Gå til innhold

Kafè/Kantine jobb i Oslo


Krølltroll

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 21år, jeg har gått forskjellige linjer, men der iblant Restaurant og matfag, jeg har jobbet i kantine, på Hunderfossen med mat og servert i et bryllup.

Jeg har ikke mye erfaring, men jeg vet at jeg er flink til å gjøre jobben min i en kafè/kantine bare jeg lærer meg rutiner og slikt.

Jeg vet at en jobb ikke kommer løpende inn i fanget mitt. Jeg er villig til å jobbe hardt for å få en jobb i en kafè/kantine, en koselig en vell og merke.

Alt jeg spør etter her er folk som kan gi meg navn på Kafèer/Kantiner i Oslo og hvis noen vet om en eller flere Kafèer/Kantiner i Oslo som trenger folk.

Jeg er ikke ute etter noen kritikk i forhold til meg, mine erfaringer eller kvalifikasjoner.

Jeg er ute etter steder som selger mat fra kassa og ikke har servitører =)

Takk for svar på forhånd!

Endret av Krølltroll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gjort det! Men det går an å spørre på kafèer som ikke annonserer ut stillinger også. Man kan legger igjen et Interessebrev så de kan kontakte deg hvis de får en stilling senere.

Dette er ikke svaret jeg er ute etter, jeg har søkt på Finn, Jobzone osv. Og fortsetter med det.

Jeg er ute etter om det er noen som vet om Kafèer i Oslo? Navn på Kafèer, så jeg kan søke dem opp og høre med dem.

Endret av Krølltroll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har gjort det! Men det går an å spørre på kafèer som ikke annonserer ut stillinger også. Man kan legger igjen et Interessebrev så de kan kontakte deg hvis de får en stilling senere.

Dette er ikke svaret jeg er ute etter, jeg har søkt på Finn, Jobzone osv. Og fortsetter med det.

Jeg er ute etter om det er noen som vet om Kafèer i Oslo? Navn på Kafèer, så jeg kan søke dem opp og høre med dem.

Det går jo an å være litt takknemlig når folk prøver å hjelpe deg, selv om det ikke var drømmesvaret ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, ikke tenkt på at det lett går an å gjøre det slik!

Bare å skrive hvis noen vet om en eller flere Kafèer uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stocflets (eller hvordan det skrives) er en koselig kafe synes jeg,

Så har du bacchus som også er koselig.

Dolce vita er vel også en kafe, hmm det var de jeg kom på i farten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an å være litt takknemlig når folk prøver å hjelpe deg, selv om det ikke var drømmesvaret ditt!

Det bare var er kort svar som ikke egentlig hadde så mye med det jeg spurte om, mente ikke være utakknemlig!

Takker for tipset nå, og det var dumt av meg å ikke nevne at jeg har søkt på Finn, Jobzone osv. Beklager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stocflets (eller hvordan det skrives) er en koselig kafe synes jeg,

Så har du bacchus som også er koselig.

Dolce vita er vel også en kafe, hmm det var de jeg kom på i farten :)

Tusen takk =D

Prøver å finne på Gulesider også, men tror ikke jeg fant de der, så takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk =D

Prøver å finne på Gulesider også, men tror ikke jeg fant de der, så takk igjen!

Jeg har nå forstått at jeg kanskje er mer ute etter en kantinejobb, eller en cafe der man selger fra kassa og kun skal ta inn igjen brukt service/vaske ute blant kundene, enn en Kafè med servitørjobb, noe jeg har prøvd før og ikke egner meg til.

Takker for alle tips og svar!

Folk er velkommne til å gi navn på Kantiner eller Kafèer der det er salg i kassa hvis de vet om noen =)

Endret av Krølltroll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten gå litt rundt og se selv, spesielt om du ikke vil servere. Men UMOE Catering har for eksempel mange underkjeder som driver med kassesalg.

Jeg jobber selv med "kassesalg" i tillegg til matlaging, og ville kanskje ikke trodd at det var en jobb for noen som har utdannet seg innen matfag. Spesielt ikke om du planlegger å jobbe heltid. Dette er noe som er veldig "lett" og sikkert ikke særlig mer krevende enn å jobbe i kasse i en dagligvarebutikk. Men du vet vel hva du går til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten gå litt rundt og se selv, spesielt om du ikke vil servere. Men UMOE Catering har for eksempel mange underkjeder som driver med kassesalg.

Jeg jobber selv med "kassesalg" i tillegg til matlaging, og ville kanskje ikke trodd at det var en jobb for noen som har utdannet seg innen matfag. Spesielt ikke om du planlegger å jobbe heltid. Dette er noe som er veldig "lett" og sikkert ikke særlig mer krevende enn å jobbe i kasse i en dagligvarebutikk. Men du vet vel hva du går til :)

Forstår hva du mener! Men tro meg, for ei som har så lite selvtillit som meg, er en slik jobb utrolig utfordrene ;o)

Det jeg tenkte på med kassesalg er at jeg ikke ønsker å måtte bringe maten ut til folk som en servitør, slippe å ta bestillinger ved bord, jeg vil lage enkle retter som baguetter og slikt, lage kaffe, osv. Jeg kan ikke egentlig fordra kasser, fordi de piper og uler hvis en gjør en minste feil, men har da klart å være venn med et par kasser. Så det blir en utfordring for meg, også bare det å jobbe med mennesker.

