Gå til innhold

Noen som har fått hjelp av klarsynt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt rett i 99% av tilfellene... Ikke tok jeg penger for det eller bedt de reklamere for det videre. :)

Anonymous poster hash: 0a333...e32

Selvsagt gjorde du ikke det. Man trenger jo ikke å ta betalt når man når som helst kan ta med seg lottopotten hjem.

Hvor mange millionpremier har du vunnet i lotto forresten?

Anonymous poster hash: ba3bc...081

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Viser du til den saken der en klarsynt hevdet at politiet jobber mer med klarsynte enn det de sier? Der hun nevnte at hennes klarsynte venner er hennes kilder til det?

Det finnes ekstremt mye kunnskap om dette emnet der ute. Du sier jeg dømmer, også dømmer du meg tilbake.. Logisk.

Take your pick: https://www.google.no/search?q=how+psychics+scams+you&oq=how+psychics+scams+you&aqs=chrome..69i57j0l5.4630j0j4&sourceid=chrome&es_sm=122&ie=UTF-8#q=how+psychics+scams+you

Forresten, "Ting som ingen kunne vite i det hele tatt." er det mest typiske argumentet folk bruker for å prøve å bevise at det er ekte. De forstår ikke hvordan disse "klarsynte" bedrar, rett og slett.

Ok, hvordan kan en klarsynt treffe på dette- bare et av mange eksempler jeg har opplevd:

Forlovelsesringen min var borte. Jeg hadde lett gjennom leiligheten mange ganger uten hell, på alle logiske steder. Under sengen, badegulvet, i hanskene mine osv osv. Etter tre uker ringte jeg en klarsynt. Den første jeg møtte på var helt i tåka, hun gjettet, rett og slett. "har du lett i støvsugerposen? I sluket på badet?" osv. Vill gjetting, jeg ble temmelig irritert og la på. Så prøvde jeg en annen. Hun sa: "Jeg ser det lille bordet der du pleier å legge den fra deg". (det stemte, men jeg sa bare "Åja?", altså ga henne ingen bekreftelse). Og så ser jeg sofaen deres, den er lys og "de" peker på sprekken i sofaen (aner ikke hvem "de" var). Og jeg ser et barn, jeg mener hun har noe med dette å gjøre. (jeg hadde ikke sagt at jeg hadde barn, og det var ingen mulighet for at hun skulle kunnet sjekke dette på nett mens hun snakket m meg el.l for jeg ringte fra skjult nummer. men hun sa jeg hadde en jente, hvilket stemte). Hun fortsatte: "hun så ringen på det lille bordet, tok den med seg til sofaen og puttet den ned i sprekken der."

"-javel, ok" svarte jeg nølende. Så la jeg på og gikk bort til sofaen- det første stedet der jeg puttet ned hånda mi, der lå ringen... Jeg fikk rett og slett gåsehud og skjønte ingenting.. Jeg hadde jo lett over alt i ukesvis, og her kunne et fremmed menneske over telefonen svare meg på et par minutter på hvor ringen var (hun var rask og dro absolutt ikke ut tiden, kostet meg max 50 kr)? Hvordan går det an??

Nå kommer du til å si at det bare var sammentreff og gjetning, men det er faktisk ikke mulig. Gjetning var det hun første jeg møtte holdt på med, hun kastet ut av seg en haug med forslag som tydelig viste at hun ikke hadde peil. Hun her gikk rett på sak- hun beskrev bordet der jeg pleide legge den, jenta mi, sofaen, hun sa til og med på hvilken side av sofaen den lå??? Og jeg ga henne absolutt ingen hint eller ledetråder eller bekreftelser.

Jeg spurte datteren min i etterkant om dette (hun var 3 år), om hun hadde tatt den med i sofaen og det stemte, hun hadde lagt den der så den skulle "føle seg trygg".

Jeg har flere lignende eks, en annen gang kunne f.eks den samme dama si nøyaktig hvor en annen ting jeg savnet lå. det skal ikke gå an.

Mtp dette med at klarsynte hjelper politiet; jeg vet selv av en dame her jeg bor som brukes jevnlig av det lokale politiet, og det med hell. Dette tilf er bekreftet på tv (Fornemmelse for mord) der det lokale politiet faktisk stilte opp og sa at de bruker denne dama jevnlig i savnetsaker... Jeg vet for øvrig at det ikke er uvanlig, da jeg kjenner andre eksempler også.

