Gå til innhold

Ubenektelig bevis på guds eksistens


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest gjestvest

Æh … du skjønte at jeg bare tulla, ikke sant? Du forsto at jeg var ute etter å vise hvor absurd dette gudsbeviset er? Det du ha forstått! Ingen tror på Peter, Gabriel og Det hellige lam, og jeg har ingen planer om å stifte en ny religion.

 

Hvordan kunne jeg vite at du tulla? Du snakket like mye vrøvl som TS.   :fnise:

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor kaste bort tiden på slikt tull som dette?

Anonymous poster hash: 41d5d...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt..Kristne argumenterer jo selv imot all våset om drap, kvinnesyn, etc i GT med at det var mennesker som skrev bibelen, og ikke gud fordi han er god og blabla. Likevel skal dette "beviset" bevise at Gud eksisterer og har en perfekt sammenkobling med bibelens oppsett og tekster(også i GT).  Helt mulig at jeg tar feil. Ser bare ikke logikken i at dette kan være et bevis på noen ting.  Anonymous poster hash: 7118f...99f

. Det var det der med forskjellen på diktatteorien og inspirasjonsteorien.

Anonymous poster hash: 41d5d...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror du det vil være mulig å "bevise" norrøn mytelogi ved hjelp av tallmagi også? 

Anonymous poster hash: 7118f...99f

Anonymous poster hash: 7118f...99f

 

Det er det som er så sinnsykt bra med tallmagi. Det kan brukes til HVA som helst, fordi de mønstrene som "oppdages" fins over alt.

Det var i sin tid en hendig måte å konstruere tekster med skjulte betydninger, men jeg tror ikke de som begynte med det tenkte på at deres decifreringsregler kunne anvendes på en hvilken som helst tekst og produsere hellige nummere på løpende bånd.

Problemet med numerologi minner litt om problemet religiøse har med evolusjon.

De ser på evolusjon som målrettet, og derfor ekstremt lite sannsynlig, med mindre man blander Gud inn i det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS! Jeg gidder ikke å lese de andre kommentarene her, men vil tipse deg om å sjekke ut det som på engelsk heter sacred geometry. Drunvalo melchidek er en som har mye bra om dette.
Linken du delte er ett av mange lignende eksempler på at skapelsen er skapt i perfeksjonisme og presisjon av en forferdelig intelligent "programmerer" / arkitekt.
Du finner flere slike forbindelser både i toraen, bibelen og koranen, og selvfølgelig masse helt tilbake til egyptisk mytologi og tekster.

Jeg vokste opp som ateist , men var utsatt for en alvorlig hendelse som ga meg en dyp søken og jeg opplevde ting som senere førte meg til dekoding av slikt materiale akuratt som det i linken du delte.

Sjekk også ut nrk dokumentaren som heter shakespeares skjulte koder, de finner helt forbløffende presise ting ut fra å dekode bibeltekster og shakespeare sine frimurer tekster. Den første tredelen av dokumentaren er ikke så veldig relevant, men resten kommer du til å få hakeslipp etter hakeslipp av, hvordan koder i religion foreksempel tilsvarer spesifikke stjerneplasseringer som igjen viser seg å være identisk med monumenter oppsatt på jorda osv.



Anonymous poster hash: cde6d...392
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kunne jeg vite at du tulla? Du snakket like mye vrøvl som TS.   :fnise:

 

Det er da ikke vrøvlete å mene at Gabriel er en langt bedre låtskriver enn Collins. :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestvest

Det er da ikke vrøvlete å mene at Gabriel er en langt bedre låtskriver enn Collins. :P

 

ååå, det var det det var snakk om. Jeg så en masse tall, og jeg og matte: Da gikk øynene i kryss. Men så så jeg ordet lam, og jeg drømte meg bort om varm fårikål.   :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 For those who believe, no proof is necessary.

 For those who don`t believe, no proof is possible.

 



Anonymous poster hash: c649a...8ee
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 For those who believe, no proof is necessary.

 For those who don`t believe, no proof is possible.

 

Anonymous poster hash: c649a...8ee

 

 

Dette er en stråmann jeg ofte har sett en del troende bruke, men det er bare ikke sånn skepsis fungerer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en stråmann jeg ofte har sett en del troende bruke, men det er bare ikke sånn skepsis fungerer.

Nei. Og sånn for ordens skyld, den ene plussen som det innlegget fikk, var fra meg. Jeg vil gjerne "unlike" den, siden det var en ren feiltakelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...