Gå til innhold

beste motivasjon for å trene!


Gjest HappyWaffle

Anbefalte innlegg

Motivasjonen min er at jeg vet at det føles så vanvittig godt med en gang jeg er i gang med treningen, det er rett og slett deilig. At jeg etter hvert får bedre kondisjon og styrke, altså målbare forbedringer, gir bare enda mer motivasjon til å fortsette.

Men skal ikke legge skjul på at det motiverer å tenke på at treningen bidrar til en flott kropp... :ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den utrolig gode følelsen etterpå - og overskuddet det gir. Nå har jeg kost meg med en deilig frokost etter en god joggetur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min motivasjon er:

-beholde vekten jeg har

-kan tillate meg å spise mer mat når jeg trener og jeg elsker mat

-føler meg bedre kroppslig

-får ut stress og uro

-lav fettprosent (trener kun utholdenhetstrening og har derfor veldig lav fettprosent)

-frykten for overvekt

-naturopplevelser ved å jogge i skog og mark, gå på toppturer og sykle i flott natur.

-spiser sunt når jeg trener

-bedre syn på kroppen

Anonymous poster hash: 1a64b...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir veldig motivert av å se og kjenne på kroppen at ting har blitt strammere og mindre. Det er så godt å tilfeldigvis gløtte i speilet når man bøyer seg, for å oppdage at magepølsa ser mindre ut, uten at man holder inn magen engang. Det er litt upraktisk i og med at det tar ganske lang tid før man kjenner slike forandringer.. :P

En viktig motivasjon for meg er også at alle dagligdagse plagene forsvinner når jeg trener jevnlig.. Sånne plager som man bare lever med fordi "alle har jo litt vondt av og til". Typ vondt i korsryggen etter en lang dag på jobb, vondt i kneet av og til, slapp og tungpustet osv., alt sånt forsvinner helt hos meg :) ..Og ikke minst er energinivået en daglig motivasjon. Jeg føler liksom ikke at jeg detter sammen som en potetsekk i sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...