Gå til innhold

Hvorfor dette hatet mot kristne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ingenting i mot kristene, eller dems tro. Jeg føler derimot at de ser ned på meg hver gang jeg drikker alkohol, sier et stygt ord, e.l. Jeg aksepterer dem, men det virker ikke helt som at de akseperer meg.

Anonymous poster hash: 37b20...f5b

Kan du nevne litt av dine egne ulemper også? Du har noen, vi alle har.

Jeg tror ikke du er helt feilfri når det kommer til religiøse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg hater ikke kristne, men jeg misliker sterkt når de prøver å dytte troen på meg..
For å si noe sånn som "Du kommer til å ende opp i helvete!!"

Men så har jeg noen venner som var ateister før og som var døden nær og plutselig blitt super kristne..."Jeg så lyset, herren reddet meg"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig med deg i bildet her. En militant noe som helst er jo militant. Hitler var en militant vegetarianer, vi så jo hvordan det gikk. Men han er et dårlig eksempel på en.

Overskriften er misvisende. Hvis vi bytter den ut med fundamentalistiske så er vi nærmere det jeg tror du forsøker å formidle.

Du misforstår, poenget med tegneserien er jo nettopp det at begrepet militant ateist er tullete og misvisende. Det er noen som har funnet på og bruker ordet om alle som er sterkt mot religion eller jobber aktivt mot det. Richard Dawkins blir f.eks. kalt en militant ateist. Han er jo ikke militant. Som du påpeker så må jo en militant noe som helst noe være militant. Det er jo det som er hele poenget med vitsen;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv usikker på om "vitenskapen" har rett i deres mening om jorden og universets alder. Hver gang jeg sier det høyt ender det opp med at jeg blir bombardert av ateister som skal prøve å forklare hvor feil jeg tar. Er ikke det misjonering?

Endret av Summers
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du misforstår, poenget med tegneserien er jo nettopp det at begrepet militant ateist er tullete og misvisende.

Ikke noe mer enn militant muslim eller militant kristen er misvisende.

For å sitere Sun Tzu: "If words of command are not clear and distinct, if orders are not thoroughly understood, the general is to blame. But if his orders ARE clear, and the soldiers nevertheless disobey, then it is the fault of their officers."

Mitt innlegg var klart og tydelig. Det er deg det er noe i veien med.

Anonymous poster hash: 85bd2...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er en ypperlig fremstilling. De meste "militante" ateistene, de såkalte "ny-ateistene" har ikke gjort noe verre enn å skrive bøker og artikler om religion.

Mens militante religiøs renner rundt og dreper folk. i USA har man f.eks sett flere anslag mot abortklinikker gjort av sterkt troende kristne. Flere mennesker er blitt drept eller skadet.

Fra den franske revolusjonen til Soviet i nyere tid har man hatt voldelig forfølgelse av kristne og i den hensikt å avskaffe religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe mer enn militant muslim eller militant kristen er misvisende.

For å sitere Sun Tzu: "If words of command are not clear and distinct, if orders are not thoroughly understood, the general is to blame. But if his orders ARE clear, and the soldiers nevertheless disobey, then it is the fault of their officers."

Mitt innlegg var klart og tydelig. Det er deg det er noe i veien med.

Anonymous poster hash: 85bd2...1c9

Jeg sa ikke at innlegget ditt var uklart eller at det var noe i veien med deg.

Ikke ta det så tungt at du misforsto en tegneserie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv usikker på om "vitenskapen" har rett i deres mening om jorden og universets alder. Hver gang jeg sier det høyt ender det opp med at jeg blir bombardert av ateister som skal prøve å forklare hvor feil jeg tar. Er ikke det misjonering?

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv usikker på om "vitenskapen" har rett i deres mening om jorden og universets alder. Hver gang jeg sier det høyt ender det opp med at jeg blir bombardert av ateister som skal prøve å forklare hvor feil jeg tar. Er ikke det misjonering?

Nei, det er ikke misjonering. Innen vitenskapen hersker det riktgnok uenigheter i forhold til jordens og universets alder og som til og med går på tvers av de mest etablerte teoriene. Likevel har de til felles at de argumenterer for et syn på universet med en betydelig høyere alder enn det som berettes gjennom skapelseshistorien i bibelen.

