Gå til innhold

Hvorfor er dagens mote så grusom?


Gjest avocadoen

Anbefalte innlegg

Gjest avocadoen

Men du er kanskje ikke 180 cm høy som ikke er uvanlig for modeller. De fleste modeller er 176-180 cm og da ser man mye tynnere ut.

Jeg forstår ikke helt problemet her. Klarer du ikke finne klær du synes er fine? Klær som passer DIN kropp?

Ingen mennesker liker alt som finnes i butikkene til enhver tid .. men de fleste finner nor de liker.

Dagens mote er ikke bare maxi-skjørt.

Jeg vet ikke helt engang hvorfor du skal mene at man ikke har former når man er 180. Jeg har en venninne som er 180 (jeg er 160) og bruker en størrelse større enn meg. Hun har da fortsatt bryster, lår og rumpe selv om hun er høy og bruker en liten klesstørrelse.

Det er veldig vanskelig å finne klær som går inn i midjen i dag og ellers er tettsittende, og som du ser er det ikke bare jeg som har dette problemet. Det trenger heller ikke være maxiskjørt for å være guttete :) det var bare eksempler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ive Lina

Jeg vet ikke helt engang hvorfor du skal mene at man ikke har former når man er 180. Jeg har en venninne som er 180 (jeg er 160) og bruker en størrelse større enn meg. Hun har da fortsatt bryster, lår og rumpe selv om hun er høy og bruker en liten klesstørrelse.

Det er veldig vanskelig å finne klær som går inn i midjen i dag og ellers er tettsittende, og som du ser er det ikke bare jeg som har dette problemet. Det trenger heller ikke være maxiskjørt for å være guttete :) det var bare eksempler.

Selvsagt kan man ha former om man er 180 cm - men ved den høyden så kan man ikke ha så veldige former når man passer størrelse 36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Selvsagt kan man ha former om man er 180 cm - men ved den høyden så kan man ikke ha så veldige former når man passer størrelse 36.

Saken er uansett at vi alle kvinner har former i større eller mindre grad. En kvinne som veier 100 kilo vil selvsagt ha mer former enn meg som veier halvparten, men det betyr ikke at jeg trenger å kle meg som en gutt eller i sære skjørt. Det ser jo i grunn ut som at det er det som er moten i dag. Ikke er det rart heller siden det virker som om at flere og flere misliker kroppen sin og gjør det meste for å skjule den. Jeg kan ikke se for meg at det er noen som kler noen av de fæle eksemplene som også kom etter HI her uansett form eller fasong.

Det er trist at det er sånn. Folk må være stolt av hvordan de ser ut og ikke prøve å skjule den. Jeg har i grunn like mye rett til å vise frem at jeg har hofter som deg selv om du kanskje har større hofter enn meg! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Saken er uansett at vi alle kvinner har former i større eller mindre grad. En kvinne som veier 100 kilo vil selvsagt ha mer former enn meg som veier halvparten, men det betyr ikke at jeg trenger å kle meg som en gutt eller i sære skjørt. Det ser jo i grunn ut som at det er det som er moten i dag. Ikke er det rart heller siden det virker som om at flere og flere misliker kroppen sin og gjør det meste for å skjule den. Jeg kan ikke se for meg at det er noen som kler noen av de fæle eksemplene som også kom etter HI her uansett form eller fasong.

Det er trist at det er sånn. Folk må være stolt av hvordan de ser ut og ikke prøve å skjule den. Jeg har i grunn like mye rett til å vise frem at jeg har hofter som deg selv om du kanskje har større hofter enn meg! :)

Men dersom du ikke finner klær som sitter nok inntil kroppen så går du i feil butikker. Det finnes da klær for enhver smak og enhver størrelse rundt omkring? De skjørtene du har lagt ut bilde av er da ikke noe som det er overflod av i butikkene. Jeg ser rett og slett ikke problemet.

Har du sett på Zara? 2ndDay hos Day Birker & Mikkelsen?

Endret av Ive Lina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Men dersom du ikke finner klær som sitter nok inntil kroppen så går du i feil butikker. Det finnes da klær for enhver smak og enhver størrelse rundt omkring? De skjørtene du har lagt ut bilde av er da ikke noe som det er overflod av i butikkene. Jeg ser rett og slett ikke problemet.

Har du sett på Zara? 2ndDay hos Day Birker & Mikkelsen?

Du må for det første ikke ta ting så utrolig seriøst som du gjør. Dette var en tråd der jeg uttrykte min frustrasjon om hvor stygg moten er i dag, og ikke en tråd der jeg trenger tips :P Jeg har mer enn nok av klær, men bestiller det meste fra utlandet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med deg TS, finner nesten bare formløse og firkant-formede plagg om dagen. Har ikke akkurat stort klesbudsjett, så det blir som regel H&M og lignende butikker, og da må jeg lete lenge for å finne noe som fremhever kroppsfasongen. Jeg er lang og tynn med lite former og ikke særlig markert midje, så de formløse plaggene ser bare helt dumme ut på meg :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler dagens mote enten er firkantet eller for horete...

