Gå til innhold

Sissel Grana - dyretolk! Tror du på dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan jo også nevne at dyr ikke deler samme språk som oss, ikke har samme verdensbilde, ikke har samme fargesyn (morsomt med dyretolker som forteller om hunder som ser røde hus...), ingen forståelse for familierelasjoner, mangler evnen til å tenke langsiktig, også videre, også videre...

PS; Jeg har faktisk hatt dyretolk på hesten min. Gratis riktig nok, fordi jeg var nysgjerrig på hvor mye hun ville bomme og hvor mye hun ville treffe på. Det passet jo selvsagt ikke særlig bra, men jeg har sluttet å bruke det som eksempel siden folk da prøver seg på ''det er mange som ikke er flinke, det kommer an på hvem du bruker'' (det er derfor jeg drar frem Grana, ettersom hun er annerkjent innen dette ''feltet'').

Endret av Gaea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan ikke sammenlignes helt da. Mennesker har rett til å tro på hva de vil. De har også rett til å bruke penger på hva de vil - men det er umoralsk av dyretolkene å ta seg godt betalt for svada. Ikke det minste merkelig å bli provosert av slikt.

Jeg kan virkelig ikke forstå at det går an å tro på religion, men så lenge deres tro ikke går utover andre er det i det minste ikke provoserende.

Klart det kan sammenlignes. Religiøs tro påvirker i aller høyeste grad andre. Dessuten ble penger bare nevnt i forbifarten, så det var åpenbart ikke et viktig moment.

Endret av jabx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det kan sammenlignes. Religiøs tro påvirker i aller høyeste grad andre. Dessuten ble penger bare nevnt i forbifarten, så det var åpenbart ikke et viktig moment.

Det behøver ikke å påvirke andre. Påvirker det andre negativt er det selvsagt provoserende, men det behøver ikke det. Jeg kjenner kristne som jeg helt glemmer er det, da de holder sin tro for seg selv.

Å utnytte andre mennesker ved hjelp av løgn er noe annet. De tar seg svært godt betalt. Selvsagt er det galt.

Nå leste jeg Tabris sitt innlegg på nytt og ser at hun ikke dro frem pengeargumentet, men hun kom med et like godt poeng; det kan også være potensielt farlig for dyrene. Så fort man har et problem burde man oppsøke en spesialist - ikke ta det en dyretolk sier for god fisk og prøve å ordne problemet på den måten.

Edit; For å gjøre dette svært enkelt; Å tro på telepatisk kommunikasjon - OK. Å tro på religion - OK. Å utnytte de som tror på det - ikke OK.

Endret av Gaea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen så fordømmende du var nå da Tabris, du som påstår du er ateist og vanligvis slår knute på deg for å kunne angripe de som kritiserer religion.

Men her er du jaggu ute med kritikk selv!

Det at du antar at jeg "slår knute på meg selv for å kunne angripe de som kritiserer religion", samt at du fortsatt mener at jeg "påstår" at jeg er ateist siden alt om hvor lite du evner til og se nyanser. For deg er alt svart/hvitt - enten er man ateist og ute av stand til å si noe positivt om religion noe sted, eller så er man i stand til og se nyanser og da "påstår" man at man er ateist.

Deg diskuterer jeg ikke med, bare sånn FYI. Verken her eller i andre tråder. Jeg kaster ikke bort tid på fanatikere, enten de er religiøse eller ateister.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vel, jeg tror på Grana.

Jeg har vært på dyretolkekurs med henne, og selv om jeg ikke ble så mye flinkere til å skjønne meg på min pus, så var jeg veldig imponert over dyrene hennes, som hun hadde med på kurset!

Vi kom inn i kurslokalet pø om pø og satte oss på første dag, og hunden, Bonnie tror jeg det var, gikk rundt og hilste vennlig på hver enkelt deltager i det vi satte oss ned. Hunden passet på å hilse på hver og en, selv om vi satt på ulike steder. Bonnie ønsket oss rett og slett velkommen.

