Gå til innhold

På kanten til utroskap.. Hva skal jeg gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en fantastisk samboer som jeg har vært sammen med i flere år.

Jeg har alltid sett for meg resten av livet mitt med han, med unger, hus, gift osv...

Men for ca 2,5 år siden dukket det opp et lite problem.. Sexlivet gikk i kjelleren.

Det første året prøvde jeg å få det til å fungere, men ble bare lei av å bli avvist. Det andre året ga jeg egentlig opp, men tok det opp med jevne mellomrom uten hell, og det gikk over til at jeg ble litt likegyldig. Så jeg hadde egentlig klart å slå meg til ro med tanken på lite sex. Trodde jeg. Jeg har så lenge vi har vært sammen aldri hatt lyst på noen andre enn han, helt til nå for et par måneder siden. Plutselig har jeg tatt meg selv i å fantasere om andre, og jeg har begynt å flørte litt mer enn jeg burde. Vi har alltid sagt at litt småflørting med andre har vært greit, men til en viss grad. For en stund siden fant jeg også ut at det er en nær bekjent av oss som en veldig tiltrukket av meg, og vil ha meg.. Dette sa han bare til meg. Han vet at jeg er i et forhold og skjønner at ingen ting kan skje. Jeg alltid fortalt samboeren min hvis noen har lagt an på meg, og så har vi ledd av det sammen. Men denne gangen valgte jeg å ikke fortelle det, fordi det var en nær bekjent. Det var jo egentlig ikke et problem, men jeg har jo snakket med denne bekjenten flere ganger etterpå, og har egentlig skjønt at jeg er litt tiltrukket av han også. Vi har ikke vært direkte alene, så jeg har ikke vært utro. Jeg har alltid vært bestemt på at jeg ikke kunne vært utro, fordi jeg synes det er så fryktelig umoralsk. Men nå er jeg litt redd for hva som kan skje hvis jeg skulle havnet alene med han..

Jeg vil virkelig være sammen med samboeren min og få tilbake følelsen av å bare ville ha han. Så jeg må prøve å få ordnet sexlivet vårt igjen. Men hvordan skal jeg få han til å forstå alvoret?



Anonymous poster hash: 77fca...f2f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tatt en prat med samboeren din først og fremst for å lufte problemet og se om det finnes en løsning i fellesskap, og jeg ville i alle fall holdt meg unna denne andre fyren hvis du vet at du kan bli fristet til å gjøre noe dumt..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

. For en stund siden fant jeg også ut at det er en nær bekjent av oss som en veldig tiltrukket av meg, og vil ha meg.. Dette sa han bare til meg. ....................., men jeg har jo snakket med denne bekjenten flere ganger etterpå, og har egentlig skjønt at jeg er litt tiltrukket av han også. Anonymous poster hash: 77fca...f2f

 

 

Og der blinker det rødt. Det er vippepunktet. Når begge veit at dere har lyst på hverandre begynner ballen å rulle fort.

 

Hvis dere fortsetter å holde hverandre varme så er det høyst sannsynlig at det kommer til å gå for langt.

Tror du må ta et valg. Gjøre det slutt med typen eller kutte (ned) kontakten med den andre. Ihvertfall komme til en avklaring.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i han andre i hvert fall. Høres ikke ut som en bekjent jeg ville hatt i nær nærhet når han sier rett ut at han har lyst på deg, han vet du er opptatt..

 

Hva er årsaken til at det plutselig ble mindre sex med han du er sammen med? Kan det ordnes opp i på et vis?



Anonymous poster hash: c240b...911
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der blinker det rødt. Det er vippepunktet. Når begge veit at dere har lyst på hverandre begynner ballen å rulle fort.

 

Hvis dere fortsetter å holde hverandre varme så er det høyst sannsynlig at det kommer til å gå for langt.

Tror du må ta et valg. Gjøre det slutt med typen eller kutte (ned) kontakten med den andre. Ihvertfall komme til en avklaring.

Ja, jeg vet det... Jeg har heldigvis ikke sagt det til han, men jeg tror han har skjønt det.

Jeg vet jo dette selv, men jeg trenger å høre det fra noen andre. Jeg ønsker ikke å gjøre det slutt, så jeg må bare holde meg unna han andre.

