Gå til innhold

Forhold 2.0: developer's notes (et nerdebryllup)


Pingting

Anbefalte innlegg

Ouuuiiiih, ringene! Jeg har jo ikke vist bilde av ringene!

Vi var og bestilte nå på fredag. Vi skal ha samme ringer som forlovelses- og gifteringer. Og siden jeg har nikkelallergi kjøpte vi titanringer sånn for å være helt på den sikre siden. Bonus: det er billig. Nå var det aldri særlig aktuelt å bruke 10-20.000 på ringer uansett, men vi slapp faktisk unna med såvidt over 4000 for paret. Fornøyd.

ramka_001.jpg

De har en stripe med sølv. De ser ut som gifteringer, de er litt moderne og litt tidløse, og jeg liker asymmetrien godt. Min er uten steiner og, forresten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fine ringer og gratulerer med forlovelse!

Men altså, HVA er en dokurv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine ringer! :rodmer: Vi hadde også gifteringene som forlovelsesring, helt enkle i gull begge to, og jeg angrer ikke den dag i dag. Elsker ringen min! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var pene!

Minnet meg litt om the One Ring i formen. :lur:

Wahaha! :twisted:

Kjente et par som hadde den som forlovelsesring, faktisk. De ble skilt etter et år :rolleyes:

Fine ringer og gratulerer med forlovelse!

Men altså, HVA er en dokurv?

Hei og hopp og takk!

Hehe, dokurver er opphav til noen helt legendariske tråder her på KG. Det er en kurv som settes på toalettene, med ting som gjestene kanskje har bruk for. I varierende grad. Hårspray, plaster, strømpebukser, kondomer, nål og tråd, tamponger, munnspray, hodepinetabletter etc.

Kjempefine ringer! :rodmer: Vi hadde også gifteringene som forlovelsesring, helt enkle i gull begge to, og jeg angrer ikke den dag i dag. Elsker ringen min! :hjerte:

Det enkle er nok det beste - mindre sjanse for å bli lei av dem da. :)

De var kjempefine! Veldig arkeologpassende :opplyser:

:strix:

Hihi, ser arkeologringer annerledes ut enn andre ringer?

Vet ikke om jeg tør ha den på på jobb enda. Da får den jo garantert en masse riper. Det gjør den jo før eller senere uansett - og egentlig liker jeg bare tanken på det. Det skal se ut som om jeg har hatt den med meg gjennom livet. men det er kanskje litt drøyt om den ser fullstendig herpa ut før bryllupsdagen? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, ser arkeologringer annerledes ut enn andre ringer?

Vet ikke om jeg tør ha den på på jobb enda. Da får den jo garantert en masse riper. Det gjør den jo før eller senere uansett - og egentlig liker jeg bare tanken på det. Det skal se ut som om jeg har hatt den med meg gjennom livet. men det er kanskje litt drøyt om den ser fullstendig herpa ut før bryllupsdagen? :ler:

:Nikke:

Det går sikkert an å få de polert skinnende fine igjen før bryllupet hvis de blir veldig ripete? Ikke at jeg har greie på titan, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser frem til å lese en litt annerledes bryllupsdagbok som det virker som dette blir. Håper ikke J-man kikker inn her for ofte slik at det blir mulig å se brudekjolen og borddekorasjoner og slike ting. Tråden er allerede lagt som favoritt, vil bare si gratulerer og lykke til med planlegging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke:

Det går sikkert an å få de polert skinnende fine igjen før bryllupet hvis de blir veldig ripete? Ikke at jeg har greie på titan, men..

Tror det går an? :klo:

Ser frem til å lese en litt annerledes bryllupsdagbok som det virker som dette blir. Håper ikke J-man kikker inn her for ofte slik at det blir mulig å se brudekjolen og borddekorasjoner og slike ting. Tråden er allerede lagt som favoritt, vil bare si gratulerer og lykke til med planlegging.

Hei, takk, og velkommen! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen

…er jeg veldig i tvil om. Som sagt er en tradisjonell, hvit sak ganske uaktuelt – det er bare ikke meg.

Vi har begge sansen for steampunk-stilen, og kunne godt tenke oss å ha antrekk som er inspirert av den. Jeg sier inspirert, for å ha heldyrket stil blir litt for mye av det gode i et bryllup, synes jeg. For de som ikke kjenner til steampunk så er det en salig blanding av viktoriansk/1800-tallsmote og industriell revolusjon; korsetter, brokade lær og blonder møter teknologi, tannhjul, tog og luftballonger, oppdagelsesferder og jordfarger. Tenk Wild Wild West (grusom film, forøvrig), litt Sherlock Holmes, litt Van helsing og alle de filmene der.

