Gå til innhold

Tips og råd til hvordan jeg legger på hverdagssminke...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nesten ikke undervipper, og når jeg påfører mascara så ser det bare rart ut.

Lurer derfor på om noen har tips til meg på hvordan jeg sminker øyet til hverdags.

Jeg er ikke typen til å være hardt sminket, men veldig diskret. Men vil likevel ha litt sminke rundt øynene.



Anonymous poster hash: 32999...824
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har veldig lange og få undervipper som ser rare ut med maskara, så jeg dropper det helt. Når jeg ha mer definisjon på undersiden av øyet tar jeg heller litt matt brun/grå øyenskygge og påfører det langs den nedre vippekanten med en liten skrå kost. Ellers er det concealer under øyene i trekant-formasjon for å lyse opp midtpartiet i ansiktet (indre øyekrok-midt mellom nesevingen og øyekroken - ytre øyekrok), maskara på de øvre vippene, og evt matt øyenskygge og/eller eyeliner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare mascara på de øvre vippene, det går bra det :)



Anonymous poster hash: 95338...1ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker heller ikke mascara på de nedre vippene.



Anonymous poster hash: 02159...4dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke bruker mascara på undervippene, bruker dere en eyeliner der da? Tenker på en svak strek.



Anonymous poster hash: 32999...824
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på hvor gammel du er? Hvis du vil se yngre ut, så ville jeg droppet de nedre vippene+eyelineren under. Og helst unngå skygge med mye shimmer.

Det jeg bruker som hverdagssminke er:

Først legger jeg concealer på øyelokkene, og litt under, og på røde partier, for å dekke. Husk å ikke bruke for tykt lag, da har det motsatt effekt og øynene ser bare mer trette ut, og linjene kommer mer frem.

Så legger jeg en nøytral skygge, helst beige eller lysbrun. Deretter legger jeg en helt lys, matt skygge rundt øyepartiet, for å lysne det opp.

Siden du ikke liker hard sminke, kan du bruke grå eller brun eyeliner og legge den med en børste helt inntil vipperoten, slik at streken ikke synes. Prøv det samme på de nedre vippene. Etterpå avslutter du med maskara på de øvre vippene.

Høres dette bra ut? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvor gammel du er? Hvis du vil se yngre ut, så ville jeg droppet de nedre vippene+eyelineren under. Og helst unngå skygge med mye shimmer.

Det jeg bruker som hverdagssminke er:

Først legger jeg concealer på øyelokkene, og litt under, og på røde partier, for å dekke. Husk å ikke bruke for tykt lag, da har det motsatt effekt og øynene ser bare mer trette ut, og linjene kommer mer frem.

Så legger jeg en nøytral skygge, helst beige eller lysbrun. Deretter legger jeg en helt lys, matt skygge rundt øyepartiet, for å lysne det opp.

Siden du ikke liker hard sminke, kan du bruke grå eller brun eyeliner og legge den med en børste helt inntil vipperoten, slik at streken ikke synes. Prøv det samme på de nedre vippene. Etterpå avslutter du med maskara på de øvre vippene.

Høres dette bra ut? :-)

Hørtes veldig bra ut. Takk for gode tips :)

Anonymous poster hash: 32999...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker nesten aldri maskara/liner/skygger under øyene, synes jeg kler det best. Synes det krever en del øyesminke for å se pent ut med sminke under øyene også, så det blir kun til fest av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg ville jeg brukt maskara på de vippene du har, sammen med en forsiktig eyeliner strek for å markere øyet litt mer. :) Det går også ann å bruke en brun strek eller en mer stiplet strek så det ikke synes så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...