Anonymous poster hash: 77fca...f2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Drit i han andre i hvert fall. Høres ikke ut som en bekjent jeg ville hatt i nær nærhet når han sier rett ut at han har lyst på deg, han vet du er opptatt..

 

Hva er årsaken til at det plutselig ble mindre sex med han du er sammen med? Kan det ordnes opp i på et vis?

Anonymous poster hash: c240b...911

 

Jeg har lyst til å si at han er egentlig ikke sånn, men da forstår jeg at jeg tar han i forsvar..

Samboeren hadde en skade som gjorde det vanskelig, og det var helt greit. Men det ble aldri det samme etter han ble "frisk". Jeg vet ikke om det kan ordnes... det virker bare ut som jeg har mye mer lyst enn det han har.

Anonymous poster hash: 77fca...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville tatt en prat med samboeren din først og fremst for å lufte problemet og se om det finnes en løsning i fellesskap, og jeg ville i alle fall holdt meg unna denne andre fyren hvis du vet at du kan bli fristet til å gjøre noe dumt..

Jeg har tatt opp problemet flere ganger, men da virker det som jeg bare skyver han mer vekk på det området.

Anonymous poster hash: 77fca...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på! Man lever bare én gang.



Anonymous poster hash: 80333...814
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kjør på! Man lever bare én gang.

Anonymous poster hash: 80333...814

 

Nettopp derfor jeg ikke vil ødelegge forholdet med kjæresten..

Anonymous poster hash: 77fca...f2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I noen saker er det lettere hvis man ikke snakk MED, men TIL - si det som det er, det du føler.
Pass på at du ikke legger noe ansvar for dine følelser på han men at det er ditt ansvar, men forklar at du trenger mer og at du ønsker få det hjemme. At du vil ha et seksuelt forhold til han, ikke bare et platonisk velfungerende vennskap. Og vær forberedt på at hvis han ikke ønsker det samme som deg kan det føre til utfordringer dere må ta tak i. 

 

Noen velger leve som venner og ha sexen utenfor forholdet, for andre er det utenkelig. Noen er aseksuelle, andre har stort behov seksuelt - snakk om det. Ikke med følelser som kan skyve bort eller skape frustrasjon, men nøkternt og på en måte hvor det blir et tema for videre samhandling heller enn en sak som skaper splid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Jeg har en fantastisk samboer som jeg har vært sammen med i flere år.

Jeg har alltid sett for meg resten av livet mitt med han, med unger, hus, gift osv...

Men for ca 2,5 år siden dukket det opp et lite problem.. Sexlivet gikk i kjelleren.

Det første året prøvde jeg å få det til å fungere, men ble bare lei av å bli avvist. Det andre året ga jeg egentlig opp, men tok det opp med jevne mellomrom uten hell, og det gikk over til at jeg ble litt likegyldig. Så jeg hadde egentlig klart å slå meg til ro med tanken på lite sex. Trodde jeg. Jeg har så lenge vi har vært sammen aldri hatt lyst på noen andre enn han, helt til nå for et par måneder siden. Plutselig har jeg tatt meg selv i å fantasere om andre, og jeg har begynt å flørte litt mer enn jeg burde. Vi har alltid sagt at litt småflørting med andre har vært greit, men til en viss grad. For en stund siden fant jeg også ut at det er en nær bekjent av oss som en veldig tiltrukket av meg, og vil ha meg.. Dette sa han bare til meg. Han vet at jeg er i et forhold og skjønner at ingen ting kan skje. Jeg alltid fortalt samboeren min hvis noen har lagt an på meg, og så har vi ledd av det sammen. Men denne gangen valgte jeg å ikke fortelle det, fordi det var en nær bekjent. Det var jo egentlig ikke et problem, men jeg har jo snakket med denne bekjenten flere ganger etterpå, og har egentlig skjønt at jeg er litt tiltrukket av han også. Vi har ikke vært direkte alene, så jeg har ikke vært utro. Jeg har alltid vært bestemt på at jeg ikke kunne vært utro, fordi jeg synes det er så fryktelig umoralsk. Men nå er jeg litt redd for hva som kan skje hvis jeg skulle havnet alene med han..

Jeg vil virkelig være sammen med samboeren min og få tilbake følelsen av å bare ville ha han. Så jeg må prøve å få ordnet sexlivet vårt igjen. Men hvordan skal jeg få han til å forstå alvoret?

