,åå himmel og hav jeg hyla rett ut.Det var ikke noe godt.Det reiv skikkelig til der nede.

Svære pupper har jeg fått allerede og.Til sambos store begeistring.Mannfolk altså,det vet ikke hvor vonde og tunge de er dem. :sexy:

Jippi i morra skal jeg se på mitt lille bøllefrø. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter med hjemmeeksamen og er litt fraværende så langt, men jeg kommer sterkere tilbake etter den 10.! Men kvalmen har kommet, så jeg håper det går greit med den skoleeksamenen jeg skal ha på tirsdag... :forvirret: Også er det jo klin umulig å planlegge et eneste måltid, for plutselig er det et eller annet jeg ikke klarer tanken på. Men jeg prøver å tenke at kvalmen er et godt tegn. :)

Sånne stikk i livmoren har jeg også, Skogmusa! Ganske guffent, egentlig, også blir jeg litt redd for at det er noe galt hver gang. Men det har gått helt fint hittil, heldigvis! Puppene har vokst litt også, men det kunne jeg fint klart meg uten, de er mer enn store nok fra før.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menssmertene kom fra IKM ca, eller litt før... men er bedre nå.. murrer av og til enda, og strikker og strekker...

Du skal ikke bekymre deg, har venninner som ikke merket noenting til noenting..

Og du kjenner jo litt kvalme. Da er du hvertfall sikret

Menssmerter hadde jeg fra befruktning jeg, så neste gang behøver jeg ikke å vente på testdato egentlig... hadde menssmerter i nesten en måned,men nå er de borte :-D stikker bare litt av og til, sikkert det samme som du har theamoren.

Prøver å ikke bekymre meg så mye ja, og stort sett går det jo greit, men gleder meg til 14 juli, det er den magiske tolvukers grensen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...