Gå til innhold

Får jeg lønn ved å levere inn sykemelding?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en ekstrajobb vedsiden av studiene, hvor jeg "melder meg opp" selv, altså ingen faste tider.

Jeg var syk for et par dager siden, og kunne dessverre ikke komme på jobb. Gikk til legen, og fikk sykemelding. Dersom jeg sender inn sykemeldingen til arbeidsgiveren, vil jeg da få utbetalt lønn den dagen jeg ikke var på jobb?

Vet det er slik dersom man er fast ansatt i en jobb, men litt usikker nå jeg bare er ekstrahjelp/deltidsmedarbeider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, takk for svar. :)

Jeg har ikke fysisk kontakt med arbeidsgiveren min, ettersom vi bor to forskjellige plasser i landet. Arbeidsplassen likeså, derfor bør jeg nok sende inn sykemeldingen. Er det vanlig å bare sende den inn alene, legge med et notat, skjema.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar. :)

Jeg har ikke fysisk kontakt med arbeidsgiveren min, ettersom vi bor to forskjellige plasser i landet. Arbeidsplassen likeså, derfor bør jeg nok sende inn sykemeldingen. Er det vanlig å bare sende den inn alene, legge med et notat, skjema.....?

Dersom det er avtalt god tid i forveien at du skulle jobbe denne dagen har du krav på sykelønn. I mitt firma er god tid - 14 dager. Du må selvfølgelig sende inn sykemeldingen så fort du kan samt ha informert arbeidgiveren din om at du var syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er sagt ovenfor her stemmer. Dersom vakten er satt opp tidligst 14 dager før dagen du skulle jobbet har du krav på betaling når du blir sykemeldt.

Dersom de ringte 2 dager før og spurte om du kunne jobbe (eller du ringte 2 dager før og sa du kunne jobbe) har du ikke krav på noen ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også en sånn jobb, eller hadde. Jeg skrev opp timene på timelista den ene dagen jeg hadde vært syk (egenmelding) og fikk da betalt. Første gangen skrev jeg ikke opp timene, og fikk ikke betalt.. Dumme meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...