Gå til innhold

Hvorfor er dagens mote så grusom?


Gjest avocadoen

Anbefalte innlegg

Gjest avocadoen

Dette er kanskje litt vel generaliserende, men. Tenkte å kjøpe meg et skjørt, så jeg var inne på Mango sin nettbutikk nå. Og jeg sitter her og er helt oppgitt. Jeg er da ikke så veldig kresen, men moten i dag er så guttete og rar. Ingen fremheving av feminine former. Alt skal bare være helt rett. Flott om man blir seendes ut som en formløs blyant.

For å illustrere:

33030115_92-33020322_OW-23025585_02-330233050097_TM-33000205_10-33090333_02-2309

33037541_09-33003508_B8-33030333_02-3306

Selvsagt er det smak og behag, men jeg må helt ærlig si at jeg ikke så veldig ofte ser kvinner gå rundt slik til vanlig heller, så jeg lurer på hvorfor det skal være så populært med klær som skjuler alt av former?

Slikt som dette synes jeg er mye penere:

Nha-Khanh-Double-Faced-Georgette-Top-HigASOSCurveSkaterSkirt_zps863e82e0.jpgPrints+pencil+skirt.JPG

Ikke drep meg for at dette var litt vel generaliserende, men jeg synes det er så flott at man viser fram og er stolt av formene sine i stedet for å skjule dem med rette klær :)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel..nå ser nå alle disse modellene ut som noen brøytestikker. Så litt malplassert.



Anonymous poster hash: f792d...451
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Vel..nå ser nå alle disse modellene ut som noen brøytestikker. Så litt malplassert.

Anonymous poster hash: f792d...451

De aller fleste modeller er tynne. Meg inkludert (jeg er ikke modell, men 'tynn' altså) Betyr ikke at jeg ikke har former :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noe enig med deg. Eksemplene nederst var kanskje ikke de beste valgene for å illustrere hva du mener, men som du sier, smak og behag:) Og de er i alle fall bedre enn de øverste synes jeg:P Jeg sliter voldsomt med å finne noe som er flatrende, man blir... ja, boksete! Mange fine topper og bluser jeg prøver sitter helt sånn løst, og henger derfor rett ned fra puppene fremfor å gå inn under. Samme på ryggen. Mao: den blir sittende på det stedet jeg er absolutt bredest på kroppen, slik at jeg ser mye større ut enn jeg er:P (Og den som ber meg om å bruke et belte kommer til å få juling...!)



Anonymous poster hash: 21a7a...1dd
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Jeg kler ikke disse chunky, formløse genserne og finner nesten aldri tettsittende overdeler lenger. Får bare smøre meg med tålmodighet og vente til denne guttemoten går over..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får bruke mote som inspirasjon, men bruke det som kler sin egen kropp og som man trives i.

Anonymous poster hash: ab6eb...d9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke sett noen som har gått med de første, men sett mange med det andre. Veldig generaliserende!



Anonymous poster hash: 53365...1bf
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke akkurat omtalt de første skjørtene som "mote". Har alsri sett noen gå i slike og takk og lov for det. De var jo helt grusomme!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke plent om folk går så mye med dette, men dette er plukket rett fra Zara under strikk:

4277221641_1_1_1.jpg?ts=1416227030624

1822806802_1_1_1.jpg?ts=1414595533127

Bluser, gensere, topper, skjorter...alt skal være løst :bond:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Er noe enig med deg. Eksemplene nederst var kanskje ikke de beste valgene for å illustrere hva du mener, men som du sier, smak og behag:) Og de er i alle fall bedre enn de øverste synes jeg:P Jeg sliter voldsomt med å finne noe som er flatrende, man blir... ja, boksete! Mange fine topper og bluser jeg prøver sitter helt sånn løst, og henger derfor rett ned fra puppene fremfor å gå inn under. Samme på ryggen. Mao: den blir sittende på det stedet jeg er absolutt bredest på kroppen, slik at jeg ser mye større ut enn jeg er:P (Og den som ber meg om å bruke et belte kommer til å få juling...!)

Anonymous poster hash: 21a7a...1dd

Ja, jeg er enig! Jeg liker heller ikke å bruke belter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Vet ikke plent om folk går så mye med dette, men dette er plukket rett fra Zara under strikk:

4277221641_1_1_1.jpg?ts=1416227030624

1822806802_1_1_1.jpg?ts=1414595533127

Bluser, gensere, topper, skjorter...alt skal være løst :bond:

Hahaha! Æsja. Jeg som akkurat tenkte at jeg kanskje skulle sjekke ut zara i stedet. Men virker ikke som om at det er så mye bedre der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er som om jeg skulle ha skrevet det selv!!! Helt helt enig med deg, har tenkt på dette i det siste, trodde jeg var helt alene om dette, haha ..!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest avocadoen

Jeg hadde ikke akkurat omtalt de første skjørtene som "mote". Har alsri sett noen gå i slike og takk og lov for det. De var jo helt grusomme!

Hehe, jeg kan ikke si at jeg er veldig oppdatert på hva som er mote og ikke siden jeg bare finner klær som jeg liker og går med det.:)

Så jeg må bare beklage så mye. Poenget var dog at det er ganske grusomt som du sier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagens mote omfatter så utrolig mangt. Veldig mye av dette er helt grusomt. En annen del er helt latterlig. Resterende er flott. Så gjelder det bare å finne denne lille delen. :)



Anonymous poster hash: e3e3d...71f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner 2010 da alle jentene gikk med skinny-jeans og svart skinnjakke.

Det gjør man da fortsatt.

Anonymous poster hash: e3e3d...71f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...