Tro hva du vil, jeg VET at enkelte av disse har uforklarlige evner. Men jeg er også enig i at det er mye juks i denne bransjen

Anonymous poster hash: 3cd2b...203

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er gift, sjansen for at du har barn er høy. 50/50 gjetning. 50/50 gjetning på kjønn også. Det er vanlig at kvinner legger smykker og slikt på et bord, er det ikke? (For øvrig rart at du selv ikke lette i sofaen, vanlig sted at ting går tapt).

Sofaen er lys. Her er det ikke mye å velge mellom. Ganske vanlig med lyse sofaer. Hun sa hvilken side den lå på? Så, venstre eller høyre? To mulige valg, 50/50? Sofaen er et sted barn ofte er. Kan det være så vanskelig å gjette? Hadde nok ikke gjettet det samme selv (Jeg sjekker dog alltid sofaen dersom jeg har mistet noe..)

Virker egentlig ikke umulig i det hele tatt med tanke på at stort sett alt er mulig å gjette. Tenk om hun gjorde en feil, da hadde hun jo fremdeles hatt rett på andre ting, eller?

Du er klar over at du tror på noe som ikke er bevist i det hele tatt, men tvert i mot er blitt bevist å være juks gang på gang?

Finner det useriøst at du bruker en lokal "klarsynt" som eksempel på politi hjelp. Hvordan kan vi vite at dette er korrekt? Hvordan kan vi vite at informasjonen du ga angående samtalen om ringen er helt korrekt, at du kanskje ikke sa mer enn det du nevnte? Ser du poenget?

Anbefaler at du tar opp neste samtale du har med dem slik at man kan høre akkurat hvordan samtalen går. Hvis ikke er det egentlig umulig å si noe som helst. Men, når det ikke er blitt bevist at "klarsynte" er ekte på noen tusener av år, og at det ikke er noe som helst i den menneskelige hjernen som er oppdaget som kan forklare slike "evner", så er det ekstremt ulogisk å tro på noe slikt.

Her er en artikkel som viser at politiet kaster bort tid på disse "klarsynte". http://www.dagbladet.no/2013/05/11/nyheter/klarsynte/humbug/cleveland/amanda_berry/27124706/

Hadde satt pris på om du kunne gitt meg en kilde eller to med konkrete bevis på at klarsynte faktisk kan være ekte. Har ikke funnet noe selv, men har ikke søkt så veldig mye på det akkurat nå..

Hvis du fremdeles har kontakt informasjonen til hun klarsynte så kan jeg ringe henne og teste henne litt. Det hadde jo vært interessant.

Endret av Spaghetti
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er gift, sjansen for at du har barn er høy. 50/50 gjetning. 50/50 gjetning på kjønn også. Det er vanlig at kvinner legger smykker og slikt på et bord, er det ikke? (For øvrig rart at du selv ikke lette i sofaen, vanlig sted at ting går tapt).

Sofaen er lys. Her er det ikke mye å velge mellom. Ganske vanlig med lyse sofaer. Hun sa hvilken side den lå på? Så, venstre eller høyre? To mulige valg, 50/50? Sofaen er et sted barn ofte er. Kan det være så vanskelig å gjette? Hadde nok ikke gjettet det samme selv (Jeg sjekker dog alltid sofaen dersom jeg har mistet noe..)

Virker egentlig ikke umulig i det hele tatt med tanke på at stort sett alt er mulig å gjette. Tenk om hun gjorde en feil, da hadde hun jo fremdeles hatt rett på andre ting, eller?

Du er klar over at du tror på noe som ikke er bevist i det hele tatt, men tvert i mot er blitt bevist å være juks gang på gang?

Finner det useriøst at du bruker en lokal "klarsynt" som eksempel på politi hjelp. Hvordan kan vi vite at dette er korrekt? Hvordan kan vi vite at informasjonen du ga angående samtalen om ringen er helt korrekt, at du kanskje ikke sa mer enn det du nevnte? Ser du poenget?

Anbefaler at du tar opp neste samtale du har med dem slik at man kan høre akkurat hvordan samtalen går. Hvis ikke er det egentlig umulig å si noe som helst. Men, når det ikke er blitt bevist at "klarsynte" er ekte på noen tusener av år, og at det ikke er noe som helst i den menneskelige hjernen som er oppdaget som kan forklare slike "evner", så er det ekstremt ulogisk å tro på noe slikt.

Her er en artikkel som viser at politiet kaster bort tid på disse "klarsynte". http://www.dagbladet.no/2013/05/11/nyheter/klarsynte/humbug/cleveland/amanda_berry/27124706/

Hadde satt pris på om du kunne gitt meg en kilde eller to med konkrete bevis på at klarsynte faktisk kan være ekte. Har ikke funnet noe selv, men har ikke søkt så veldig mye på det akkurat nå..

