Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hadde en kunde som kjøpte 6 tallerkener, de skulle pakkes inn som gaver, men selvfølgelig i tre gaver, med to tallerkener i hver gave. Dette tar jo litt lenger tid enn å pakke alt i ett, for man skal ha silkepapir rundt, og deretter pakke inn tre gaver. Var akkurat ferdig med den første, og kunden begynner å tromme neglene i disken. Byttet stilling på føttene sånn.. sju ganger, sjekka klokka demonstrativt, sukka... Jeg rappa på, og var nesten ferdig med den andre gaven da hun snur seg og hvisker til seg selv "det tar så lang tiiid..." mer sukking og mer stønning. Deretter snur hun seg mot disken igjen, og lener seg over med albuene i disken. Sukk og stønn.... Jeg ble ferdig med pakkinga (tok seriøst maks 4-5 minutter) og slo inn beløpet på kassa.

Meg: "Beklager at det tok lang tid altså! Ville bare være sikker på at alt var ordentlig pakket inn"

Kunde: "Ja, herregud. Det tok veldig lang tid, hadde jeg visst det hadde jeg pakket inn selv".

:sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: biaaaatch

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde en kunde som kjøpte 6 tallerkener, de skulle pakkes inn som gaver, men selvfølgelig i tre gaver, med to tallerkener i hver gave. Dette tar jo litt lenger tid enn å pakke alt i ett, for man skal ha silkepapir rundt, og deretter pakke inn tre gaver. Var akkurat ferdig med den første, og kunden begynner å tromme neglene i disken. Byttet stilling på føttene sånn.. sju ganger, sjekka klokka demonstrativt, sukka... Jeg rappa på, og var nesten ferdig med den andre gaven da hun snur seg og hvisker til seg selv "det tar så lang tiiid..." mer sukking og mer stønning. Deretter snur hun seg mot disken igjen, og lener seg over med albuene i disken. Sukk og stønn.... Jeg ble ferdig med pakkinga (tok seriøst maks 4-5 minutter) og slo inn beløpet på kassa.

Meg: "Beklager at det tok lang tid altså! Ville bare være sikker på at alt var ordentlig pakket inn"

Kunde: "Ja, herregud. Det tok veldig lang tid, hadde jeg visst det hadde jeg pakket inn selv".

:sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: biaaaatch

Jeg lurer på om sånne kunder vanligvis oppfører seg slik mot andre mennesker generelt. Og hvis de ikke gjør det, så lurer jeg på hvor de har det fra at det er greit å behandle butikkansatte som dritt.
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en gang en åpnet, halvtom pølsepakke blant taco-tingene. Lurer fælt på hva andre mennesker tenker noen ganger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha kjenner meg igjen. En gang fant jeg yoghurtsøl på bakken, men ingen ødelagte yoghurten. Senere på kvelden fant jeg en ødelagt yoghurt bak masse varer i en tørrvarehylle...

Whyyyyy??

Det verste jeg har funnet var en sånn frossen kjøttdeig-pølse, som noen hadde stappet inn i hylla bak kontorrekvisita. Aner ikke hvor lenge den hadde ligget der, men den var så oppblåst og sprekkeferdig at jeg var seriøst redd for at den skulle eksplodere om jeg tok i den. :O

Synes det er like unødvendig når kunder som ikke skal ha kjølevarer lenger den i isdisken på vei til kassen.. Når du er så nærme kassen, kan du ikke bare gi den til den personen som sitter i kassa?

Ja, eller frossenpizza som de legger inn i kosmetikkhylla i stedet for å snu seg nitti grader og legge den i isdisken som står en meter og førti cm fra kosmetikkhylla... :murvegg:

I tillegg har jeg en vane med å finne daddelkjernen rundt om kring i butikken..

Og de fordømrade morellsteinene om sommeren!!!! FAAEN TA de jævla idiotene som ikke bare på død og liv skal prøvesmake halve morellposen, men de har ikke skamvett nok til å spytte steinene i en av de tre søppelbøttene som står rundt omkring i fruktavdelingen, nei de spytter steinene veggimellom i stedet! ARGH! HELVETE! FAEN! MØKKAFOLK!

Sånn, da har jeg fått ut litt steam jeg også. :fnise:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg en utskjelling uten like fra en 18 år gammel viktigper. Han hadde vært utenlands i en måneds tid, og fått en purring på mobilregningen sin i mellomtiden.

Den fikk jeg værsågod slette, for han fant seg ikke i å få purregebyr! Hvis ikke det ble slettet sporenstreks (jadda, han brukte ordet sporenstreks) skulle han sørge for at jeg mistet jobben.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg en utskjelling uten like fra en 18 år gammel viktigper. Han hadde vært utenlands i en måneds tid, og fått en purring på mobilregningen sin i mellomtiden.

