Gå til innhold

Når de eneste man har sjangs på


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

da får man vente med kyssing og sex da.

Why? :P Er i et av de beste "forholda" jeg har hatt på lenge, men vi er bare venner, og betegner henne som en vennine noe hun synes er helt greit og hun forstår veldig godt hvorfor. Vi har nå holdt på lenge, og kommer trolig til å forbli slik en god stund. Forstår ikke hvorfor hvorfor ikke flere har eller kan ha det sli, da jeg vet at presset til å gjøre ting om til et definert "forhold" ødelegger en ellers veldig bra og lovende fremtid sammen mellom mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tidssone

Why? :P Er i et av de beste "forholda" jeg har hatt på lenge, men vi er bare venner, og betegner henne som en vennine noe hun synes er helt greit og hun forstår veldig godt hvorfor. Vi har nå holdt på lenge, og kommer trolig til å forbli slik en god stund. Forstår ikke hvorfor hvorfor ikke flere har eller kan ha det sli, da jeg vet at presset til å gjøre ting om til et definert "forhold" ødelegger en ellers veldig bra og lovende fremtid sammen mellom mange.

De fleste betegner et slikt forhold til å være kjærester?

Hva gjør egentlig at du ikke tenker sånn? Dere har jo et forhold? Er det fordi at når ting ikke er definert, kan du tillate deg å ha flere damer på gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste betegner et slikt forhold til å være kjærester?

Hva gjør egentlig at du ikke tenker sånn? Dere har jo et forhold? Er det fordi at når ting ikke er definert, kan du tillate deg å ha flere damer på gang?

Er vel mer det at man da ikke har alle forventningene, "kravene" og den "seriøse" biten av et "kjæreste" forhold. Hadde vi definert oss som "kjærester" så hadde det fort blitt forventet at vi skulle ta forholdet videre hele tiden. Folk hadde begynt å grave i når vi skal flytte sammen, få barn, gifte oss etc. I tillegg til at både jeg og vedkommende lettere hadde forventet en spesiell oppførsel eller handlinger fra motparten. Hun jeg er med har barn og er akkurat ferdig utdannet, mens jeg returnerer til skolebenken nå. Så da er det fort gjort at ting blir rimlig fort "veldig" seriøst, noe jeg ikke har noe ønske om i den situasjonen jeg er i. Og hun forstår dette og synes det er helt greit.

Vet ikke hvor god forklaring dette var, men er vel mest det at det er litt mindre sjangse for at vi kommer inn i "komfort sonen" å tar hverandre for gitt. Spesielt når vi allerede ikke har all verdens tid til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kvinner finner seg i slikt blir for teit.

Har vært med kvinner som har villet dette slikt, hvor jeg ikke har vært den som har valgt det og. Så du kan like gjerne si hvorfor mannfolk finner seg i slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Er vel mer det at man da ikke har alle forventningene, "kravene" og den "seriøse" biten av et "kjæreste" forhold. Hadde vi definert oss som "kjærester" så hadde det fort blitt forventet at vi skulle ta forholdet videre hele tiden. Folk hadde begynt å grave i når vi skal flytte sammen, få barn, gifte oss etc. I tillegg til at både jeg og vedkommende lettere hadde forventet en spesiell oppførsel eller handlinger fra motparten. Hun jeg er med har barn og er akkurat ferdig utdannet, mens jeg returnerer til skolebenken nå. Så da er det fort gjort at ting blir rimlig fort "veldig" seriøst, noe jeg ikke har noe ønske om i den situasjonen jeg er i. Og hun forstår dette og synes det er helt greit.

Vet ikke hvor god forklaring dette var, men er vel mest det at det er litt mindre sjangse for at vi kommer inn i "komfort sonen" å tar hverandre for gitt. Spesielt når vi allerede ikke har all verdens tid til hverandre.

Men dere begge treffer andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tidssone

Jeg kunne helt fint ha hatt en definert kjæreste som jeg ikke skulle bo med før om mange år. Jeg vil ha tid til mitt eget liv også.

Men jeg hadde følt meg ukomfortabel med å ikke vite om jeg var kjæresten hans eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere begge treffer andre?

Nei, gjør egentlig ikke det. Men er heller ikke et direkte krav at vi ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Nei, gjør egentlig ikke det. Men er heller ikke et direkte krav at vi ikke gjør det.

Dere er i grunnen kjærester uten å ha definert det høylydt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne helt fint ha hatt en definert kjæreste som jeg ikke skulle bo med før om mange år. Jeg vil ha tid til mitt eget liv også.

Men jeg hadde følt meg ukomfortabel med å ikke vite om jeg var kjæresten hans eller ikke.