I full blomst ser det gjerne slik ut:

71915_26Sep10_Steampunk_Outfit1.gif

220px-Steampunk-falksen.jpg

aviator-steampunk-corset-5.jpg

ghostbuster-steampunk2.jpg

Så langt har jo ikke vi tenkt å gå. Men jeg kan fint se for meg noe inspirert av dette. :) (Vaffelpingvins reaksjon ”Åjaaaa, du kler sånne farger! …OG DET GJØR JEG OG!” :ler: ) Tre deler tenker jeg; en slags bluse, korsett og skjørt. Og muligens en jakke. Ja, også sko da. Bonus: det kan brukes igjen. Ikke hele antrekket samtidig, men for eksempel bare korsettet eller jakka. Er jo dumt å bruke penger på knallfint antrekk og så bruke det bare én dag?

Så, litt inspirasjon:

brownwc_front.jpg

img_2727.jpg

dsc00487_1.jpg

steampunk-step-in-time-ivory-lace-blouse-w-arm-straps.jpg?v=1305075249000

63-4515.jpg

custom-victorian-steampunk-bridal-gown-for-ghost-town-belles-500x434.jpg

--30000--14528_product_901634979_2_thumb_large.jpg

250442429247820976_CMnvH9jS_c.jpg

818ea6d5-a8db-4ff2-8eb6-abfeba8900cb_org_medium.jpg

Endret av Pingting
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånne klær har du på deg når jeg tenker på deg :ler: Bilde nr 9 ovenfra så veldig spennende ut syns jeg, kult med de foldene på skjørtet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser frem til å lese en litt annerledes bryllupsdagbok som det virker som dette blir. Håper ikke J-man kikker inn her for ofte slik at det blir mulig å se brudekjolen og borddekorasjoner og slike ting. Tråden er allerede lagt som favoritt, vil bare si gratulerer og lykke til med planlegging.

Bah! Jeg kommer til å ha en finger med i spillet når det gjelder både antrekk og dekorasjoner, og jeg vil følge med her. Vi kommer helt sikkert til å gjøre litt uvanlige ting, og da er det viktig å være enige. Det blir like mye min dag som det blir Pingtings. Men la ideene flyte fritt her! Avgjørelsene tar Pingting og jeg i fortrolighet hjemme. :kristin:

Ergo: Dette er ikke stedet for å diskutere mitt utdrikningslag. Akkurat dét kan godt holdes hemmelig, i den grad Pingting overhode blir involvert.

:kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Ser ut til at kg-jentene er litt fastgrodd i den der "brudgommen må ikke se brudekjolen før bryllupet"... Til J-Mans store frustrasjon :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat sånne klær har du på deg når jeg tenker på deg :ler: Bilde nr 9 ovenfra så veldig spennende ut syns jeg, kult med de foldene på skjørtet!

hah, kult! :ler:

Ja, jeg falt også litt for det. Liker egentlig sånne fishtail/mermaid-lignende skjørt bedre enn de digre greiene.

Det blir sikkert en liten utfordring å finne noe som passer meg perfekt. Har noen kg ekstra (kilo, ikke kvinneguider - om noen lurte), og er vel sånn rundt en str 42. Mer på puppepartiet. Burde være enkelt å få til timeglassfasong med korsett, ihvertfall :ler:

Bah! Jeg kommer til å ha en finger med i spillet når det gjelder både antrekk og dekorasjoner, og jeg vil følge med her. Vi kommer helt sikkert til å gjøre litt uvanlige ting, og da er det viktig å være enige. Det blir like mye min dag som det blir Pingtings. Men la ideene flyte fritt her! Avgjørelsene tar Pingting og jeg i fortrolighet hjemme. :kristin:

Ergo: Dette er ikke stedet for å diskutere mitt utdrikningslag. Akkurat dét kan godt holdes hemmelig, i den grad Pingting overhode blir involvert.

:kaklehone:

Du kan få se litt, sånn nok til å være enige og til å kunne samordne, men jeg har ikke lyst til å vise frem hele antrekket før dagen :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hah, kult! :ler:

Ja, jeg falt også litt for det. Liker egentlig sånne fishtail/mermaid-lignende skjørt bedre enn de digre greiene.

Det blir sikkert en liten utfordring å finne noe som passer meg perfekt. Har noen kg ekstra (kilo, ikke kvinneguider - om noen lurte), og er vel sånn rundt en str 42. Mer på puppepartiet. Burde være enkelt å få til timeglassfasong med korsett, ihvertfall :ler:

Lucky you! Snør et korsett på meg og jeg vil se ut som en knekkeferdig dronning Maud. Ikke pent :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne vært bittelitt mer knekkeferdig, jeg da. ...blir noen noensinne helt fornøyd, mon tro? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

...kanskje jeg bare skulle gitt beng i hele steampunken og gått for noe ordentlig jentete?

private-category-jordan_aka_katie_price_wedding_dress11-img.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sikkert en liten utfordring å finne noe som passer meg perfekt. Har noen kg ekstra (kilo, ikke kvinneguider - om noen lurte), og er vel sånn rundt en str 42. Mer på puppepartiet. Burde være enkelt å få til timeglassfasong med korsett, ihvertfall :ler:

:wow::sexy:

Du kan få se litt, sånn nok til å være enige og til å kunne samordne, men jeg har ikke lyst til å vise frem hele antrekket før dagen :nei:

Greit nok. Kjolen blir sikkert ikke så pen med J-Man-sikkel på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...