Gå til innhold

Kom dere ut av treningstightsen !


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det blir jo off topic, men for meg og sikkert flere enn meg som ikke har så god kondis så kan det som er daffefart for deg og andre likevel være kjempetempo for oss. (Men den diskusjonen hører egentlig hjemme i sportsforumet - i den grad det er noen diskusjon i det hele tatt. Det burde ikke være ukjent at man kan være i forskjellig fysisk form og at de fleste trener i forhold til sitt eget formnivå og ikke ditt.)

Tja, jeg relaterer det til bruk av treningstøy utenfor treningssenter. Jeg skrev "relativt" nettopp fordi folk er i forskjellig slags form. Men når jeg ser folk småjogge, løper de gjerne rundt 8-10 km/t, og det er folk som gjerne er slanke med et atletisk utseende. Og jeg ser ikke akkurat svetten dryppe. Poenget er at hvis man trener skikkelig og etterpå går rundt i treningstøy på butikken, T-banen osv er det ikke akkurat veldig trivelig for de rundt. Det er en av grunnene til at jeg alltid dusjer og skifter til vanlig tøy etter trening. Både for å slippe å gå rundt i vått tøy, men også for å ta hensyn til de rundt meg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest brutal_mann

En ting er sikkert, kvinner som går i skjørt, flotte strømper og bluser har en klar fordel fremfor sine medsøstre når det kommer til å fremstå som attraktiv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og for seg enig i det med å dusje og bytte på treningssenteret sånn i prinsippet, men damegarderoben er så inni%$#%$ trang der jeg trener så vi må omtrent stå oppå hverandre for å bytte, for ikke å snakke om å klare å manøvrere seg inn i en dusj. Butikken får heller leve med meg de 10 minuttene det tar å røske med seg en liter melk og manøvrere meg gjennom kassaområdet. Det pleier ikke være veldig fullt der i åttetiden når jeg kommer fra trening uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og for seg enig i det med å dusje og bytte på treningssenteret sånn i prinsippet, men damegarderoben er så inni%$#%$ trang der jeg trener så vi må omtrent stå oppå hverandre for å bytte, for ikke å snakke om å klare å manøvrere seg inn i en dusj. Butikken får heller leve med meg de 10 minuttene det tar å røske med seg en liter melk og manøvrere meg gjennom kassaområdet. Det pleier ikke være veldig fullt der i åttetiden når jeg kommer fra trening uansett.

Tviler på at det er særlig bedre plass i herregarderobene, også der må man fort "stå oppå hverandre" for å skifte, evt. gå i dusjen. Men jeg gjør det likevel (det gjør egentlig de fleste, etter hva jeg har fått inntrykk av), både fordi jeg er nødt til det etter trening, men også for å ikke kjøre fullstendig egotripp.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå ikke helt sikker på det. Den skjønne kler alt.

Det ser fremdeles teit ut med miks av treningstights og vanlig tøy, skjønner ikke hva du mener. Blir litt "posering", at man skal vise for hele verden at "se på meg, jeg er sunn".

Endret av sjonkelrolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ive Lina

Det ser fremdeles teit ut med miks av treningstights og vanlig tøy, skjønner ikke hva du mener. Blir litt "posering", at man skal vise for hele verden at "se på meg, jeg er sunn".

Når man bor i nærheten eller kjører til trening så er det helt normalt å slenge en sid jakke eller kåpe over treningstøyet. Jeg har aldri dusjet på treningssenteret, det gjør jeg hjemme så jeg spaserer slik som kvinnene på bildet og jeg går ofte innom butikken på veien.

Lurer virkelig på hva som feiler mennesker som har problemer med hvordan andre kler seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man bor i nærheten eller kjører til trening så er det helt normalt å slenge en sid jakke eller kåpe over treningstøyet. Jeg har aldri dusjet på treningssenteret, det gjør jeg hjemme så jeg spaserer slik som kvinnene på bildet og jeg går ofte innom butikken på veien.

Lurer virkelig på hva som feiler mennesker som har problemer med hvordan andre kler seg.

Det er et problem når man f.eks. setter seg på buss/trikk/T-bane, går i butikken, generelt beveger seg der det er folk, svett og gjerne luktende etter en hard treningsøkt. Et uttrykk for egoisme. Jeg dusjer og skifter hver gang etter trening, på treningssenteret. Ellers er det et fenomen som har kommet de siste par årene, og det er et jente/kvinne-fenomen. Gutta går i all hovedsak ikke sånn. Føler deg støtt, ja?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Det er et problem når man f.eks. setter seg på buss/trikk/T-bane, går i butikken, generelt beveger seg der det er folk, svett og gjerne luktende etter en hard treningsøkt. Et uttrykk for egoisme. Jeg dusjer og skifter hver gang etter trening, på treningssenteret. Ellers er det et fenomen som har kommet de siste par årene, og det er et jente/kvinne-fenomen. Gutta går i all hovedsak ikke sånn. Føler deg støtt, ja?