Den fikk jeg værsågod slette, for han fant seg ikke i å få purregebyr! Hvis ikke det ble slettet sporenstreks (jadda, han brukte ordet sporenstreks) skulle han sørge for at jeg mistet jobben.

Haha for en idiot! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbet på gullsmed en stund. Mangt slag som kommer inn dørene der skal jeg si dere...

Først og fremst var det en kunde som var forbløffet over de billige "diamantene" og hvor store de er, til DEN prisen!!! Prøvde flere ganger å forklare at det var sølv og syntetiske zirconer, men kunden stod på sitt - "hvitt gull og diamanter" :fnise: Haha, ja nemlig, diamant collier til 750kr....

Så var det to narkomane som kom inn som skulle gifte seg (alle de narkomane skal gifte seg rett før jul btw...). Jeg var veldig hyggelig og imøtekommende som vanlig og gjorde alt i min makt for at de skulle føle seg velkommen ettersom andre kunder gav dem stygge blikk. De var virkelig kjempehyggelige begge to, og de så på litt forskjellige ringmodeller og småpratet litt. Saken er da at hun damen var fra utlandet ett sted (usa? england?) og ville derfor ha gifteringen på venstre ringfinger. Problemet er at fingeren hennes der så slik ut: ---O---- Av en eller annen grunn hadde hun en svær kul på størrelse med en ping-pongball midt på fingeren. Hun lurte på om hun kunne få montert ringen på fingeren på "riktig side av kulen" :overrasket:

Så var det en som kom inn med en visdomstann han hadde trukket som han ville lage smykke av til konen :overrasket:

Og alle de som blir direkte rasende fordi vi ikke til en hver tid vet gullprisene, eller blir enda mer rasende fordi skatten de trodde var verdt titusener viser ser å være juggel :P

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det en som kom inn med en visdomstann han hadde trukket som han ville lage smykke av til konen :overrasket:

Det har jeg :P

Men det var en tanntekniker som handlet på butikken min som foreslo det, og siden hun hadde lite å gjøre tilbød hun seg å gjøre det for meg.

Hun tok en avstøpning av tannen, støpte så en massiv sølvtann med avstøpningen, boret et hull i "roten" og satte en sølvløkke der sånn at jeg fikk et tann-anheng :)

Har den på meg hver dag, den er ekstremt godt laget, og du kan til og med se det svære krateret av et hull jeg hadde i tanna da den ble trukket XD

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snip

Du, nå er jeg nesten 100% sikker på at vi jobber i samme kjede, og dermed har jeg litt trøst til deg:

En annen ansatt hadde en kunde som omtrent kom løpende inn i butikken (jeg merket hun da jeg hjalp en annen som forresten var veldig hygglig) går bort til kasseområdet for å sjekke opp en ting da hun kunden som stresset inn i butikken spør meg hvor lang tid det tar å løpe ned på lageret. Ikke lang tid svarer jeg, og begynner å pakke inn asjettene hennes siden hun har så dårlig tid.

Hun: Eh, er dette annen sort?

Meg: Nei, vi har ikke lov til å selge B-varer.

Hun: Å herregud, kan ikke hun andre kjappe seg litt!

Meg: Hun er oppe i løpet av 30 sekunder.

Hun begynner å stresse meg, så jeg kjapper på, overtar kunden når den andre ansatte kommer opp. Det går fort for seg og den ene asjetten treffer benken litt fortere enn antatt (helt fin, ikke en eneste ripe). På denne tiden står hun på andre siden av butikken og omtrent løper tilbake og roper ut: KNUSTE DEN NÅ?!

Neida, den knuste ikke.

Så spør hun:

Hvor lang tid tar det å kjøre til Tøyen nå? (13.00)

Meg: Ca halvtime i venstrefil dersom du tar motorveien.

Hun: Å herregud!!!! Mannen min har jo et møte om et kvarter, dette rekker jeg jo aldri!!!

Nå har jeg gitt opp, pakker inn, tar i mot betaling før hun omtrent river posene ut av hendene mine. Takk, ha en fin dag sier jeg på trass. Får det styggeste blikket tilbake, og neste kunde ler seg omtrent i hjel i det jeg bare gir hun et oppgitt blikk.

Hele seansen tok maks 5 min fra da jeg tok over kunden til jeg hadde lyst å rope: CALM THE FUCK DOWN. Og hun var ute av butikken.