Hvis du fremdeles har kontakt informasjonen til hun klarsynte så kan jeg ringe henne og teste henne litt. Det hadde jo vært interessant.

Den lokale klarsyntes bruk av lokalt politi som jeg refererte til ble bekreftet av politiet selv på tv, Fornemmelse for mord, så det er ganske enkelt å finne ut om det er sant (kontakt tvNorge og spør).

Jeg visste jo at du ville si at dette var tilfeldigheter, jeg vet at det var det ikke. "klarsynt" nr 1 gjettet- hun foreslo sluk, støvsugerpose osv osv, alle de stedene jeg selv hadde tenkt på, og som de fleste andre ville foreslått også. Sofaen var ikke aktuelt å tenke på for jeg tar aldri av ringen andre steder enn på badet, og den faller ikke av av seg selv. Hun andre gikk rett på sak. skal mye til å treffe på alt hun sa. Dessuten har jeg som sagt prøvd henne i andre tilfeller, hun har truffet sjokkerende bra. Jeg sa knapt noen ting, annet enn at jeg hadde mistet ringen min, ga henne ingen cues, annet enn "jaha" osv, for infoen kom så fort ut av henne.. Den klarsynte jeg snakker om jobbet for team eth (elisabeth vinjes spålinje) for mange år siden. Jeg har siden ringt og spurt etter henne for jeg ble så begeistret, men hun har sluttet, i følge elisabeth. Jeg mener hun het eva og snakket enten trønder eller nordlandsdialekt. Elisabeth kunne ikke gi meg info om hvor jeg kunne nå henne da jeg prøvde så jeg kan ikke gi mer info enn det. Utrolig irriterende for hun burde virkelig bli testet.

vet ikke om du har fått med deg programmer der klarsynte blir testet, f.eks Jakten på den 6. sans og europas mest klarsynte? Elisabeth Gimsøy ble i 2011 kåret til verdens mest klarsynte. I den norske versjonen blir de testet av forhenværende politietterforskere med null tro på evnene deres (Laila Bach f.eks), men sistnevnte har senere uttalt at hun har måttet revurdere sin oppfatning av slike evner etter så mange treff hun ikke kan forklare. Det er ganske omfattende testing, og det hadde jo vært nyttig for deg å se på noe av dette så du skjønner at dine oppfatninger ikke holder vann. Det r mye der som ikke kan forklares.. bare et eks på at klarsyn eksisterer.

case closed for min del

Anonymous poster hash: 3cd2b...203

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kødder??

Du snyter en fyr for penger ved å la han tro han er far til barnet ditt??

Sykt!

Anonymous poster hash: f4d83...160

Hvor i alle dager fikk du det i fra? Det har aldri vært noen tvil om hvem som var faret til barnet for der var det kun ett alternativ. Men at den skyldige i en viss hendelse ikke var faren til barnet men ei dame som bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt gjorde du ikke det. Man trenger jo ikke å ta betalt når man når som helst kan ta med seg lottopotten hjem.

Hvor mange millionpremier har du vunnet i lotto forresten?

Anonymous poster hash: ba3bc...081

Skjebnen forandrer på tallene, fordi det ikke ligger i skjebnen til den klarsynte eller andre som spør etter lottorekken at de skal vinne 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte ei for mange år siden, ble ganske så overbevist om at hun var en av de som kunne. Hun spurte om jeg ville vite om jeg fikk barn, javisst ville jeg det, da lo hun og sa du prøver å lure meg du, du er gravid nå du, noe som stemte. Hun fortalte at jeg ville få 2 barn som levde opp, dette stemte også, fosteret jeg var gravid med den gang, tok jeg bort. Hun kunne også fortelle at jeg slet veldig med å bestemme meg for hvem av to typer jeg ville ha et forhold med, en i stjernetegnet steinbukk og en i tyren, dette stemte også og var opprinnelige grunnen til at jeg ringte. Hun anbefalte meg å ikke velge noen av de, for om kort tid ville jeg møte "drømmemannen" noe som stemte, vi er i dag gift på 10. året. Hun kunne også fortelle at jeg slet med en kompis i skyttens tegn som skyldte meg en god del penger, pengene ville jeg få, men det ville ta lang tid før alt var tilbakebetalt, noe som også stemte. Så...hvordan kunne hun vite alt dette?