Forstår det, og er vel derfor de fleste ikke vil ha noe annet enn enn kjæreste for å forsikre seg om at vedkommende bare er din. Jeg for min del har ikke behov for slik kontroll, både fordi jeg er trygg nok på meg selv og hvor jeg har henne, noe jeg forstår det som at hun og er i forhold til meg. Skulle hun finne på å rote seg borti noen, så forventer jeg at jeg hadde fått vite det. Men vil ikke bruke "at vi er kjærester" som en måte å nekte henne å gjøre det hun vil. Heller la muligheten være der hvis hun treffer noen hunhar sansen for, og da vet jeg jo at det kansje ikke var meninga at det skulle bli oss. Kontra å prøve å bruke at vi er kjærester til å stoppe henne i noe, da jeg har sterk tro på at det bare er å utsette problemet i såfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er i grunnen kjærester uten å ha definert det høylydt.

Rent praktisk så blir det nesten det ja, oppfører oss litt som om vi er det uten at vi er det. Men har fordeom en del friheter som vi ikke ville hatt som kjærester, selv om vi kansje ikke benytter disse i større grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Rent praktisk så blir det nesten det ja, oppfører oss litt som om vi er det uten at vi er det. Men har fordeom en del friheter som vi ikke ville hatt som kjærester, selv om vi kansje ikke benytter disse i større grad.

Hvilke friheter? Du forventer jo at hun sier fra (i et reelt liv dumper deg) dersom hun treffer en annen av interesse? Du er trygg på hvor du har henne og hun på deg. Slik jeg ser det, er dere kjærester.

Man kan nekte noen å treffe andre, selv om man er definert som kjærester. Det ligger jo implisitt at man avslutter et forhold dersom man forelsker seg i en annen og innleder et forhold? Se bort fra de som er utro, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bandit

Men hvorfor er det så viktig at ting er definert dersom begge er enig i at de ikke skal være kjærester? Jeg vet om flere som lever slik For the ladies beskriver det. Uten press. Uten noe pes og mas fra omgivelsene. Uten forventninger om å flytte sammen og få barn. Jeg kan godt skjønne den. Det er ikke sikkert partene er klare for et seriøst forhold. Da er det bedre å ta det med ro enn å slenge seg inn i noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tidssone

Men hvorfor er det så viktig at ting er definert dersom begge er enig i at de ikke skal være kjærester? Jeg vet om flere som lever slik For the ladies beskriver det. Uten press. Uten noe pes og mas fra omgivelsene. Uten forventninger om å flytte sammen og få barn. Jeg kan godt skjønne den. Det er ikke sikkert partene er klare for et seriøst forhold. Da er det bedre å ta det med ro enn å slenge seg inn i noe nytt.

Jeg sier ikke det er viktig at ting er definerte. Jeg sier bare at i hans forhold _er_ ting rimelig definerte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bandit

Det trenger ikke å ligge noe press i å få barn/flytte sammen dersom man er kjærester heller.

Trenger ikke, men det er en langt større sjanse for det. Det må du innrømme. Spesielt fra familie. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tidssone

Trenger ikke, men det er en langt større sjanse for det. Det må du innrømme. Spesielt fra familie. ;)

Press fra familie har man jo også dersom man er i et forhold som ikke er definert som kjæreste i lange tider også?

Press har man dersom man er langtidssingel osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Hva er vitsen med å henge med en fyr bare for å ha noen å flørte med? Det er jo det å forplikte seg og legge fremtidsplaner sammen som er det beste med et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bandit

Press fra familie har man jo også dersom man er i et forhold som ikke er definert som kjæreste i lange tider også?

Press har man dersom man er langtidssingel osv.

Ikke på samme måte. Bare se på min kjære mor. Treffer jeg ei dame der ingenting er definert går det helt greit, men med en gang det er snakk om kjærester, kommer både press og mas... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mest for den mentale biten at det ikke er et "definert" forhold, men også for å slippe at andre blander seg i det, ekser har ikke noe de skulle sagt etc.

Høres nok ganske definert ut ut i fra hva jeg sier her, men er egentlig ikke det. Vi har aldri egentlig vært inne på noe kjæreste diskusjon, og jeg har en del ganger nevnt at jeg håper hun ikke venter på at vi skal gifte oss eller no, for da må hun vente lenge etc. Noe jeg egentlig bare har gjort for å kjenne litt på hvor jeg har henne og hvor hun står. Hun har jo selvfølgelig sagt hun ikke kommer til å "dilte" etter meg evig, eller vente evig på meg. Men vi har aldri gått noe spesielt inn på noe som helst av det som omhandler "forholdet" vi har. Eneste som vi har havnet litt innpå er om jeg ligger med andre, men hun har også forstått og akseptert at vi egentlig ikke har noe med hvem den andre er borti. Men med tanke på kjønnsykdommer og slikt er noenlunde enige om at vi skal være åpnest mulig i forhold til å si fra til hverandre.

Rent praktisk er vi jo bare venner, men vi oppfører oss nok litt i retning av et par, men ikke i noe større grad i forhold til et "typisk" par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...