;)

Endret av dillyduzit
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så var det to narkomane som kom inn som skulle gifte seg (alle de narkomane skal gifte seg rett før jul btw...). Jeg var veldig hyggelig og imøtekommende som vanlig og gjorde alt i min makt for at de skulle føle seg velkommen ettersom andre kunder gav dem stygge blikk. De var virkelig kjempehyggelige begge to, og de så på litt forskjellige ringmodeller og småpratet litt.

Off topic, men apropos det:

http://www.dagbladet.no/magasinet15/sak/knut-og-siv

Endret av Sheenaca
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Narkoman som kom innom kiosken i dag med en gedigen bikkje i bånd i en hånd, og masse asfaltblad drassende med seg i den andre.

Jeg tar standardtalen min, eller, jeg begynner på den: "Unnskyld meg, men du kan ikke ta med hunder inn..."

Han: "JÆVLA FITTE!", sånn skikkelig opparbeidet brøl.

Også røsker han bikkja med seg og tramper ut av butikken.

Jeg og kunder står igjen og bare :overrasket:

Ikke så veldig dramatisk egentlig, men måten han avbrøt meg på og dro med seg hunden ut igjen tyder på at han visste veldig godt at det han gjorde ikke var lov :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagligvaren. Kunder som ikke syns tilbud er billig nok. For å være ærlig så bryr det meg akkurat der sola aldri skinner, for det er helt frivillig om de ønsker å kjøpe varene eller ikke. Jeg har ingen innvirkning på prisene - om jeg hadde hatt det ville jeg ikke sittet i KASSA.

Kunde brøler fra 10 meters hold "DU!!!"

"Ja?:)"

Kunde: "Er denne på tilbud?"

Jeg: "ja det er den:)"

Kunde svarer surt: "Det var ikke så billig det da??"

"Neivel" sier jeg da.

"Ja syns du det du da? Syns du det er billig??"

"Vet ikke jeg, egentlig. Kjøper ikke så ofte sånn"

"Vet du ingenting du da" svarer kunden

"Nei, jeg gjør vel ikke det, jeg som ikke bryr meg om hva prisen på den varen er, gitt..."

Og om samme vare etterpå med annen kunde:

"Er dette fullpris?"

"Nei, dette er tilbudsprisen:)"

"Hæ, over førti kroner for sjampo og så er det på tilbud??? Det er jo en skam!!!"

Og jeg tenker:

(Det er jo ikke en skam, herregud, mobbing/svindel/løgn er skam. Sjampopris handler ikke om skam.......)

"Hmm, det er jo en limited edition moroccan oil, er vel litt dyrere i utgangspunktet..."

"Ja hva koster de andre her da??"

*jeg peker på prislappene og sier trettito, trettisyv og tjueni*

Kunden avbryter meg med at de er myyye billigere

"Ja."

Så skal jeg til å forlate denne finere damen før jeg får forespørsel om hva den koster i utgangspunktet, hvis den koster over førti på tilbud.

"Vel, det er tretti prosent tilbud.. Skal vi se.." (Jeg har ikke kalkulator på meg)

"Ja vet du det ikke kanskje??"

"Den koster ca 60 i fullpris"

"Jeg vil ikke ha ca. Jeg vil vite hva den koster"

"Ok men da må jeg ha en kalkulator, så vent litt så går jeg i kassa og henter den"

"Åja du har den ikke klar?? For en service..." Så himla hun med øynene. Gud i ræææva nå var jeg blitt lei...

"Skal hente den jeg;);););)"

Så fungerer jeg litt på hvordan man slår inn ny pris når denne er 70prosent, og når jeg endelig husker fremgangsmåten så sier dama surt at

"Herregud det er da bare å gange med tre og dele på hundre..! Har du ikke fullført noe skole før du starta her..?"

Så begynner jeg å le litt.. For om du ganger med tre og deler på hundre får du jo hva da? En krone og førti øre? To kroner? Ikke fullpris i allefall

"Neei.. Trordet er feil ja du:p jeg deler på 0,7 jeg:)"

"Hæ den er da ikke på 70%? Jeg skal ikke ha den uansett"

Så gikk hun

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest anonym2233

Syns du fortjener ros for at du var tålmodig med hun dama 😂

Dagligvaren. Kunder som ikke syns tilbud er billig nok. For å være ærlig så bryr det meg akkurat der sola aldri skinner, for det er helt frivillig om de ønsker å kjøpe varene eller ikke. Jeg har ingen innvirkning på prisene - om jeg hadde hatt det ville jeg ikke sittet i KASSA.

Kunde brøler fra 10 meters hold "DU!!!"