Granas katt lå i et hjørne den første halvdelen av dagen. Men når vi fikk i oppgave å forsøke å kommunisere med katten, kom pus jammen meg og la seg ned på gulvet, midt i rommet. Vi satt på stoler i en stor ring, som vi hadde gjort hele dagen, og pus la seg ned i midten av oss. Klar til å "snakke"!

Dyretolking handler i stor grad om å kunne bruke intuisjonen og stole på de signalene man får inn. Hva er så intuisjon? Det trenger ikke være noe hokuspokus; intuisjon er den kreative høyre hjernehalvdelen som på et øyeblikk er istand til å skape en innsikt på grunnlag av ulike biter og fragmenter som den logiske høyre hjernehalvdel ville ha brukt dag og kanskje år på å utlede. Så er spørsmålet; kan vi i tillegg snappe opp slike fragmenter eller tanker fra andre levende vesener, uten å si et ord? Jeg tror det. Jeg opplever det med mennesker jeg er glad i, at vi er i et uuttalt kommunikasjonsfelt, selv om vi er langt borte fra hverandre. Tro det den som vil.



Anonymous poster hash: 26481...223
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen form for bevis for at denne damen faktisk har kontakt med dyrene?

Det virker nesten for godt til å være sant, samtidig som jeg opplever henne veldig oppriktig og ekte, og ut i fra historier om mennesker som har vært i kontakt med henne, har historiene/kontakten med deres dyr vært reelle...Men jeg klarer liksom ikke helt tro på dette før jeg selv får bevis.

Hva tror dere?

Anonymous poster hash: f35cd...39d

Folk vil la seg lure, derfor er det et marked. Det finnes ingen bevis, men det trengs heller ikke for å drive slik bisniss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For deg er alt svart/hvitt - enten er man ateist og ute av stand til å si noe positivt om religion noe sted, eller så er man i stand til og se nyanser og da "påstår" man at man er ateist.

Nå er det du som ikke evner å se nyanser. Bare se hvordan du konsekvent angriper ateister på det groveste, og forsvarer religion med nebb og klør. Alle som sier noe negativt om religion blir angrepet av deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hun snakke med alle dyr? Kan jeg feks ringe henne og be henne snakke med myggen som plager meg i natt og be den slutte å være ekkel?

Anonymous poster hash: 1b91f...0d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på mye rart.

Jeg har sett flere katters reaksjon når folk som har andre evner "prater" med dem, og er veldig sikker på at vedkommende faktisk fikk en form for kontakt. (dette var ikke sissel grana)

Men, jeg blir meget skeptisk når slike mennesker nærmest flår folk for penger og jeg har hørt fra veldig mange katteeiere som har erfaring med Sissel Grana & co.

Ingen av dem var fornøyde og alle følte seg lurt.

De fikk følelsen av at det satt "sommervikarer" i den andre enden av telefonen, de fikk aldri snakke med Sissel selv.

Opplysningene de fikk var helt på bærtur, av typen hvis en katt f.eks var borte, fikk de til svar at katten satt med en elv. Men når det da ikke finnes en elv i det området, ei heller en bekk?

Med andre ord, jeg tror lite på Sissel Grana og resten av gjengen som flår folk for penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjarlataner har jeg ingen ting til overs for, sånne som henne bør avkles som de rasshølene de er!

"sånne som henne"? Nå er du rimelig drøy i dine uttalelser her. Du kjenner henne jo ikke. Du putter alle i samme bås og fyrer løs. Det blir for dumt.

Anonymous poster hash: 33efd...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"sånne som henne"? Nå er du rimelig drøy i dine uttalelser her. Du kjenner henne jo ikke. Du putter alle i samme bås og fyrer løs. Det blir for dumt.

Hun er i båsen fordi hun hører til der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg tror på Grana.

Jeg har vært på dyretolkekurs med henne, og selv om jeg ikke ble så mye flinkere til å skjønne meg på min pus, så var jeg veldig imponert over dyrene hennes, som hun hadde med på kurset!

Vi kom inn i kurslokalet pø om pø og satte oss på første dag, og hunden, Bonnie tror jeg det var, gikk rundt og hilste vennlig på hver enkelt deltager i det vi satte oss ned. Hunden passet på å hilse på hver og en, selv om vi satt på ulike steder. Bonnie ønsket oss rett og slett velkommen.

