Gå til innhold

Kan du legge på deg av å ikke spise nok kalorier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Offensive Pie

"1. Dropp slankekurer

Når du spiser mindre eller feil (ikke næringsrik nok mat) begynner kroppen å spare på reservene og forbrenningen går ned. Spiser du isteden ofte og riktig så slipper du å føle deg sulten og forbrenningen fungerer som den skal." http://www.nettavisen.no/3300178.html

Anonymous poster hash: 1a03d...fd0

Og hvor er kildene til nettavisen? Fysikkens lover gjelder også mennesker - vi er ikke i stand til å skape energi ut av intet.

Det eneste faktiske eksperimentet jeg har lest om (med forbehold om at jeg ikke har god oversikt over literaturen) er sulteeksperimentet i Minnesota, hvor forbrenningen til slutt ble satt ned med ca 500 kcal per dag. Dette skjedde imidlertid først etter lengre tids sult, og det hindret ikke deltakerne i å gå videre ned i vekt, siden nedsetningen av forbrenning ikke dekket underskuddet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et godt eksempel på dette ser man ofte hos veldig overvektige foreldre med tynne barn. Disse barna er ikke tynne fordi de spiser sunn og riktig mat, men fordi de blir raskt mett av usunn mat og gotteri - og dermed ikke når opp til daglig kaloribehov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke. Om jeg en dag spiser 2000 kcal med kylling, nøtter, grønnsaker etc eller en dag med kokossorbeis(som jeg gjorde i går) så velger ikke kroppen på magisk vis å legge fettet fra isen på lårene, men ikke fettet fra nøttene.

Jeg har derimot mer vann i kroppen grunnet de raske karbohydratene og sukkeret som kan gjøre at noen kan se litt større ut inntil de ekstra vannvekten er ute igjen.

Nå tror ikke jeg at det nødvendigvis er så skadelige fettstoffer og usunne ting i kokossorbeisen. Kan tenke meg du får mer salt og sukker i deg som gjør at det binder vesker som du sier. Så kanskje vekten viser mer etter kokossorbeisinntaket en dag eller to, men kunne heller ikke tenke meg at du la mer på deg av det ene eller det andre på de tingene der hvis kaloriinntaket var det samme og dersom du bare gjorde det et par eller noen dager innimellom.

Men jeg tror at hvis en spiser sunt over tid i forhold til usunt over tid der kaloriinntaket er det samme, vil man allikevel gå mer ned i vekt med det sunne kostholdet. Det kommer selvfølgeloig mye an på hva det sunne består av og hva det usunne består av. Transfett er noe av det verste, noen typer emulgatorer og tilsetningsstoffer som bremser hele systemet i kroppen. Noe mat gir eneri og overskudd. Annen mat gir lite tiltakslyst og tretthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for masse bra svar folkens. Han nekter forsatt på det, så det er vel egentlig nyttesløst. Men godt å vite at jeg ikke tok helt feil.

- TS



Anonymous poster hash: 8150c...324
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og han nekter forsatt. Er det mulig.

- TS

Anonymous poster hash: 8150c...324

For en idiot.

Anonymous poster hash: 70b2f...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en idiot.

Anonymous poster hash: 70b2f...290

Håpløst..

Anonymous poster hash: 8150c...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...