"Ja?:)"

Kunde: "Er denne på tilbud?"

Jeg: "ja det er den:)"

Kunde svarer surt: "Det var ikke så billig det da??"

"Neivel" sier jeg da.

"Ja syns du det du da? Syns du det er billig??"

"Vet ikke jeg, egentlig. Kjøper ikke så ofte sånn"

"Vet du ingenting du da" svarer kunden

"Nei, jeg gjør vel ikke det, jeg som ikke bryr meg om hva prisen på den varen er, gitt..."

Og om samme vare etterpå med annen kunde:

"Er dette fullpris?"

"Nei, dette er tilbudsprisen:)"

"Hæ, over førti kroner for sjampo og så er det på tilbud??? Det er jo en skam!!!"

Og jeg tenker:

(Det er jo ikke en skam, herregud, mobbing/svindel/løgn er skam. Sjampopris handler ikke om skam.......)

"Hmm, det er jo en limited edition moroccan oil, er vel litt dyrere i utgangspunktet..."

"Ja hva koster de andre her da??"

*jeg peker på prislappene og sier trettito, trettisyv og tjueni*

Kunden avbryter meg med at de er myyye billigere

"Ja."

Så skal jeg til å forlate denne finere damen før jeg får forespørsel om hva den koster i utgangspunktet, hvis den koster over førti på tilbud.

"Vel, det er tretti prosent tilbud.. Skal vi se.." (Jeg har ikke kalkulator på meg)

"Ja vet du det ikke kanskje??"

"Den koster ca 60 i fullpris"

"Jeg vil ikke ha ca. Jeg vil vite hva den koster"

"Ok men da må jeg ha en kalkulator, så vent litt så går jeg i kassa og henter den"

"Åja du har den ikke klar?? For en service..." Så himla hun med øynene. Gud i ræææva nå var jeg blitt lei...

"Skal hente den jeg;);););)"

Så fungerer jeg litt på hvordan man slår inn ny pris når denne er 70prosent, og når jeg endelig husker fremgangsmåten så sier dama surt at

"Herregud det er da bare å gange med tre og dele på hundre..! Har du ikke fullført noe skole før du starta her..?"

Så begynner jeg å le litt.. For om du ganger med tre og deler på hundre får du jo hva da? En krone og førti øre? To kroner? Ikke fullpris i allefall

"Neei.. Trordet er feil ja du:p jeg deler på 0,7 jeg:)"

"Hæ den er da ikke på 70%? Jeg skal ikke ha den uansett"

Så gikk hun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt hjernevasket da jeg jobbet i USA..

Så jeg ønsker ikke folk "God Jul" lengre, men at jeg håper de får en fin høytid..

En kunde lurte faktisk på hvorfor jeg sa høytid-istedet for Jul og da sa jeg det at jeg kan ikke se på en person om de er kristen,jøde, eller hvilken religion de har, jeg kan ikke se på om personen feirer jul eller ikke. Men høytiden har vi jo sammen uansett :)

MEN om en kunde sier "Ha en riktig god jul!" så svarer jeg jo "Takk det samme" eller noe sånt :fnise:

Lenger. *pirke pirke*

Selv er jeg ateist, og hadde stusset noe veldig om folk ønsket meg en god høytid nær juletider. Ordet "jul" har røtter langt tilbake, og har egentlig fint lite med kristendom å gjøre. På engelsk, med ordet "christmas", blir det muligens annerledes.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Dagligvaren. Kunder som ikke syns tilbud er billig nok. For å være ærlig så bryr det meg akkurat der sola aldri skinner, for det er helt frivillig om de ønsker å kjøpe varene eller ikke. Jeg har ingen innvirkning på prisene - om jeg hadde hatt det ville jeg ikke sittet i KASSA.

Du skal ha ros og skryt for at du holdt maska og var så profesjonell, det har kommet til et punkt hvor jeg ikke er like tålmodig med slike kunder lenger :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenger. *pirke pirke*

Selv er jeg ateist, og hadde stusset noe veldig om folk ønsket meg en god høytid nær juletider. Ordet "jul" har røtter langt tilbake, og har egentlig fint lite med kristendom å gjøre. På engelsk, med ordet "christmas", blir det muligens annerledes.

Jøder feirer ikke jul med norsk benevnkng heller, de. De feirer hanukkah rundt samme tiden vi feirer jul. Visse afrikanske kulturer feirer kwanza, dog mest i statene.

Så å ønske noen "happy holidays" har ikke å gjøre med tematikken norønn jul va feiring av jesu fødsel i den forstand, men at det også foregår andre religiøse og kulturelle feiringer rundt samme tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...