Gå til innhold

Kviser


Heihei999

Anbefalte innlegg

Hvor mye kviser må man ha får å få resept på tabeletter mot kviser? Jeg får periodevis mange store kviser, men har alltid mange små nupper, også hudormer. men siden jeg ikke alltid har mange store kviser vet jeg ikke om det er mulig om jeg får resept? Kan andre skrive ut resept på dette? F.eks helsesøster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei bare legen, mn helsesøster kan skrive ut p-piller som kan hjelpe på kviser (diane)



Anonymous poster hash: 9e392...71f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei bare legen, mn helsesøster kan skrive ut p-piller som kan hjelpe på kviser (diane)

Anonymous poster hash: 9e392...71f

Det medfører ikke riktighet. Diane er egentlig ikke P-piller, og kan kun skrives ut av lege.

Uansett: Hvor mye kviser du må ha kommer helt an på legen. Det er vanlig å prøve kremer før man får tabletter. Om ikke TS har gode hudpleierutiner fra før, kunne kanskje det være smart å prøve ut først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem som deg, alltid masse nupper, og i tillegg større kviser her og der. Prøvde md formulations som siste utvei før legen, og det har virkelig fungert for meg!

Jeg har forsøkt mye, så for å være helt ærlig hadde jeg ikke helt troen. Men de første ukene ble huden litt verre (renser ut), og så ble den mye bedre. Nå kan jeg gå uten sminke til og med! Den demper røde arr også. Brukte serumet, scruben og en ansiktsmaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosthold har MYE å si! Kutt sukker, så er mye gjort.



Anonymous poster hash: 05c0f...837
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosthold har MYE å si! Kutt sukker, så er mye gjort.

Anonymous poster hash: 05c0f...837

Dette er en gammel myte, skjønner ikke hvorfor folk enda tror på det. Om man lider av en hudsykdom som akne spiller det liten rolle om man spiser sunt, bruker md formulation eller vasker seg ofte.

Jeg har slitt med huden siden puberteten og har alltid hadd nuppete hud med mye hvite og svarte hudormer og kviser. Dette året har jeg slitt noe voldsomt da jeg får mange vonde og store kviser som man ikke kan klemme ut og som er tydelig betente. De er der i flere måneder i verste tilfelle. Får dem på rygg, bryst, hals, hodebunn, hårfeste og ansikt. Det er ikke mange i slengen men det er uansett et stort problem. Dro til legen og ga klar beskjed om at enten fikk han skrive ut antibiotika til meg eller henvise meg til hudlege. Fikk utskrevet resept på tetralysal.

Så et legebesøk er verd et forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke sukker gir kviser. Jeg har hatt veldig mange kviser opp igjennom årene og har det enda. Jeg spiser veldig mye godteri, snop og brus. Men har gått over til light-produkter, men merker fortsatt ingen bedring. Tror kviser har med gener og arv å gjøre. Spis hva dere vil. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...