Granas katt lå i et hjørne den første halvdelen av dagen. Men når vi fikk i oppgave å forsøke å kommunisere med katten, kom pus jammen meg og la seg ned på gulvet, midt i rommet. Vi satt på stoler i en stor ring, som vi hadde gjort hele dagen, og pus la seg ned i midten av oss. Klar til å "snakke"!

Dyretolking handler i stor grad om å kunne bruke intuisjonen og stole på de signalene man får inn. Hva er så intuisjon? Det trenger ikke være noe hokuspokus; intuisjon er den kreative høyre hjernehalvdelen som på et øyeblikk er istand til å skape en innsikt på grunnlag av ulike biter og fragmenter som den logiske høyre hjernehalvdel ville ha brukt dag og kanskje år på å utlede. Så er spørsmålet; kan vi i tillegg snappe opp slike fragmenter eller tanker fra andre levende vesener, uten å si et ord? Jeg tror det. Jeg opplever det med mennesker jeg er glad i, at vi er i et uuttalt kommunikasjonsfelt, selv om vi er langt borte fra hverandre. Tro det den som vil.

Anonymous poster hash: 26481...223

De dyra var det som kalles dresserte... Hunden hadde lært å hilse på folk og katten hadde funnet ut at det var fint for den å gjøre det matmor ønsket.

De hadde lært seg hva de skulle gjøre.

Det fins masse eksempler på sånt som det rundt i de tusen hjem, uten at eieren kaller seg for dyretolk.

Og den kreative høyre hjernehalvdelen står i dette tilfellet for det som kalles fri fantasi og menneskeliggjøring av dyret...

Endret av Tøytigern
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har i grunn bare hørt om henne via "Misjonen" med Atle Antons og Johan Golden.

Det holdt det.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Jeg tror ikke på det, men samtidig provoserer meg det ikke - for jeg tror ikke hun har intensjoner om å lure folk. HUN tror på evnene sine sannsynligvis.

Og hvor skadelig kan det være, det hun driver med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på det, men samtidig provoserer meg det ikke - for jeg tror ikke hun har intensjoner om å lure folk. HUN tror på evnene sine sannsynligvis.

Og hvor skadelig kan det være, det hun driver med?

Hun svindler folk. Det er skaden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror ikke på det i det hele tatt. Men klarer liksom ikke å la meg provosere av det heller. Tenker at det er nok informasjon om dyrepsykologi der ute til å kunne opplyse seg selv litt, og at folk som eier dyr uansett burde ha satt seg litt inn i det. På sett og vis tenker jeg også at hvis hun er smart nok til å loppe disse menneskene for penger, kan hun sikkert gjøre smartere ting med de pengene uansett enn hva de kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Hun svindler folk. Det er skaden.

Jo, jeg skjønner hva du sier.

Men hvis hun selv tror på det, og de som oppsøker henne føler at de får hjelp til å forstå dyrene sine....hvilken skade har egentlig skjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg skjønner hva du sier.

Men hvis hun selv tror på det, og de som oppsøker henne føler at de får hjelp til å forstå dyrene sine....hvilken skade har egentlig skjedd?

Hva med konseptet "svindel" er det du ikke forstår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hun snakke med alle dyr? Kan jeg feks ringe henne og be henne snakke med myggen som plager meg i natt og be den slutte å være ekkel?

Anonymous poster hash: 1b91f...0d2

Ja, men hun tar betalt for det :( Jeg derimot gjør det gratis.

Myggen sier "Jeg stopper ikke før du er tom for blod", den er hva vi kaller en morder. Dessverre for den ble den til i kroppen til en mygg, så mordetokten går ikke så bra.

Jeg anbefalte den psykolog, men den sier den sliter med å finne en, jeg tror alt håp er ute og du er nødt til å drepe den. Bare husk at når du dreper den, står den opp som Hitler. Det er altså deg som avgjør om vi får Hitler tilbake eller ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...