Gå til innhold

Til ateister: Hva tenker dere om dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tenker at jordas kjerne er jordas kjerne. Ateister tror som kjent verken på himmel eller helvete.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at jordas kjerne er jordas kjerne. Ateister tror som kjent verken på himmel eller helvete.

Ja jeg skjønner det. Men jeg mener, hva tenker du/dere om at jordens kjerne var beskrevet så nøyaktig for så utrolig mange år siden?

Jeg er forresten ikke religiøs selv, men heller ikke ateist.

Anonymous poster hash: f4d4d...f40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker ar det er jordas kjerne. jeg tror selvfølgelig ikke på helvete, som alle andre oppegående mennesker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker ar det er jordas kjerne. jeg tror selvfølgelig ikke på helvete, som alle andre oppegående mennesker.

Les svaret over.

Anonymous poster hash: f4d4d...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Castielz

Ja jeg skjønner det. Men jeg mener, hva tenker du/dere om at jordens kjerne var beskrevet så nøyaktig for så utrolig mange år siden? Jeg er forresten ikke religiøs selv, men heller ikke ateist. Anonymous poster hash: f4d4d...f40

Bortsett fra at dette ikke ble beskrevet for så mange år siden.

Dette er redigert i senere tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ateist ser man vel på helvete som en slags fiksjon eller beste fall symbol på noe-

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra at dette ikke ble beskrevet for så mange år siden.

Dette er redigert i senere tid.

Bibelen? At det er det nye testamente mener du?

Anonymous poster hash: f4d4d...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lindiana

Det er ingen som kan si hva som befinner seg i jordas kjerne, ganske enkelt fordi ingen har vært der og fordi det ikke er mulig å bore seg langt nok nedover. Det beste vi kan gjøre er å gjette. Akkurat som de som skriblet bibelen gjorde.

Endret av Lindiana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

Bibelen? At det er det nye testamente mener du? Anonymous poster hash: f4d4d...f40

Hele bibelen har blitt redigert flere 100 ganger i moderne tid, og det finnes idag utrolig mange utgaver, med mange store forskjeller.

Den har og beviselig blitt redigert for å bli mer moderne språkmessig, og for å bli mer troverdig for den mindre intelligene delen av jordas befolkning.

Endret av Castielz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele bibelen har blitt redigert flere 100 ganger i moderne tid, og det finnes idag utrolig mange utgaver, med mange store forskjeller.

Den har og beviselig blitt redigert for å li mer moderne språkmessig, og for å blir mer troverdig for den mindre intelligene delen av jordas befolkning.

Takk, det var akkurat et slikt svar jeg lette etter! Jeg er ikke helt med når det kommer til religion eller bibelen.

Anonymous poster hash: f4d4d...f40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skjønner det. Men jeg mener, hva tenker du/dere om at jordens kjerne var beskrevet så nøyaktig for så utrolig mange år siden?

Jeg er forresten ikke religiøs selv, men heller ikke ateist.

Anonymous poster hash: f4d4d...f40

Tenker at folk var ekstremt uvitende før. Hvordan skulle alle som ble fordømt til helvete få plass inni jorda?? :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at folk var ekstremt uvitende før. Hvordan skulle alle som ble fordømt til helvete få plass inni jorda?? :skratte:

Trenger ikke å være fysiske kropper da. Men som sagt er jeg ikke religiøs, og jeg har fått et veldig godt svar her inne på det jeg lurte på :)

Anonymous poster hash: f4d4d...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et helt vanlig googlesøk etter "temperature" og "hell" gir også et fint diagram.

Det er ingen som kan si hva som befinner seg i jordas kjerne, ganske enkelt fordi ingen har vært der og fordi det ikke er mulig å bore seg langt nok nedover. Det beste vi kan gjøre er å gjette. Akkurat som de som skriblet bibelen gjorde.

Hvorfor gjette når man har seismologi? Endret av Lutetium 71
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja jeg skjønner det. Men jeg mener, hva tenker du/dere om at jordens kjerne var beskrevet så nøyaktig for så utrolig mange år siden?

Jeg er forresten ikke religiøs selv, men heller ikke ateist.

Vel hva var det som var så nøyaktig list de opp og sjekk de med fakta (om naturen selvfølgelig)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skjønner det. Men jeg mener, hva tenker du/dere om at jordens kjerne var beskrevet så nøyaktig for så utrolig mange år siden?

Jeg er forresten ikke religiøs selv, men heller ikke ateist.

Anonymous poster hash: f4d4d...f40

Var den beskrevet nøyaktig? Jeg syns ikke det virker slik akkurat.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele bibelen har blitt redigert flere 100 ganger i moderne tid, og det finnes idag utrolig mange utgaver, med mange store forskjeller.

Den har og beviselig blitt redigert for å bli mer moderne språkmessig, og for å bli mer troverdig for den mindre intelligene delen av jordas befolkning.

Ditt innlegg er i verste fall utrolig arrogant og i beste fall direkte uvitende all den tid at det finnes en rekke tjenester på nett i dag som tillater deg å sammeligne stort sett de fleste utgaver som finnes inkludert Septuaginta som etter all sannsynlighet er den mest nøyaktige oversettelsen til gresk av de hebraiske skriftene (GT)

Nevnte jeg at du må lære deg gresk (evt hebraisk) eller forventer du at norsk og engelsk skal være opplysende nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...