Gå til innhold

Jeg sliter forferdelig med å holde unna å kontakte han etter bruddet...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min eks brøt opp med meg for en uke siden.. Han nekter å prate med meg, og jeg er kjempelei meg... Jeg sliter med å la vær å kontakte han etter bruddet. Jeg forsøker å sende smser og ringe han for å oppnå kontakt, men han svarer ikke.... Jeg vet at jeg ikke skal kontakte en som ikke ønsker kontakt, men jeg er helt frustrert at han måtte si mye som ikke stemte for så å bare forsvinne. Vi hadde vært sammen i over ett år. 

 

Noen som kjenner seg igjen i den følelsen? Hvordan jobbe med den? Og hvordan skal jeg klare å slutte å ta kontakt uten å gå på "veggene"? Noen som har hatt det på samme måte, eller er det meg som er helt galen?

 

 



Anonymous poster hash: 01fda...85b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er absolutt ikke alene! :-) det florerer av tråder her inne om akkurat dette.

Mine tips:

- ha en dag hvor du gråter og synes synd på deg selv

- deretter prøver du å være så sosial som mulig med gode venner/familie

- begynn/fortsett å trene for å få ut frustrasjon og andre følelser du nå har

- unn deg noe nytt (ny frisyre, klær, god middag, aktiviteter du har ønsket å gjennomføre tidligere)

- lag deg en lapp på kjøleskapet hvor du lager et kryss for hver dag du ikke har tatt kontakt, og sett deg små belønninger for hvert mål du når (feks god middag med en venn, en god bok eller hva du måtte ønske)

Kan være lurt å gi han litt rom for seg selv og sitt nå i starten. Dere har begge ting å tenke på, og man tankler slikt forskjellig. Ta tiden og gode venner i bruk, så skal du se det går lettere om et par uker :)

Jeg vet veldig godt hvordan du har det, og slet veldig med å ikke ta kontakt . Jeg synes alle råd på KG var teite fordi de ikke sa at jeg skulle ta kontakt. Nå sitter jeg her og gir de samme råd videre, er over eksen og har truffet en ny:)

Anonymous poster hash: 74339...4a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er absolutt ikke alene! :-) det florerer av tråder her inne om akkurat dette.

Mine tips:

- ha en dag hvor du gråter og synes synd på deg selv

- deretter prøver du å være så sosial som mulig med gode venner/familie

- begynn/fortsett å trene for å få ut frustrasjon og andre følelser du nå har

- unn deg noe nytt (ny frisyre, klær, god middag, aktiviteter du har ønsket å gjennomføre tidligere)

- lag deg en lapp på kjøleskapet hvor du lager et kryss for hver dag du ikke har tatt kontakt, og sett deg små belønninger for hvert mål du når (feks god middag med en venn, en god bok eller hva du måtte ønske)

Kan være lurt å gi han litt rom for seg selv og sitt nå i starten. Dere har begge ting å tenke på, og man tankler slikt forskjellig. Ta tiden og gode venner i bruk, så skal du se det går lettere om et par uker :)

Jeg vet veldig godt hvordan du har det, og slet veldig med å ikke ta kontakt . Jeg synes alle råd på KG var teite fordi de ikke sa at jeg skulle ta kontakt. Nå sitter jeg her og gir de samme råd videre, er over eksen og har truffet en ny:)

Anonymous poster hash: 74339...4a6

Ja, det er så utrolig lett å ta kontakt..... for man blir helt gal av å ikke gjøre det.. Hekta heter det.... Jeg håper fortsatt at han vil tilbake til meg, men han unngår å svare meg. Jeg har spurt om vi kan prate sammen, for å prate ut uansett om han ikke vil mer... men det svarer han heller ikke på. Jeg har skrevet at jeg er kjempetrist for at vi ikke kan rede ut i situasjonen å være venner.. og at jeg sliter med det. Da svarer han meg heller ikke... 

Anonymous poster hash: 01fda...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre kjenner jeg meg igjen. Det blir ikke bedre før du er likegyldig til han. Hvilken følelse sitter du igjen med hver gang du kontakter han og han ignorerer deg? Tenk på den følelsen hver gang du ønsker å ta kontakt med han.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre kjenner jeg meg igjen. Det blir ikke bedre før du er likegyldig til han. Hvilken følelse sitter du igjen med hver gang du kontakter han og han ignorerer deg? Tenk på den følelsen hver gang du ønsker å ta kontakt med han.

Ja da er jeg ikke alene om å reagere sånn. Jeg forstår ikke hvorfor han ignorerer meg. Vi var sammen lenge og jeg er sjokkert over at han bare plutselig ignorerer meg helt...

Anonymous poster hash: 01fda...85b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er jeg ikke alene om å reagere sånn. Jeg forstår ikke hvorfor han ignorerer meg. Vi var sammen lenge og jeg er sjokkert over at han bare plutselig ignorerer meg helt...

