Gå til innhold

Hvorfor dette hatet mot kristne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke så mange her inne har et sitat: "sydende hat" sitat slutt, mot kristne.

Jeg hater hverken kristne, muslimer, buddhister eller andre religiøse. Men etter min oppriktige mening driver de alle med hjernevask og tull&tøys i massevis. Det være seg om "guden" heter Gud, Jehova, Allah eller noe annet.

Jeg hater dem ikke.

Men jeg har kanskje litt skepsis til intelligensen hos mange av dem.

Anonymous poster hash: 3cdd1...97b

Jeg har i følge Mensa 120 i IQ og får ofte høre at jeg har høy sosial intelligens.

Jeg synes det er uintelligent å avvise at hjernen vår sannsynligvis er for lite utviklet til å se veldig mye av universet og at det sannsynligvis finnes svært mye vi ikke kan se eller forstå.

Prøv å se for deg et sted der tid ikke eksisterer f.eks. Det er ganske vanskelig.

Jeg tror selv at det finnes en Gud og jeg tror på den kjærlige Guden Jesus forteller om og ikke den Guden som er i mye av GT.

Det finnes veldig mange som er mye mer intelligent enn meg som tror på Gud.

Anonymous poster hash: 64c1e...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjerp deg din fjott! Den største idioten må være deg, som kaller andre for idiot.

Anonymous poster hash: 8dea6...26a

Det kom fra idioten :).

Endret av hjelpme4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Det vitenskapen sier om universets og jordens alder er ikke en mening. Det er en konklusjon basert på observerbare fakta og anvendelse av grundig etterprøvde vitenskaplige teorier som er testet gjennom tiår og hundreår av nitid forskning.

Joda...vitenskapen har gitt folk mye rart opp igjennom tidene, både negativt og positivt. Det er mye som folk anser som fakta basert på hva noen få kloke hoder har klekket ut, men man bør ikke ta all vitenskap som rå fakta helt uten kritiske blikk på det som blir forsket på. Det tyter av eksempler på vitenskapelig "fakta" som flere år senere har blitt strøket eller oppdatert basert på nyere forskning. Missforstå meg rett her...vitenskapen er fantastisk. Og disse folkene ER kloke....men å tro at den bittelille peanut hjernen vi besitter kan løse universets aller største gåter, er for meg i beste fall naivt å tro.

Konseptet tid er jo et godt eksempel på et begrep vi egentlig ikke forstår særlig godt. Vi forholder oss til tiden...ja...men det er noe hjernen vår må ha for å målet livet vi har og allt vi gjør fra fødsel til død. Men hva med universet vi er en bitteliten del av? Er det en bestemt holdbarhet og tidsstopp for selve universet? Vil det plutselig opphøre en dag akkurat som et menneske dør når det blir gammelt? Eller kan det hende det er noe der ute med flere dimensjoner og et "evighetskonsept" som vår lille men fantastiske hjerne ikke klarer å oppfatte?

Jeg har ingen fasit på det....men det å snakke dritt om (ikke at jeg mener du gjør det altså ;)) både vitenskapsmenn og kristne for deres måte å tolke universet på blir jo bare banalt og stusselig spør du meg.

Som John Mayer sier Everyone believes..in emptyness to everything :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg registrerer at veldig mange, inkl. her på KG, et stort flertall får jeg inntrykk av, viser et sydende hat mot de kristne. De som tror. Muslimer får derimot mer toleranse og aksept.

Tull. Du bare syter, akkurat som alle muslimene som syter over at de får gjennomgå mer enn kristne. Etter deres oppfatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og nei. Fortsatt misvisende. Fordi den som har laget bildet ikke har tenkt gjennom dette. Problemet er ikke fundamentalisme. Spør du kristne mener de at de mest fundamentalistiske kristne er fromme og gode, som Mor Teresa. Spør du en muslim vil vedkommende tenke på personer som Malala. Spør du en ateist vil vedkommende tenke på Einstein.

Feil, feil og atter feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tull. Du bare syter, akkurat som alle muslimene som syter over at de får gjennomgå mer enn kristne. Etter deres oppfatning.

Din toleranse og imøtekommenhet overfor mennesker som ikke deler ditt eget livsyn er rørende og egentlig rimelig symptomatisk for hva TS tar opp i utganspunktet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din toleranse og imøtekommenhet overfor mennesker som ikke deler ditt eget livsyn er rørende og egentlig rimelig symptomatisk for hva TS tar opp i utganspunktet ;)

Eh nei, TS syter over hvorfor kristne får gjennomgå så mye og muslimer så lite. Det jeg gjorde var å påpeke at muslimer definitivt får gjennomgå, og at TS bare syter og gjør seg til offer uten grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh nei, TS syter over hvorfor kristne får gjennomgå så mye og muslimer så lite. Det jeg gjorde var å påpeke at muslimer definitivt får gjennomgå, og at TS bare syter og gjør seg til offer uten grunnlag.

Jasså sier du det? Forklar meg da hvorfor feks Japan, Sør Korea, De Arabiske Emirater for bare å nevne noen ivaretar sin egen kultur og evne til å påvirke hvordan deres egne verdier ivaretas og utvikles mens vi i det "sivilserte vesten" raver rundt som noen hodeløse tullinger uten evne til å se at vi all vår toleranse er i ferd med å potensielt utslette oss selv på sikt?

Anonymous poster hash: a695e...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså sier du det? Forklar meg da hvorfor feks Japan, Sør Korea, De Arabiske Emirater for bare å nevne noen ivaretar sin egen kultur og evne til å påvirke hvordan deres egne verdier ivaretas og utvikles mens vi i det "sivilserte vesten" raver rundt som noen hodeløse tullinger uten evne til å se at vi all vår toleranse er i ferd med å potensielt utslette oss selv på sikt?

Hva er det du babler om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...