Anonymous poster hash: 77fca...f2f

Som dette blir det lett når en ikke får dekket de viktigste behovene i et forhold.Da ser en lettere på andre,blir lettere ofre for oppmerksomhet og smiger fra andre.En er bare et menneske.

Men du bør ikke la noe utvikle seg med den bekjente.Jeg syns ikke det var helt ok av han å "betro"seg til deg heller,selv om jeg ikke akkurat dømmer han nedenom og hjem for det akkurat.Du fikk bare et lite dilemma,og det burde han vel forutsett?

Dere må få ordnet opp i forholdet.Kanskje snakke med fagfolk?

Du virker bestemt på å bli,så jeg håper mannen din innser at dere har et problem!Han må ta dere på mer alvor.Håper virkelig at det ordner seg!Og ikke gjør ting verre ved å involvere deg med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dette blir det lett når en ikke får dekket de viktigste behovene i et forhold.Da ser en lettere på andre,blir lettere ofre for oppmerksomhet og smiger fra andre.En er bare et menneske.

Men du bør ikke la noe utvikle seg med den bekjente.Jeg syns ikke det var helt ok av han å "betro"seg til deg heller,selv om jeg ikke akkurat dømmer han nedenom og hjem for det akkurat.Du fikk bare et lite dilemma,og det burde han vel forutsett?

Dere må få ordnet opp i forholdet.Kanskje snakke med fagfolk?

Du virker bestemt på å bli,så jeg håper mannen din innser at dere har et problem!Han må ta dere på mer alvor.Håper virkelig at det ordner seg!Og ikke gjør ting verre ved å involvere deg med andre.

Jeg har luftet parterapi tidligere, men jeg tror ikke det fristet så mye for han. Jeg tror egentlig ikke at han føler det er noe problem. og det i seg selv er jo et problem.

Nei, jeg skal gjøre alt jeg kan for å holde meg unna han andre. Jeg vil ikke havne i den situasjonen, jeg tror ikke jeg kunne tilgitt meg selv, og det tror jeg ikke kjæresten min ville gjort heller.

 

Men jeg forstår ikke hvordan han skal forstå. Jeg vet ikke hvor mye jeg burde si heller. Jeg kan ikke akkurat kan si at "hvis du ikke ligger med meg snart, er jeg redd for at jeg kommer til å være utro"..

Vi har det så bra ellers, så jeg vil ikke si til han at forholdet henger i en tynn tråd. Jeg føler ikke at det gjør det, men hvis det ikke blir noen bedring, tror jeg at jeg kan falle for fristelsen. Og det er det jeg er redd for.

Jeg vil virkelig være sammen med han, og jeg vet at han vil det også...

Anonymous poster hash: 77fca...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg kan ikke akkurat kan si at "hvis du ikke ligger med meg snart, er jeg redd for at jeg kommer til å være utro"..

Du bør slutte å tenke på han andre fyren. Kutt han totalt ut.

Og så må du snakke med typen utifra deg selv, som du ville gjort for noen måneder siden, før du fikk øynene opp for han andre.

Anonymous poster hash: c240b...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Du bør slutte å tenke på han andre fyren. Kutt han totalt ut.

Og så må du snakke med typen utifra deg selv, som du ville gjort for noen måneder siden, før du fikk øynene opp for han andre.

Anonymous poster hash: c240b...911

 

Det er jo det jeg har forsøkt før.. og forklart behovet mitt. Men det er først nå jeg har forstått konsekvensen av det hele. Så da er spørsmålet hvordan jeg skal få forklart han konsekvensen, uten at jeg ødelegger forholdet..  

Anonymous poster hash: 77fca...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ønsker du å leve i et sexløst forhold resten av livet?

Tiden kommer til å bli alt for lang.

Mannen vil ikke en gang innse at du ikke har det bra!

Tror du må innse at forholdet ditt er over og gå videre.

I forhold til han andre så får du se det an når du er ferdig med nåværende samboer (eller romkammerat er vel et mer riktig begrep)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner at det ikke er noe gøy å skulle fortelle samboer at du er på nippet til å være utro, men samtidig synes jeg du bør få frem hvor alvorlig situasjonen er. Det er helt innenfor å fortelle ham at du har startet å fantasere og føle deg tiltrukket av andre, og at du mener dette er knyttet manglende sex. Kanskje må dere tenke utenfor boksen, finne kompromisser eller gå i terapi? 

