Gå til innhold

Piggdekk Bergen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var frost ganske langt utpå dagen idag (kl 11-12 ish) i Fana/Søreide/Fyllingsdalen-området. Også i veien enkelte steder.

Er det legit å bytte til piggdekk da?

Spurte politiet før idag, men de hadde visst ikke peiling. Hun sa bare at ihvertfall hvis jeg skulle på fjellet, men jeg trenger da ikke reise på fjellet for glatte veier nå???



Anonymous poster hash: 0ab12...d40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er meldt mildt framover. 6 grader skal vere laveste temperatur på nettene kommande veke. Så det er kanskje ikkje nødvendig å legge om? I dag var et jo klarvær, så då blir det gjerne litt kaldare, men ser ikkje ut som vi skal plages med mykje klarvær framover :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da så! Hadde bare begynt å kjenne angsten for å kjøre på jobb kl 6.30. Ser for meg at det var "frostigere" på den tiden. :P



Anonymous poster hash: 0ab12...d40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare velge piggfritt?

Anonymous poster hash: 16933...bf0

Vi kjører en del på fjellet om vinteren, og bilen vår er som et akebrett uten piggdekk.

Nå har vi uansett splitter nye piggdekk fra ifjor, så ser ingen grunn for å bytte de ut.

Det var jo ikke det det handlet om overhodet.

Anonymous poster hash: 0ab12...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var frost ganske langt utpå dagen idag (kl 11-12 ish) i Fana/Søreide/Fyllingsdalen-området. Også i veien enkelte steder. Er det legit å bytte til piggdekk da?Spurte politiet før idag, men de hadde visst ikke peiling. Hun sa bare at ihvertfall hvis jeg skulle på fjellet, men jeg trenger da ikke reise på fjellet for glatte veier nå??? Anonymous poster hash: 0ab12...d40

Merkelig at du så frost i det området i går. Jeg kjørte der men bare tørre fine veier både i dalen, over Bønes, Sandeid, søreidgrend og Sandsli. Var også på sideveier oppe i heia, uten å finne frost.

Anonymous poster hash: afd1c...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig at du så frost i det området i går. Jeg kjørte der men bare tørre fine veier både i dalen, over Bønes, Sandeid, søreidgrend og Sandsli. Var også på sideveier oppe i heia, uten å finne frost.

Anonymous poster hash: afd1c...9d1

I skyggepartiene var det frost, mest på fortauet, men noe i veien.

På fortauet hadde bladene frosset fast.

Anonymous poster hash: 0ab12...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skyggepartiene var det frost, mest på fortauet, men noe i veien. På fortauet hadde bladene frosset fast. Anonymous poster hash: 0ab12...d40

Du kjører vel ikke på fortauet? Mine nye brille fant ikke noe parti med frost i bilveiene. Heller ikke i går kveld. Min bil har piggfrie vinterdekk, da ektefelle ikke liker at jeg har piggene ute når jeg kjører!

I dag er det dog 14 grader og sipa regn ute.

Anonymous poster hash: afd1c...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange ganger kan vi ha den nøyaktig samme diskusjonen her inne på forumet?

Endret av catman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjører vel ikke på fortauet? Mine nye brille fant ikke noe parti med frost i bilveiene. Heller ikke i går kveld. Min bil har piggfrie vinterdekk, da ektefelle ikke liker at jeg har piggene ute når jeg kjører!

I dag er det dog 14 grader og sipa regn ute.

Anonymous poster hash: afd1c...9d1

Jeg har spurt helt enkelt om jeg kan bytte til piggdekk fordi MIN BIL SKLIR på FROSTEN i veien.

Hva faen er problemet ditt?!??!

Anonymous poster hash: 0ab12...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er så enkelt/vanskelig: Du skal sko bilen etter forholda.

Er det fare for glatte veier så skal du ha dekk deretter. Kjører du av veien å¨glatta med sommerdekk, så er du sjølv ansvarlig. Men når det no er periode med mildvær igjen, så er det igjen piggdekkforbudet fram til 1. november som gjelder. Så det spørs om du gidder bytte fram og tilbake, ev ta sjansen på å kjøre piggdekk uten behov for det (dvs "ulovleg bruk").

Skal ikkje uttale meg om lokale forhold i Bergen, men nord for fylkesgrensa har det vore glatte veier og det vart salta på hovedveiene for ei par dager sida. Det er store lokale forskjeller på denne tida, og stor forskjell på f.eks. kl 6.30 og 8.30, så ingen grunn til å krangle på veiforholda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...