Anonymous poster hash: 4f945...eee
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeta

Skjebnen forandrer på tallene, fordi det ikke ligger i skjebnen til den klarsynte eller andre som spør etter lottorekken at de skal vinne

Dere må jo for all del bare le, men klarsynhet brukes kun for å hjelpe mennesker som trenger det. Og ikke da i form av å "se" rett lottorekke.

Kjenner jeg blir provosert av trangsynte. Snakker heller med klarsynte som oftest (de seriøse), har mye annet fornuftig å komme med og. Og som regel er omsorgsfulle og svært tålmodige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte ei for mange år siden, ble ganske så overbevist om at hun var en av de som kunne. Hun spurte om jeg ville vite om jeg fikk barn, javisst ville jeg det, da lo hun og sa du prøver å lure meg du, du er gravid nå du, noe som stemte. Hun fortalte at jeg ville få 2 barn som levde opp, dette stemte også, fosteret jeg var gravid med den gang, tok jeg bort. Hun kunne også fortelle at jeg slet veldig med å bestemme meg for hvem av to typer jeg ville ha et forhold med, en i stjernetegnet steinbukk og en i tyren, dette stemte også og var opprinnelige grunnen til at jeg ringte. Hun anbefalte meg å ikke velge noen av de, for om kort tid ville jeg møte "drømmemannen" noe som stemte, vi er i dag gift på 10. året. Hun kunne også fortelle at jeg slet med en kompis i skyttens tegn som skyldte meg en god del penger, pengene ville jeg få, men det ville ta lang tid før alt var tilbakebetalt, noe som også stemte. Så...hvordan kunne hun vite alt dette?

Anonymous poster hash: 4f945...eee

TS her: Vet du om denne klarsynte enda jobber?

Anonymous poster hash: a3529...750

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen gi meg navn på klarsynte som IKKE er lurendreiere? Altså som er bevist ekte klarsynte?

Anonymous poster hash: b0fb6...f41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lokale klarsyntes bruk av lokalt politi som jeg refererte til ble bekreftet av politiet selv på tv, Fornemmelse for mord, så det er ganske enkelt å finne ut om det er sant (kontakt tvNorge og spør).

Jeg visste jo at du ville si at dette var tilfeldigheter, jeg vet at det var det ikke. "klarsynt" nr 1 gjettet- hun foreslo sluk, støvsugerpose osv osv, alle de stedene jeg selv hadde tenkt på, og som de fleste andre ville foreslått også. Sofaen var ikke aktuelt å tenke på for jeg tar aldri av ringen andre steder enn på badet, og den faller ikke av av seg selv. Hun andre gikk rett på sak. skal mye til å treffe på alt hun sa. Dessuten har jeg som sagt prøvd henne i andre tilfeller, hun har truffet sjokkerende bra. Jeg sa knapt noen ting, annet enn at jeg hadde mistet ringen min, ga henne ingen cues, annet enn "jaha" osv, for infoen kom så fort ut av henne.. Den klarsynte jeg snakker om jobbet for team eth (elisabeth vinjes spålinje) for mange år siden. Jeg har siden ringt og spurt etter henne for jeg ble så begeistret, men hun har sluttet, i følge elisabeth. Jeg mener hun het eva og snakket enten trønder eller nordlandsdialekt. Elisabeth kunne ikke gi meg info om hvor jeg kunne nå henne da jeg prøvde så jeg kan ikke gi mer info enn det. Utrolig irriterende for hun burde virkelig bli testet.

vet ikke om du har fått med deg programmer der klarsynte blir testet, f.eks Jakten på den 6. sans og europas mest klarsynte? Elisabeth Gimsøy ble i 2011 kåret til verdens mest klarsynte. I den norske versjonen blir de testet av forhenværende politietterforskere med null tro på evnene deres (Laila Bach f.eks), men sistnevnte har senere uttalt at hun har måttet revurdere sin oppfatning av slike evner etter så mange treff hun ikke kan forklare. Det er ganske omfattende testing, og det hadde jo vært nyttig for deg å se på noe av dette så du skjønner at dine oppfatninger ikke holder vann. Det r mye der som ikke kan forklares.. bare et eks på at klarsyn eksisterer.

case closed for min del

Anonymous poster hash: 3cd2b...203

Jeg vet ikke heeeelt hvem man skal tro mest på, jeg.... Et regissert og klippet program på alternativkanalen TV Norge, eller all forskning som viser at klarsynte ikke finnes?? Ka du trur?? :vetikke:

Anonymous poster hash: aac8f...9d3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Lenge siden denne tråden ble 'avsluttet' men da jeg gikk tilbake på den MÅ jeg bare tilføye til deg det gjelder at dette overhode ikke var snakk om hvem som var far til min sønn, men når jeg nå i etterkant leser det jeg har skrevet ser jeg det kan oppfattes slik. Den ukjente personen var ei dame som har trøblet mye mellom oss fordi hun er intr. i han. Jeg var redd det var faren til barnet mitt som hadde gjort disse tingene hun har gjort, for å vinne gutten vår. Det går uansett an å spørre om teksten er uklar - før en kommer med et ufint svar som absolutt ikke har noe med saken å gjøre. TS



Anonymous poster hash: 3ab6e...921
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke man skal være så påståelig og si at klarsynte IKKE finnes. Det finnes mer mellom himmel og jord. Hva med Snåsamannen?? Når det er sagt, er mest tull ja. Hvem som helst kan starte opp en telefonlinje, kalle den Klarsynte Klara, og ta x antall titalls kroner per minutt. God business.



Anonymous poster hash: 740e6...c3a
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen gi meg navn på klarsynte som IKKE er lurendreiere? Altså som er bevist ekte klarsynte?

Anonymous poster hash: b0fb6...f41

Har klarsynte i slekta, men vil ikke gå ut med noe navn, da det kun er nærmeste familie og venner som vet om dette. De kan også stoppe store blødninger, ta bort smerter, og også helbredet kreft. De vil ikke ha noen oppmerksomhet av dette, og tar aldri betalt for dette. Folk som skal tjene penger på dette, mister evnen sin, så disse tror jeg er tull og tøys. Mange useriøse folk desverre som ødelegger for de som er seriøse. Mange som har disse evnene skjemmes over det også. De føler seg annerledes osv. Sånn er det fordi de to i slekta mi iallefall. De er jordnære folk som ikke vil ha noen oppmerksomhet rundt dette.

Anonymous poster hash: 63c64...082

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har klarsynte i slekta, men vil ikke gå ut med noe navn, da det kun er nærmeste familie og venner som vet om dette. De kan også stoppe store blødninger, ta bort smerter, og også helbredet kreft. De vil ikke ha noen oppmerksomhet av dette, og tar aldri betalt for dette. Folk som skal tjene penger på dette, mister evnen sin, så disse tror jeg er tull og tøys. Mange useriøse folk desverre som ødelegger for de som er seriøse. Mange som har disse evnene skjemmes over det også. De føler seg annerledes osv. Sånn er det fordi de to i slekta mi iallefall. De er jordnære folk som ikke vil ha noen oppmerksomhet rundt dette.

Anonymous poster hash: 63c64...082

 

Hvis man kan kurere kreft burde man kanskje dele det med resten av verden?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klarsynte kan være som horoskop. De sier noe, og så blir man litt drevet til å gjøre det som sies da.

 

Pluss at de er flinke til å lese folk, de er veldig generelle i måten å prate på også, dermed treffende for mange.



Anonymous poster hash: ab058...ee8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler ikke penger for å få vite hva en klarsynt ser. Jeg tenker at har man sånne evner gjør man det ikke til et levebrød.

Jeg tror det finnes klarsynte, men jeg tror ikke de sitter bak et 800-nummer og kan fortelle meg ting ut ifra hvilket stjernetegn jeg har. Snåsamannen er en kar jeg har stor tro på. Mye godhet og klokskap der. Jeg tror vi alle har evner til å se og forstå mer enn hva som kan forklares logisk. Noen sterkere enn andre.

Anonymous poster hash: 0f002...7b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av problemet er at folk glemmer alt det de "klarsynte" sa som var feil. De husker den lyse sofaen som stemte, men glemte at den klarsynte også sa at naboen hadde et godt øye til deg eller at  moren din kom til å ringe deg senere på dagen- ting som ikke skjedde. Så siler man ut alt den synske sa som var riktig. og glemmer det som var feil.



Anonymous poster hash: 4c8bc...677
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg synes ikke man skal være så påståelig og si at klarsynte IKKE finnes. Det finnes mer mellom himmel og jord. Hva med Snåsamannen?? Når det er sagt, er mest tull ja. Hvem som helst kan starte opp en telefonlinje, kalle den Klarsynte Klara, og ta x antall titalls kroner per minutt. God business.

Anonymous poster hash: 740e6...c3a

 

Det er ingen vitenskapelige bevis for at klarsynthet faktisk fungerer, og vitenskapen forklarer «evnen» med at klarsynte foretar kvalifiserte gjetninger på grunnlag av allerede tilgjengelig informasjon.

 

Hørt om cold reading og hot reading?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...