Nei, jeg føler meg langt ifra støtt. Jeg har spasert hjem fra trening i alle år og kommer til å fortsette med det. Dusjen tar jeg når jeg kommer hjem.

Mannen min har heller aldri dusjet på treningssenteret. Han trener spinning to ganger i uken, og går hjem han og .. i joggebukse :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Trodde tråden handlet om de som bruker treningstights til vanlig, og ikke de som beveger seg til og fra trening.

Det gjør jeg selv, men jeg kjører. Kan gå innom butikken etter trening. Ikke alle svetter like mye og jeg trener ikke harde treningsøkter hver gang. Blir ikke like svett etter en yogatime for eksempel.

Har aldri dusjet på treningssenteret, og ser få som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde tråden handlet om de som bruker treningstights til vanlig, og ikke de som beveger seg til og fra trening.

Det gjør jeg selv, men jeg kjører. Kan gå innom butikken etter trening. Ikke alle svetter like mye og jeg trener ikke harde treningsøkter hver gang. Blir ikke like svett etter en yogatime for eksempel.

Har aldri dusjet på treningssenteret, og ser få som gjør det.

"Bruke treningstightsen til vanlig" er vel en definisjonssak. For man kan jo fint definere "til vanlig" som all bruk utenom trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

"Bruke treningstightsen til vanlig" er vel en definisjonssak. For man kan jo fint definere "til vanlig" som all bruk utenom trening.

Joda, sikkert.

Jeg tenker i hvert fall på jobb, på skolen, på shopping, på kafe og alle anledninger hvor man ikke skal trene eller er på vei til og fra trening.

Har egentlig bare sett det på tenåringsjenter og da også sammen med joggesko. For min del skjønner jeg det ikke, men jeg liker ikke treningsklær annet enn på trening. Det er ikke så behagelig å gå med heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig bare sett det på tenåringsjenter og da også sammen med joggesko. For min del skjønner jeg det ikke, men jeg liker ikke treningsklær annet enn på trening. Det er ikke så behagelig å gå med heller.

Det er veldig utbredt her, i hvert fall (Oslo), og det er ikke bare tenåringsjenter som går rundt slik, men også eldre jenter. Ser det hver eneste dag, sommer som vinter. Gjerne med joggesko og utildekte ankler. Så det er en klar trend.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hender at jeg går og handler litt og så på en treningstur etterpå. Kjører ikke hjem og skifte, for så kjøre nesten tilbake for å gå opp på en fjelltopp.



Anonymous poster hash: 31524...ee5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, sikkert.

Jeg tenker i hvert fall på jobb, på skolen, på shopping, på kafe og alle anledninger hvor man ikke skal trene eller er på vei til og fra trening.

Har egentlig bare sett det på tenåringsjenter og da også sammen med joggesko. For min del skjønner jeg det ikke, men jeg liker ikke treningsklær annet enn på trening. Det er ikke så behagelig å gå med heller.

Går nå utelukkende med joggesko pga. Vond rygg, så jo, det er nødvendig for noen å velge praktiske sko. Og jo, det er så behagelig, og ditto helseskadelig med høye hæler.

Anonymous poster hash: 23b11...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på et hotellrom i tightsen min nå ;) Skal ha en lang eksamen i morgen, og tenker jeg går i tights da også. Komfort er tingen.

På jobb eller kafé, ville jeg aldri gått med treningstights. Kjoler og leggings etc er da behagelig nok til hverdags.

Anonymous poster hash: 5acd7...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest The damned

Går nå utelukkende med joggesko pga. Vond rygg, så jo, det er nødvendig for noen å velge praktiske sko. Og jo, det er så behagelig, og ditto helseskadelig med høye hæler.

Anonymous poster hash: 23b11...55d

Jeg mente at jeg ikke synes det er så behagelig å gå med treningstights. Ikke så behagelig at jeg bare må ha det på hvis jeg skal ha på et behagelig antrekk.

Skrev ingenting negativt om joggesko,selv om jeg ikke går med det selv(utenom trening og jobb) så du trenger ikke ta det personlig. Det er min personlige mening,som jeg for øvrig ikke går rundt og messer om til andre.

Jeg går kanskje med høye hæler en gang hvert skuddår. Får vondt i føttene av det og er høy nok fra før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig! Nå har riktignok mange sett meg i treningstights, men da har jeg faktisk vært på vei enten til eller fra trening. Ellers går det mye i skjørt og kjoler for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett noen på spisested eller på shopping i tights. Jeg kan bli sett gående ute med treningstøy, eller på matvarebutikken, på vei til eller fra trening. Hva er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Jeg er så enig! Nå har riktignok mange sett meg i treningstights, men da har jeg faktisk vært på vei enten til eller fra trening. Ellers går det mye i skjørt og kjoler for min del.

Men hvordan kan du vite om folk har vært på trening eller er på vei til trening?

Jeg forstår ikke at man kan irritere seg over noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...