Gå til innhold

Bryllupsdato!


Gjest Littleangel66

Anbefalte innlegg

Gjest Littleangel66

50.000 er ikke verst det... Men det blir nok dyrere for vår del, siden vi har stor familie.. :smilorange:

Vi har satt budsjettet til 100.000, men håper å bruker mindre.. :skravle:

Fant en nydelig kjole for 13.000, men har sett på en som ligner til 3.000..

Syns 13.000 for en kjole er for dyrt! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjolen min var vel det dyreste, samt ringene. Kjolen kosta 6000kr.

Og nei, 24 stk blir bare 22 gjester. Men når man ikke har så stor familie, og ikke orker å invitere alle på facebook da blir det intimt bryllup :)

Eller vi har jo en del familie, men det er veldig få vi har kontakt med. Så inviterte bare de vi virkelig ville ha der. Mannen har vært gift før med stort bryllup, så da ble det ikke så aktuelt å gjøre det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Littleangel66

Kjøpte du kjole eller leide du? :vetikke:

Har du solgt kjolen din eller har du den fortsatt? :sjenert:

Jeg har enorm familie, men vil ha et lite, intimt bryllup..

Tror vi skal greie å få med de "viktigste" personene hvis vi sier 30 gjester.. :skravle:

(Det er inkludert meg og min kjære) :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sette opp busjett forutsetter først og fremst at man har nogenlunde oversikt over hvor mange gjester man ønsker da :-). Så derfor er alt som har med budsjett å gjøre helt irrelevant så lenge man ikke vet antall gjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Littleangel66

Å sette opp busjett forutsetter først og fremst at man har nogenlunde oversikt over hvor mange gjester man ønsker da :-). Så derfor er alt som har med budsjett å gjøre helt irrelevant så lenge man ikke vet antall gjester.

Ser den, Portvinpiken.. :opplyser:

Har tenkt å sette oss ned og finne ut sånn ca. hvor mange og hvem vi skal invitere.. :jepp:

For en må ikke invitere 50 venner hver..

De viktigste er familien, forlovere og brudeparet kanskje! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den, Portvinpiken.. :opplyser:

Har tenkt å sette oss ned og finne ut sånn ca. hvor mange og hvem vi skal invitere.. :jepp:

For en må ikke invitere 50 venner hver..

De viktigste er familien, forlovere og brudeparet kanskje! :fnise:

Ja gjestelisten er etter vår (og mange andres) erfaring, antagelig det som skaper mest hodebry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Littleangel66

Mhm..

Det er forståelig...

Er mulig at den listen blir forandret innen 2 år..

En vet aldri... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte du kjole eller leide du? :vetikke:

Har du solgt kjolen din eller har du den fortsatt? :sjenert:

Jeg har enorm familie, men vil ha et lite, intimt bryllup..

Tror vi skal greie å få med de "viktigste" personene hvis vi sier 30 gjester.. :skravle:

(Det er inkludert meg og min kjære) :klemmer:

Jeg kjøpte kjolen, det har vært en utleiekjole, men det klarte ikke jeg se. Leie koster jo gjerne 9000kr fort.

Jeg har kjolen min enda ja, vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre med den. Den regnes jo nå som "gammel". Lurer på om den er fra 2006 om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Littleangel66

Jeg kjøpte kjolen, det har vært en utleiekjole, men det klarte ikke jeg se. Leie koster jo gjerne 9000kr fort.

Jeg har kjolen min enda ja, vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre med den. Den regnes jo nå som "gammel". Lurer på om den er fra 2006 om jeg ikke husker feil.

Hmm..oki... laugh.png

Jeg vil kjøpe kjole og beholde den.. Et fint minne... Hvem vet, kanskje jeg bruker den en gang i fremtiden? :skravle:

Tror ikke jeg kommer til å greier å kaste/selge/gi bort kjolen min.. unsure.png

Med mindre det f.eks er til min fremtidige datter (hvis jeg får en) :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Hei! :rolleyes:

Ble nylig forlovet med min kjære, og har blitt enige om å gifte oss sommer'n om to år, altså 2014.. :danser::strix:

Gler meg som en liten unge!! :yvonne::hjerter_rundt::kline:

Jeg og min kjære vil gifte oss om sommeren, juni, juli eller august.. laugh.png:duskedame:

Så jeg lurer på hvilke kriterier en skal ta hensyn til når en velger dato?

Vi greier ikke å bestemme oss for datoen.. (Vet vi har god tid) :fnise:

:bolledeig::klemmer:

Takk til de som vil ta seg tid til å svare! :jepp:

Gratulerer!! Skal gifte meg nå i august, og angrer litt for at vi ikke valgte juni-juli.

Typsik vist du ønsker sommerbryllup er det veldig kort sesong på blomster som er fine til dette.

Peoner feks. Det var min store drøm, men det er så og si umulig å få tak i det i august.