Rundgangen med laging av enkle retter, selge dem, ta inn tallerkner/bestikk og vaske både kjøkken og bord ute i lokalet er det jeg tenker på egentlig.

Skal sjekke ut de du nevnte, tusen takk!

Takk for hjelpen fra alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du nevner som dine ønskede arbeidsoppgaver er akkurat det jeg jobber med, så det finnes der ute. :) (Min arbeidstittel er "servicemedarbeider", noe som er ganske bredt...)

Jeg tror steder som Dolly Dimples og La Baguette kanskje hadde vert noe for deg, om du ikke vil jobbe på en mindre kafé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg hadde sendt inn en generell søknad til de store bakerikjedene - og send dem til hovedkontoret, ikke til hver enkelt avdeling. Sånne kjeder har ofte et slags intranet el.l., og søknader som kommer inn til hovedkontoret blir som regel publisert der.

Kjenner også en som har jobbet i Ringnes' bedriftskantine; vet ikke om de trenger noen, men vedkommende trivdes veldig godt. Akershus Fylkeskommunes kantine har også mange ansatte, Stortinget har kantine - i tilfelle du bor her i byen og ikke vil ha for lang arbeidsvei. Sjømannskolen på Ekeberg har også kantine, kanskje de kan trenge noen.

Ellers er vel ISS blant de største på kantinedrift her i landet, og Alanti AS er en annen aktør.

Caféjobb..? Tja, der finnes det jo uendelig mange muligheter. Og samtidig uendelig mange søkere. Ville nok gjort det samme her som jeg skrev om angående bakeriene, send en fellessøknad til hovedkontoret til de store kjedene. BIT på Byporten er vel den jeg kommer på i farten som virker som har mest gjennomtrekk på ansatte, mens jeg vet at Bocata på samme sted er et kjempekoselig sted å jobbe. (Kjenner noen...) Hyggelige folk, litt mindre sted, nyyyydelig kaffe og mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vil annbefale deg å søke opp større bedrifter for å høre om de har egne kantiner.

Det vil kreve at du må stå på litt selv med å ringe rundt og forhøre deg litt rundt.

I de små kantinene er det mindre folk (15\30 prs) mer intimt og mer hyggelig.

I større kantiner på 50\100 pers er det mer aktivitet og dertil mer krevende.

Over 100 pers er det ofte svært mye jobb og mange krav\ stress ol.

Har du problem med mye kontakt med mange vil jeg annbefale en liten kanting i en liten bedrift. Der er ofte miljøet hyggeligerer og mindre stress en i en større kantine.

Men vær obs. på at svært mange kantiner hvor de har "private" bemanning i bedrifter og ikke fra et bemannings selskap svært ofte er underbemannet og har dorlig utstyr pga. kantinen gjerne er det desidert siste de prioriterer å bruke penger på. I tillegg til at de ofte ikke har peiling på hvordan en kantine bør og skal drives. Både matmessig, økonomisk og ikke minst hygienisk.

Da er kjangsen bedre med å kontakte et bemanningsbyrå hvor du kan prøve det i forskjellige kantiner i en kortere perioder med utvidelse av tiden etterhvært.

Eks. ISS el lignende.

(husker ikke navnet på alle disse bemannings selskapene i farten)

Da er du underlagt et bedre system og disse selskapene har mer styring og hvet mer hva jobben består i på godt og vondt.

Og ikke minst at om en ikke skulle trives, eller ting ikke fungerer så kan en bytte til et annet sted uten at det blir seende "stygt ut" på cv`n om du kanskje må bytte og prøve flere steder før du finner "drømmestedet"

Hilsen kokk med erfaring fra de fleste "matrelaterte" steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De store bedriftskantinene er stort sett outsourcet til bedrifter som ISS og lignende, så jeg ville meldt meg til disse, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere aner ikke hvor mye dere gjør for meg, ved å vise denne varmen og ønske om å hjelpe, tusen takk! =D

Og takk for all tips og råd, jeg skal så absolutt bruke dem!

Jeg vil tro det er bedre å jobbe for et større selskap, da de kanskje vet bedre hvordan alt skal være og at man får den lønna man har krav på.

Har jobbet på et sted som prøvde ut noe nytt, og kjøkkenet var for lite, hadde ikke de redskapene vi trengte.. Alt var bare kaos.

Jeg og samboeren min har tenkt til å finne ut hva slags selskaper kantinene rundt her vi bor er fra også, kanskje de er fra noen dere nevnte =)

Takker igjen!! =D

(Sender dere alle en klem!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...