Anonymous poster hash: 01fda...85b

Absolutt ikke. Det er sårt å bli ignorert av noen som betyr mye for deg. Jo mer jeg blir ignorert, jo mer føler jeg en trang til å få kontakt. Forstår heller ikke hvordan det er mulig å gå videre eller kutte noen ut av livet så fort.

Kranglet dere mye eller kom det helt utav intet? Har han ikke gitt deg noe grunn for å slå opp?

Endret av Sofia123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en type som avskjærer folk og ignorerer dem, noen av de gir seg ikke..selv etter år har gått, så forsøker de å skape kontakt. 

Jeg mener at en normal person har såpass antenner at de skjønner at ting ikke er som det skal i et forhold, mens andre..de ser det ikke, for de ser bare det de vil se. 

Og så skal de snakke om det, og oppklare og manipulere på det..hvorfor ditten datten, og så skal de forklare masse..og så når dette er gjort, så er det ikke ferdig..for da drar de hjem og tenker og grubler på det som sist ble sagt..og så skal det også snakkes om..det har ingen ende..fordi, det er egentlig ingenting å snakke om. 

Det dere vil ha er kontakt, koste hva det koste vil, for å få en eller annen følelsesmessig oppfyllelse. 



Anonymous poster hash: 185fb...f76
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han forventer at du kontakter ham. Når du plutselig ikke gjør det begynner han nok å tenke mer over det, og kanskje lure på hvorfor du slutter. Det hadde jeg tenkt på, hver gang lysten til å sende en melding kom.

Anonymous poster hash: bf3ab...362

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en type som avskjærer folk og ignorerer dem, noen av de gir seg ikke..selv etter år har gått, så forsøker de å skape kontakt.

Jeg mener at en normal person har såpass antenner at de skjønner at ting ikke er som det skal i et forhold, mens andre..de ser det ikke, for de ser bare det de vil se.

Og så skal de snakke om det, og oppklare og manipulere på det..hvorfor ditten datten, og så skal de forklare masse..og så når dette er gjort, så er det ikke ferdig..for da drar de hjem og tenker og grubler på det som sist ble sagt..og så skal det også snakkes om..det har ingen ende..fordi, det er egentlig ingenting å snakke om.

Det dere vil ha er kontakt, koste hva det koste vil, for å få en eller annen følelsesmessig oppfyllelse.

Anonymous poster hash: 185fb...f76

Det der er bare tull. Med en clean break så trenger man ikke hale ut ting i all evighet. Men når man møter indikerer personligheter som deg så blir ting vanskelig. Du gjør det vanskelig for den andre med vilje.

Anonymous poster hash: d927e...2f0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnvikende personligheter skulle det stå.

Anonymous poster hash: d927e...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvis man har så mye til felles at det er rom for et vennskap etter et forhold, hvorfor ikke forbli sammen?

2. Slutt er slutt. Den som ønsker å analysere årsaken, ønsker som oftest EGENTLIG å bli sammen igjen, og vil lobbyere for det. En ærlig sak, men vær ærlig om det. Årsaken er ikke viktig. Jeg står ikke ved kjøkkenbenken og analyserer hvorfor jeg skar meg i fingeren da jeg laget mat. Jeg får på et plaster, så den kan gro og brukes senere.

Anonymous poster hash: 154ac...64c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Det er sårt å bli ignorert av noen som betyr mye for deg. Jo mer jeg blir ignorert, jo mer føler jeg en trang til å få kontakt. Forstår heller ikke hvordan det er mulig å gå videre eller kutte noen ut av livet så fort.

Kranglet dere mye eller kom det helt utav intet? Har han ikke gitt deg noe grunn for å slå opp?

Det er forferdelig sårt, og jeg forstår ikke hvor samvittigheten hans ligger med å bare kutte sånn etter så lang kontakt og forhold. 

Anonymous poster hash: 01fda...85b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg forstår hvordan du har det, men du må rett og slett ta deg i nakken å få deg litt stolthet jente! 

 

Jeg kjenner så godt til det å bli avvist, forsøke å snakke med vedkommende, men så får du bare en kald skulder. Før, kunne jeg være litt som deg, å forsøke på ny og på ny med å ta kontakt. Jeg ble rett og slett desperat. Men tro meg, du MÅ la det ligge. Det nytter ikke. 

 

En liten trøst; Menn spesielt, kan reagere helt annerledes enn oss. Det at han bryter helt på den måten, trenger ikke bety at det ikke har vært vanskelig for ham. Men det er kanskje hans måte å gjøre det på. Og jo mer du tar kontakt, desto mer ønsker han å rømme fra det hele. Han får egentlig aldri sjansen til å "kjenne på det". Så, selv om han opptrer kaldt, så trenger det altså ikke bety at det ikke er noen følelser i fyren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har holdt tilbake i over en måned nå og sliter enda med å ikke ta kontakt. Han ktta meg ut på en dust måte vis SMS etter at jeg hadde gjort en stor ting for han. Og det er sårt som faen og veldig lite fortjent.