 

Det går jo opp og ned hvor ofte man har sex, men det virker som dere er inne i en seriøs tørke. Og hvis du går rundt og holder inne med ting og føler at behovene dine ikke blir møtt vil det være usunt i lengden. Hvordan kan dere ha det fint ellers, hvis det tårner seg opp en hel masse negative tanker som du ikke tør lufte? 



Anonymous poster hash: 00b81...785
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Allis Hagtorn

Dette vil du kunne oppleve også i perioder hvor forholdet er bra om du sikter for et livslangt forhold.

Du må iallefall ikke finne på å få hverken barn, hus eller stasjonsvogn med samboeren din før du har avklart om det faktisk kan rettes opp i praksis.

Hva slags skade har han? Og hva sier legen?

Jeg hadde tatt en alvorlig samtale med ham uten å nevne denne tilfeldige betattheten(de kommer og går gjennom livet uansett), og tatt en vurdering i etterkant.

Mangel på varig drastisk endring hadde ført til brudd for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt det rett ut: kjære, jeg har lyst til å ligge med en annen mann.

Han trenger å våkne opp her, du har tydeligvis ikke nådd frem til han tidligere! Så gi ham sannheten, for da går det kanskje opp for ham at du er en veldig attraktiv kvinne som han ikke har lyst til å miste.

Anonymous poster hash: fbaef...1b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

For en stund siden fant jeg også ut at det er en nær bekjent av oss som en veldig tiltrukket av meg, og vil ha meg.. Dette sa han bare til meg.

 

 og har egentlig skjønt at jeg er litt tiltrukket av han også. 

Anonymous poster hash: 77fca...f2f

 

 

Jeg skjønner at forholdet ditt ikke gir deg det du trenger nå, men du skal også være bevisst på hvilke "mekanismer" som er satt i gang her, og stille deg selv noen spørsmål.

 

Dette er en situasjon jeg har lest om mange ganger her inne, og det som gjentar seg er:

-dame er i et dårlig forhold, og/eller har ikke et tilfredsstillende sexliv

-mann/venn forteller/viser at han har lyst på henne

-hun blir smigret og føler at hun blir sett og satt pris på av en annen

-hun begynner å tenke mer på han pga det han har vist eller sagt, selv om han var helt uinteressant tidligere

-da er det lett for en bekjent/venn/annen mann å bli fortrolig og vekke følelser i damen. Hun er såret i forholdet sitt og faller lett for oppmerksomhet

 

Spørsmålene du bør stille deg er:

-ville jeg vært interessert i denne mannen om jeg var singel?

-hvorfor har jeg ikke sett han som en mulig partner før?

-hvorfor er det plutselig NÅ han er attraktiv for meg?

-er dette bare en trøst fordi jeg vil føle meg sett og ønsket?

 

For meg høres det ut som du har fått varme følelser for han kun fordi han fortalte deg at han ville ha deg. Det satte i gang noe i deg fordi du ikke får det du trenger hos mannen din.

 

Vil råde deg til å tenke gjennom forholdet ditt i det store og hele, og avstå fra denne mannen til du har bestemt deg for hva du vil gjøre videre i livet. Det er lett å havne i et nytt forhold med en mann som egentlig ikke passer, bare fordi den mannen var til stede akkurat da man hadde det vanskelig.

 

Vil du fortsette med mannen din, sier du fra at du ikke er interessert i den andre (og at han burde ha latt være å fortelle deg at han vil ha deg, for det viser at han ikke har respekt for hverken deg eller forholdet ditt). Vil du gjøre det slutt med mannen fordi du har lyst på/fått følelser for en annen mann, så gjør det slutt, men vent med å inngå noe med den andre. For meg høres han ut til å være en "nødløsning" og en trøst akkurat nå, det er ikke sikkert han er noe for deg langsiktig.

 

Fortell mannen din at det er vanskelig for deg å leve i et forhold med lite sex og nærhet, og at det gjør deg sårbar i forhold til andre menn, sånn at du lettere faller for en annen. Han blir sikkert både såret og sint, men når han får tenkt seg om (hvis han er en fornuftig mann), så kan han forstå det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...