Anonymous poster hash: 46b00...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Nei, det er ikke misjonering. Innen vitenskapen hersker det riktgnok uenigheter i forhold til jordens og universets alder og som til og med går på tvers av de mest etablerte teoriene. Likevel har de til felles at de argumenterer for et syn på universet med en betydelig høyere alder enn det som berettes gjennom skapelseshistorien i bibelen. Anonymous poster hash: 46b00...f29

Det er ikke mange brukbare vitenskapsfolk som går på tvers når det kommer til jorda eller universets alder. Folk diskuterer noen milloner fra eller til. Men ikke noe på tvers. Jorda er ca. 4.5 milliarder år gammel, kanskje opp mot 5. Universet er vel nå ved siste kalkulasjoner 13.783it62736gkei4ofm milliarder år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv usikker på om "vitenskapen" har rett i deres mening om jorden og universets alder. Hver gang jeg sier det høyt ender det opp med at jeg blir bombardert av ateister som skal prøve å forklare hvor feil jeg tar. Er ikke det misjonering?

Hva er det misjonering om, i så fall?

Det vitenskapen sier om universets og jordens alder er ikke en mening. Det er en konklusjon basert på observerbare fakta og anvendelse av grundig etterprøvde vitenskaplige teorier som er testet gjennom tiår og hundreår av nitid forskning.

De samme teoriene forøvrig, som får flyene til å fly og romsondene til å myklande på andre planeter eller månene deres. De testes i praksis hver eneste dag i alle deler av vår teknologiske sivilisasjon, og det er hevet over tvil at de i det alt vesentlige er korrekte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Fri meg fra Abahams religoner. Har sett Exodus på kino nå, og det er jo samme dassen av en gud som det var på søndagsskolen. Nei, jeg hter ikke kristene, eller andre eligiøse, men jeg ser på den som ryggradsløse og veike. Vi lever nå, så dør vi, og det var det. Gro baller og forhold deg til det! Ellers så er det Abrhams religoner som er flinkest til å hate mennsker, påføre mennsker skyldfølelse og å spre hatefulle meninger om alle som ikke blindt underkaster seg den ondskapsfulle guden deres.

Her virker det ikke som du har satt deg veldig sterkt inn i religionen. Om du hadde gravd litt dypere her, ville du forstå at kristendommen i sin enkelhet kun omhandler betingelsesløs kjærlighet....NÅR den leves på den måten den er ment å gjøre. Jeg kjenner mange personlige kristne folk, og jeg sitter med det stikk motsatte inntrykket av det du har. Nemlig at det er de folka som ofte har ryggrad og vilje til å forandre seg til et bedre menneske. Jeg sitter med inntrykket av at det faktisk kreves svært mye for å leve som en "skikkelig kristen"....

Abrahams gud er ikke ond om du leser litt om konseptet....men desverre er det "kristne" mennesker som ikke er istand til å tolke kristendommen og bibelen riktig, og da sier det seg selv at i deres forsøk på å skremme og bruke makt, vil benytte hersketeknikker og trusler for å skremme folk til omvendelse. Slik er det jo også med muslimene......det er faktisk en fredens religion, men så allt for mange tolker det feil og benytter religion i sine politiske engasjement.

Og hvorfor bruker du en hollywoodfilm til å poengtere hvor "ond" denne guden er? Den er laget av folk som ikke har noen form for forhold til kristendommen. De er ute etter action og drama....ikke dyptolkning av jristendommen og guden deres ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I bunn og grunn må folk få lov til å tro på hva de vil. Jeg er tilhenger av å respektere ulikheter, men når du nå spør :).

For det første så skjønner jeg ikke dette med muslimer, jøder og kristne, dere tilber samme gud og har de samme røtter, der skjønner jeg ikke dere religiøse. Hvorfor er det så stort skille og hat mellom dere med samme tro?

Så er det etikken ang stamcelleforskning, det er uetisk å bruke stamceller fra et abortert foster, men det er etisk å la de som lever dø av sykdommer som man hadde kunne hindre/helbrede med litt forskning. Hvorfor er et dødt foster mer verdt en f.eks en mann med små barn på 40 år med Parkinson?