Hver dag har jeg lyst å snakke med han og jeg håper han tar kontakt. Men det nytter ikke for meg å ta kontakt for da går han vel i vranglås. Feige menn!!!

Anonymous poster hash: d927e...2f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt tilbake i over en måned nå og sliter enda med å ikke ta kontakt. Han ktta meg ut på en dust måte vis SMS etter at jeg hadde gjort en stor ting for han. Og det er sårt som faen og veldig lite fortjent.

Hver dag har jeg lyst å snakke med han og jeg håper han tar kontakt. Men det nytter ikke for meg å ta kontakt for da går han vel i vranglås. Feige menn!!!

Anonymous poster hash: d927e...2f0

Ja jeg ble kuttet ut via sms jeg også. Spurte om vi kunne prate face to face. Det ville han ikke...

Anonymous poster hash: 01fda...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ble kuttet ut via sms jeg også. Spurte om vi kunne prate face to face. Det ville han ikke...

Anonymous poster hash: 01fda...85b

Jeg ba min om å ringe og fikk en sur SMS tilbake. Og da hadde jeg som sagt nylig gjort han en stor tjeneste. Det er så snodig. Han virka jo som en ærlig og sterk mann og så viser han seg som en feig og unnvikende guttunge i stedet :(

Jeg sliter med å gå videre nå. Noe jeg vanligvis aldri gjør. Pleier å være flink til å gi slipp. Men føler meg så utrolig urettferdig behandlet.

Så du har all min sympati. Men noen konkrete råd til deg har jeg dessverre ikke :(

Anonymous poster hash: d927e...2f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja da er jeg ikke alene om å reagere sånn. Jeg forstår ikke hvorfor han ignorerer meg. Vi var sammen lenge og jeg er sjokkert over at han bare plutselig ignorerer meg helt...

Anonymous poster hash: 01fda...85b

 

Svaret er jo enkelt. Dere kan ikke ha en rasjonell samtale nå. Du sier kanskje at du vil ha en avslutning men det du egentlig vil ha er årsakene til at han dumpet deg slik at du enten kan forandre deg eller argumentere imot og forklare hvorfor han tar feil. Men han ser ikke på dette som en reevaluering, for ham er det avsluttet. Kanskje kan dere en dag snakke rasjonelt om bruddet, men det er ikke idag. Du er for hysterisk til det.

 

Steg en er å hindre seg selv rent praktisk - blokker på sosialt media og slett nummeret.

 

Det som forhindrer de fleste i å holde på slik er rett og slett stolthet. Det er jo ydmykende og sjansene for at han ser deg som en kvinne verdt å date synker jo for hver gang du viser hvor desperat du er.

Anonymous poster hash: df60a...618

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen tvil her, ingenting å dvele med.

Ikke kontakt han. Slett nr, blokkèr gjerne. Vær et stykke unna mobilen din.



Anonymous poster hash: 25ca1...7ed
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å være venner etter et brudd,men dette gjelder bare i tilfeller der man skilles som VENNER og der ingen av partene har noen følelser igjen for hverandre.

 

Dessverre er det slik at når man slår opp så er det alltid en av partene som fortsatt har følelser, dermed FUNGERER IKKE vennskap lenger. Man må kutte kontakten helt for å komme seg videre og få kjærlighetssorgen og hele situasjonen på god avstand. Hvis ikke så bare piner man seg selv og haler ut hele "sorgprosessen" med å komme seg over bruddet.

 

 

Det er ingenting annet å gjøre enn å skjerpe seg...ta deg selv i nakken. Du vet dette ikke fører noe sted, og på et visst punkt så blir det nesten patetisk (man føler at man ligger flat for en person som ikke bryr seg like mye tilbake).

 

Slett og blokker, legg fra deg PC og mobil, møt venner og gjør noe som får deg til å tenke på noe annet,litt og litt. En dag vil du plutselig merke at det har gått en eller flere dager hvor du ikke engang har tenkt på fyren. DET bør være målet ditt.



Anonymous poster hash: c2c0d...1c8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har 2 valg slik jeg ser det

1. Ikke ta kontakt, eneste måten du kan komme over han på er avstand, og tid. Lytt til alle rådene om å aktivisere deg selv.

2 Ikke ta kontakt, det er den eneste måten du kan få han tilbake på, da skjønner han ikke helt, hvorfor du ikke kontakter han. Begynner å tenke på deg, og i mange tilfeller vokser følelsene hans opp. Snakker her av erfaring, se min tråd her inne. Etter 5 mnd, sto hun for bare noen dager siden på min dør. Vil tilbake. men nå er ikke jeg like sikker klenger. Og jeg var blokkert på alle steder, som tlf, FB, skype osv. Mulig det er Karma, men jeg har datet en ny, og det blir henne jeg velger.

Vet det er tøft, men det går over. Finn deg noen som behandler deg med respekt, og som fortjener deg. Ingen voksene mennesker gjør slik mot deg som han, dette dreier seg om at han kun har tanke for seg og sitt, og du er en dritt. Ikke la han vinne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...