Og isteden for å gå hele sommeren å vente, så hadde vi heller kunne kost oss sammen hele sommeren som nygift istedenfor å reise på bryllupsreise og komme rett hjem til vanlig hverdagen da sommerferien er over. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Littleangel66

Gratulerer!! Skal gifte meg nå i august, og angrer litt for at vi ikke valgte juni-juli.

Typsik vist du ønsker sommerbryllup er det veldig kort sesong på blomster som er fine til dette.

Peoner feks. Det var min store drøm, men det er så og si umulig å få tak i det i august.

Og isteden for å gå hele sommeren å vente, så hadde vi heller kunne kost oss sammen hele sommeren som nygift istedenfor å reise på bryllupsreise og komme rett hjem til vanlig hverdagen da sommerferien er over. Hehe.

Hei!

Tusen takk! laugh.png

Gratulerer så mye til deg og! :klemmer:

Der har du et poeng..blomster er en ting, men det hadde vært fint å ha litt tid sammen etterpå, sommerferie/bryllupsferie eller reise.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det var romantisk dato valg! :hoppendeglad:

Min far har bursdag i august, så vil ikke treffe den datoen..

Men er nok dager å ta av! :smilorange:

Er det lørdag som er den vanligste dagen å gifte seg på? :jepp:

Mvh. Lille meg.. :klemmer:

Broren min gifta seg på pappa sin bursdag. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Broren min gifta seg på pappa sin bursdag. Hehe.

Det gjorde min bror også ^^. Så det er vel helt vanlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg giftet meg med mannen i mitt liv i august for snart 5 år siden. Vi ville ha august bryllup, men datoen ble avhengig av når kriken var ledig og når det skulle jobbes på gården. JEg er nemlig gift med en bonde, og kornet tar ikke hensyn til bryllup. Det må treskes når det er modent. Vi bommet litt, men det gikk bra.

Vi forlovet oss 14.02 og giftet oss i august samme år:) Gikk fint å planlegge ferdig på den tiden. Vi hadde 65 gjester til middag. Alt i alt kostet dagen oss ca 70.000 kr, og det synes jeg ikke er så galt. Vi fikk en kuvertpris på ca 320 kr mener jeg å huske.

Når det gjelder ukedag, tror jeg de fleste velger lørdag, men jeg har selv vært i bryllyp på fredag. Datoen hadde stor betydning for brudeparet:) Det var midt i fellesferien mener jeg å huske. Har dere familie som bor langt unna, kan det være greit å styre unna fellesferien med tanke på overnattings muligheter, men trengs ikke det er det bare å være ute i god tid med bestilling av bl.a lokalet og fotograf, da det kan være lang kø på de mest populære tidene om året.

Lykke til med forberedelsene. Jeg var i utevielse i regi av Humanetisk forbund sent i september 2011. Veldig koselig og romantisk. Selskapet var innendørs på en veikro. De hadde en flott ramme rundt maten. Så alt er mulig. Det er ikke pengene som er viktigst. Det vikigste er at du og din kjære får en minnerik dag i kjærlighetens tegn som dere deler med de dere ønsker skal delta:)

GRATULERER MED FORLOVELSEN:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Littleangel66

Hei.

Jeg giftet meg med mannen i mitt liv i august for snart 5 år siden. Vi ville ha august bryllup, men datoen ble avhengig av når kriken var ledig og når det skulle jobbes på gården. JEg er nemlig gift med en bonde, og kornet tar ikke hensyn til bryllup. Det må treskes når det er modent. Vi bommet litt, men det gikk bra.

Vi forlovet oss 14.02 og giftet oss i august samme år:) Gikk fint å planlegge ferdig på den tiden. Vi hadde 65 gjester til middag. Alt i alt kostet dagen oss ca 70.000 kr, og det synes jeg ikke er så galt. Vi fikk en kuvertpris på ca 320 kr mener jeg å huske.

Når det gjelder ukedag, tror jeg de fleste velger lørdag, men jeg har selv vært i bryllyp på fredag. Datoen hadde stor betydning for brudeparet:) Det var midt i fellesferien mener jeg å huske. Har dere familie som bor langt unna, kan det være greit å styre unna fellesferien med tanke på overnattings muligheter, men trengs ikke det er det bare å være ute i god tid med bestilling av bl.a lokalet og fotograf, da det kan være lang kø på de mest populære tidene om året.

Lykke til med forberedelsene. Jeg var i utevielse i regi av Humanetisk forbund sent i september 2011. Veldig koselig og romantisk. Selskapet var innendørs på en veikro. De hadde en flott ramme rundt maten. Så alt er mulig. Det er ikke pengene som er viktigst. Det vikigste er at du og din kjære får en minnerik dag i kjærlighetens tegn som dere deler med de dere ønsker skal delta:)

GRATULERER MED FORLOVELSEN:)

Hei!

Tusen takk! laugh.png

Og gratulerer så mye med november spire!

70.000 for hele dagen hørtes ganske bra ut... :smilorange:

Enig i det du skriver, at det viktigste er at vi får en dag vi vil huske og likte,

og at våre nærmeste får være med og dele den dagen med oss! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...