Gå til innhold

Til ateister: Hva tenker dere om dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Castielz

Ditt innlegg er i verste fall utrolig arrogant og i beste fall direkte uvitende all den tid at det finnes en rekke tjenester på nett i dag som tillater deg å sammeligne stort sett de fleste utgaver som finnes inkludert Septuaginta som etter all sannsynlighet er den mest nøyaktige oversettelsen til gresk av de hebraiske skriftene (GT)

Nevnte jeg at du må lære deg gresk (evt hebraisk) eller forventer du at norsk og engelsk skal være opplysende nok?

Jeg finner mer en bra nok fantasy bøker på engelsk og norsk :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som agnostiker anser jeg ikke dette som et bevis som veier for å tro på bibelen eller den kristne gud. Bibelen er skrevet av mennesker, og som, noen andre allerede har nevnt, har blitt redigert i moderne tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner mer en bra nok fantasy bøker på engelsk og norsk :-)

Så du velger å kritisere en av verdens eldste bøker først med tilsynelatende fakta og deretter en vits?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

Så du velger å kritisere en av verdens eldste bøker først med tilsynelatende fakta og deretter en vits?

Passelig for bibelen, synes du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Midten av jorda, er ikke det varmeste stedet du kan finne, ikke engang i nærheten. Hvorfor ville ikke gud valgt et varmere sted for helvete? Universet er enormt, nye teorier foreslår at det er to parallelle univers. Universet er så stort og utav de tusener av planeter som er der, og gud valgte jorden for alt? Det er mange andre steder som er værre en midten av jorda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Passelig for bibelen, synes du ikke?

Tja, verden har forsøkt å ødelegge Bibelen i over to tusen år uten hell (noe bl.a dødehavsrullene beviser) Hvor er vitsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, verden har forsøkt å ødelegge Bibelen i over to tusen år uten hell (noe bl.a dødehavsrullene beviser) Hvor er vitsen?

Hva er denne "verden" og hvordan har den "forsøkt å ødelegge Bibelen"? Hvordan beviser dødehavsrullene dette?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skjønner det. Men jeg mener, hva tenker du/dere om at jordens kjerne var beskrevet så nøyaktig for så utrolig mange år siden?

Jeg er forresten ikke religiøs selv, men heller ikke ateist.

Anonymous poster hash: f4d4d...f40

FORDI det er vel ikke vanskelig å forstå, veeeel?

Folk som levde for 2000 år siden (og mer) hadde vel hørt om vulkaner og sett at det som kommer opp fra jordens underflate var lava og ikke iskrem!

Dette er en no-brainer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...