Jeg har en god venn som er kristen, han sier at Gud og Jesus har gitt han lov til å drikke seg dritings og pisse i møblene til folk. Hvordan er det mulig? Jeg heller til å tro at han er psykisk syk og ikke i spesiell kontakt med Gud og Jesus, eller?

Jeg bor i bibelbeltet, her er det stort skille på om folk er kristne eller ikke. Kristne vil helst ikke ha noe med oss vanlig dødelige å gjøre. Hvorfor? De ligger høyest på inntektstoppen i min kommune, hvorfor? Er det ikke et kapitel eller to om grådighet i bibelen? Ikke? Det burde dere fått satt inn ved neste opplag!

For her tror jeg nok de fleste som kaller seg kristne egentlig er mammonister, og det blir noe ganske annet!

Alle overgrep som er gjort i religionen til dere som er Abrahamitter er et kapitel for seg selv! Masse blod, drap og undertrykking! Millioner av Guds skapte liv som er drep i religionens navn! Det får stå for seg selv.

Så en liten ting, men som for dem det gjelder er stort! Hvorfor hater dere kristne så sterkt homofile? De er Guds skapte som deg, hvorfor går dere til et kollektivt angrep som dere gjør på homofile? Om dere er så misfornøyde med Guds jobb, hvorfor ikke ta det opp med Gud og ikke gå til angrep på folk som bare er skapt som dem er? De har ikke mindre verdi en deg på noen som helst måte! Og det står et eller annet sted i boka deres at Som du dømmer skal du selv bli dømt, er dere ikke redde for Guds vrede?

Så bevisbyrden som religiøse mennesker har, hvorfor legger dere ikke fram bedre dokumentasjon på at troen deres er reell? Det eneste jeg har sett er et bilde av Jesus i rompa på en hund! Og det tror jeg er manipulert, men om ikke, hvorfor rompa på en hund? Kom med noe bedre takk :)



Anonymous poster hash: cad03...76c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange ateister rett og slett er misunnelige på kristne. De er jo en ærlig sak, men trist når misunnelsen fører til hat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange ateister rett og slett er misunnelige på kristne. De er jo en ærlig sak, men trist når misunnelsen fører til hat.

Misunnelige på idioter?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei jeg hater ikke kristne, men jeg misliker sterkt når de prøver å dytte troen på meg..

For å si noe sånn som "Du kommer til å ende opp i helvete!!"

Men så har jeg noen venner som var ateister før og som var døden nær og plutselig blitt super kristne..."Jeg så lyset, herren reddet meg"

Hehe ja merkelig den dagen de plutselig ligger på dødsleiet, og har dødsangst. Da føler de plutselig en trang til å bekjenne sin tro. I gamle dager hadde folk det generelt mere tungt og vanskelig. Og da gav kristendommen de håp og tro. Mens i dag så hae folk det så bra at de ikke har noe behov for gud og kristendom, helt til de plutselig innser at livet snart tar slutt.:)

Anonymous poster hash: 8dea6...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunnelige på idioter?

Skjerp deg din fjott! Den største idioten må være deg, som kaller andre for idiot.

Anonymous poster hash: 8dea6...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange ateister rett og slett er misunnelige på kristne. De er jo en ærlig sak, men trist når misunnelsen fører til hat.

Ja, det er nok noe der. Vi misunner de kristne religionen deres. Omtrent som vi misunner folk som har ebola. Vi vil også ha virus.

Endret av Mann 42
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja merkelig den dagen de plutselig ligger på dødsleiet, og har dødsangst. Da føler de plutselig en trang til å bekjenne sin tro. I gamle dager hadde folk det generelt mere tungt og vanskelig. Og da gav kristendommen de håp og tro. Mens i dag så hae folk det så bra at de ikke har noe behov for gud og kristendom, helt til de plutselig innser at livet snart tar slutt. :)

Anonymous poster hash: 8dea6...26a

Det er et ordtak som sier at det ikke fins ateister i skyttergraver.

Det er et annet ordtak som sier at det definitivt ikke finnes PRESTER i skyttergraver.

Jeg har langt større tro på det siste enn det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...