Savner klesmoten slik det var i gamledager. :rodmer:

golden-elizabethan-dress.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler dagens mote enten er firkantet eller for horete...

Savner klesmoten slik det var i gamledager. :rodmer:

Virkelig? De som gikk i sånne kjoler du viser til gikk også med stramt korsett så de hadde noen ganger problemer med å puste hvis de anstrengte seg litt. De måtte hele tiden være obs på hvor de gikk og holde styr på kjolen.

Jeg liker veldig godt moten som den er. Så mye fint og fristende i butikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

33037541_09-33003508_B8-33030333_02-3306

Jeg liker faktiskt den stilen der jeg. Overdelen ville ha vaert en hettejakke/genser for meg, da ville det bildet vaert veldig lett en stil jeg kunne ha gátt med. Utenom de skoa, ville ikke gátt med dem. Kunne ha gátt med noen sneakers, stóvletter, eller fjellsko og lignende.

Endret av SunflowerPenguin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viser man frem former= ber om å bli voldtatt(ifølge menn)

Man må kunne vise frem former på en classy måte, nå er det veldig mye maxi klær ute blandt folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Du må for det første ikke ta ting så utrolig seriøst som du gjør. Dette var en tråd der jeg uttrykte min frustrasjon om hvor stygg moten er i dag, og ikke en tråd der jeg trenger tips :P Jeg har mer enn nok av klær, men bestiller det meste fra utlandet.

Jeg tar faktisk innlegg som ditt her seriøst og svarer utifra det. Dersom man skal anta at innlegg er lagt inn for moro skyld så er det ikke noen vits å engasjere seg i tråder her på KG. Men greit å vite hvilke brukere man kan ta seriøst og ikke.

Hvis man ikke finner fine og passende klær i 2014 så lurer jeg virkelig på hvor man kikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg tar faktisk innlegg som ditt her seriøst og svarer utifra det. Dersom man skal anta at innlegg er lagt inn for moro skyld så er det ikke noen vits å engasjere seg i tråder her på KG. Men greit å vite hvilke brukere man kan ta seriøst og ikke.

Hvis man ikke finner fine og passende klær i 2014 så lurer jeg virkelig på hvor man kikker.

Altså.. Jeg lagde denne tråden fordi jeg var frustrert over alt det grusomme i klesbutikkene, og ikke fordi jeg ønsket tips til hvor jeg trenger å handle. Som sagt har jeg mer enn nok av klær og handler fra utlandet. Problemet der er at det tar lang tid før det kommer i posten. Det meste i butikkene i dag er baggy og veldig lite flatterende. Du ser at jeg ikke er den eneste som mener det :)

Du virker veldig lite blid. Dette var ikke en veldig alvorlig tråd, men om du ikke har sett så mye av meg her tidligere så er det kanskje vanskelig for deg å se hva du bør ta alvorlig og ikke fra meg :P Slikt som dette er ikke ment 100% seriøst, selv om det ikke er en tulletråd.

Greit? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest avocadoen

Jeg er enig med deg TS, finner nesten bare formløse og firkant-formede plagg om dagen. Har ikke akkurat stort klesbudsjett, så det blir som regel H&M og lignende butikker, og da må jeg lete lenge for å finne noe som fremhever kroppsfasongen. Jeg er lang og tynn med lite former og ikke særlig markert midje, så de formløse plaggene ser bare helt dumme ut på meg :fnise:

Heheh sant! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Føler dagens mote enten er firkantet eller for horete...

Savner klesmoten slik det var i gamledager. :rodmer:

golden-elizabethan-dress.jpg

Haha, utenom at korsettene var ekstremt stramme synes jeg også slike kjoler er veldig pent :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Haha, utenom at korsettene var ekstremt stramme synes jeg også slike kjoler er veldig pent :)

Ná til dags trenger en ikke á bruke stramme korsetter som i fór i tida, men i korsett stil med strekk for eksempel, og lignende. ;) Men denne type kjole hadde kanskje passet best som Galla kjole, ballkjole, eller som brudekjole, siden hverdagslig kunne det lett blitt litt for mye i lópet av vár tid. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, utenom at korsettene var ekstremt stramme synes jeg også slike kjoler er veldig pent :)

Ja nyydelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig? De som gikk i sånne kjoler du viser til gikk også med stramt korsett så de hadde noen ganger problemer med å puste hvis de anstrengte seg litt. De måtte hele tiden være obs på hvor de gikk og holde styr på kjolen.

Jeg liker veldig godt moten som den er. Så mye fint og fristende i butikkene.

Hehe ja man måtte lide for skjønnheten før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja man måtte lide for skjønnheten før ;)

Det er det mange som gjør nå og. Men man står heldigvis mer fritt om man vil velge det. Nauturlig skjønnhet er heldigvis in. Men mange som gjør unaturlige ting for å prøve å oppnå det de mener er naturlig look.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det mange som gjør nå og. Men man står heldigvis mer fritt om man vil velge det. Nauturlig skjønnhet er heldigvis in. Men mange som gjør unaturlige ting for å prøve å oppnå det de mener er naturlig look.

Ja jeg er helt enig, og jeg forstår godt de som velger naturlig look :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...