Gå til innhold

Sykkel i Oslo over natten


Persephone

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å ha muligheten til å sykle til og fra skolen av og til, men jeg har ikke mulighet til å sykle begge veier på samme dag. Så hvor risikabelt er det egentlig å låse fra meg sykkelen i Oslo sentrum og la den stå over natten? Det mest praktiske hadde vært ved Jacobs kirke (Grünerløkka), eller er det noe annet sted som er bedre? Det er forresten ingen spesielt attraktiv sykkel. Den ser ganske gammel ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du først skal gjøre det så er vel ikke akkurat det området et godt alternativ?



Anonymous poster hash: f130e...b51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du først skal gjøre det så er vel ikke akkurat det området et godt alternativ?

Anonymous poster hash: f130e...b51

Hvor vil det være bedre å låse den fast? Jeg ser jo mange sykler i dette området og mot Youngstorget, men jeg kan jo ikke si noe om de faktisk står der over natten eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle og slitte sykler står tryggere enn nye og dyre. Men å la den stå over natten i sentrum er ikke så lurt i lengden tror jeg. Det er ikke noe sted på skolen det er mulig å låse den inn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle og slitte sykler står tryggere enn nye og dyre. Men å la den stå over natten i sentrum er ikke så lurt i lengden tror jeg. Det er ikke noe sted på skolen det er mulig å låse den inn da?

Jeg tviler sterkt på at det hadde blitt så godt tatt imot om jeg satt fra meg sykkelen inne på skolen et sted, og det er heller ikke noe praktisk sted jeg kan ha den. Men er det bedre om jeg setter den et sted hvor den ikke blir sett så lett eller er det best i sykkelstativet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg heller fått meg abonnement på bysyklene i Oslo, dersom du bor i nærheten av noen. Hadde aldri turd å la sykkelen stå natta over ute i Oslo, uansett hvor. Leste en artikkel hvor en anonym sykkeltyv forklarte hvordan de systematisk kjører rundt i byen og ser etter sykler på dagtid og henter dem om natta, så det er nesten bare et spørsmål om tid.

Hilsen litt over middels engstelig Snop.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da hadde jeg heller fått meg abonnement på bysyklene i Oslo, dersom du bor i nærheten av noen. Hadde aldri turd å la sykkelen stå natta over ute i Oslo, uansett hvor. Leste en artikkel hvor en anonym sykkeltyv forklarte hvordan de systematisk kjører rundt i byen og ser etter sykler på dagtid og henter dem om natta, så det er nesten bare et spørsmål om tid.

Hilsen litt over middels engstelig Snop.

Det hadde jeg virkelig ingen anelse om! Men jeg bor dessverre for langt unna for bysykkel. Nei, da tror jeg kanskje det er en veldig dårlig idé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Coolaid

Jeg har lyst til å ha muligheten til å sykle til og fra skolen av og til, men jeg har ikke mulighet til å sykle begge veier på samme dag. Så hvor risikabelt er det egentlig å låse fra meg sykkelen i Oslo sentrum og la den stå over natten? Det mest praktiske hadde vært ved Jacobs kirke (Grünerløkka), eller er det noe annet sted som er bedre? Det er forresten ingen spesielt attraktiv sykkel. Den ser ganske gammel ut.

Det er stor sjanse for at sykkelen din kan bli stjålet. Men du er inne på noe. Dersom du har en lite attraktiv sykkel så er sjansen for at den er det når du kommer tilbake litt større. Er du litt glad i sykkelen din bør du ikke sette den fra deg ute, selv om den er "uglyfied".

Du kan investere i noen gode låser. Feks 2 stykk Treloc b4. Det er noe av det beste men likevel kan du bli frastjålet sykkelen din.

Ta den med deg om du bryr deg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en parkeringsgarasje rett ved Jakobs kirke, kanskje det går an å låse den inni der?

Anonymous poster hash: 7c2f7...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en måte å finne dette ut på - å prøve og se hva som skjer.

Anonymous poster hash: bd067...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...