Gå til innhold

Kan man rette ut håret hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bir ikke håret veldig slitt, tross i at man sprayer det med varmebeskyttende spray?

Anonymous poster hash: e1b2b...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville sterkt unngått å bruke både føner og rettetang daglig..Stoler ikke alltid på varmebeskyttende spray. Det sliter veldig på håret. Føn på kaldluft hvis du MÅ føne :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret blir veldig slitt av glattetang hver dag så jeg vil absolutt ikke anbefale det

uavhengig av om du bruker beskyttelsesspray. Og har du gode produkter og en

god glattetang så bør virkelig håret holde seg glatt lenger enn en dag.

Før hadde jeg en billig rettetang som fungerte, glattet håret fint, men det holdt seg ikke

særlig lenge. Nå som jeg har en mye bedre glattetang holder håret seg glatt og fint i

opptil 3 dager :)



Anonymous poster hash: 3274a...388
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjør det, men jeg vil ikke anbefale det. Fargen falmer og blir blass mye raskere, og håret blir veldig slitt av det. Er veldig kresen på at dersom håret skal være rett så skal det ikke være en eneste knekk i det, så derfor må jeg gå over det hver dag. Dårlig vane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør det ikke ordentlig hver dag fordi det holder seg 3 dager, men blir jo småkrøller i nakken for eks så der tar jeg gjerne og ofte fletter jeg flette i luggen= må rette den, har hatt knute= må rette alt, regnet litt.. ja. Så blir jo hver dag. Håret mitt er ganske slitt og jeg bruker en beskyttelses olje og en spray. begge mot varme. kurer håret ofte. Har tykt hår. Krøllene mine har forandret seg også etter 8 år med rettetang, de har fått en annen form og håret mitt vokser saktere. Men for meg er det bedre enn å gå med krøllene fordi da kan jeg ikke børste håret. det tar flere timer å lufttørke og må jeg bruke hårføner er jeg jo like langt. har heller ikke tid til å vaske det hver eneste morgen uansett. Børster jeg ut krøllene blir det jo et svært telt :(
Da er jeg heller så teit at jeg først glatter ut krøllene for så å krølle håret på nytt med krølltanga...



Anonymous poster hash: f0c8f...a48
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo, men det er ikke til å anbefale. Håret blir utrolig slitt og det kommer nok til å begynne å brekke av etterhvert. Det er best å spare varmebehandling til spesielle anledninger, det sliter noe forferdelig på håret.



Anonymous poster hash: afc7e...962
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Jeg har også et hår som krøller seg veldig raskt - litt fuktig luft hhv. yr, og jeg har kruspersille-frisyre. Lar jeg håret lufttørke, har jeg korketrekkere i nakken, mens dekkhåret dessverre ligner mest på en utvokst permanent. Ikke noe særlig, med andre ord.

Så, da jeg har vært i samme situasjon som deg, spurte jeg frisøren min hva jeg kan gjøre. Og her er det han sa, og det jeg har gjort siden - og det virker ganske bra:

(Jeg har skrevet produktene jeg anvender i parentes)

1) Etter at håret er vasket, tilsett hårolje (Moroccan Oil), og masser det inn i håret.

2) La håret tørke naturlig til det er halvtørt.

3) Masser inn et glattegelè/glatteserum (Paul Mitchell Straight Works blandet med et par dråper Super Skinny Relaxing Balm)

4) Med laveste varmeinnstilling og hastighet, føn håret tørt. Del håret inn i seksjoner* (begynn nederst og arbeid deg oppover) og bruk en stor rundbørste, fortrinnsvis med naturfiberbust. Dra håret forsiktig ned, begynn innerst ved roten, og føn deg nedover. Du skal altså føne håret glatt.

5) Når du er ferdig med føninga, spray håret med varmebeskyttende spray (Kèrastase Discipline Fluidissime). Del håret igjen inn i seksjoner. Med en fintagget kam, ta en bredde hår omtrent like bred som glattejernet, men omtrent like tynt som frisøren tar det når h*n klipper hår. Gre gjennom håret en-to ganger med kammen, slik at det ikke er noen floker i det. Med kammen først, følg etter med glattejernet - som en bil med tilhenger. Med en gang du er ferdig med hårstripa, gre igjennom den med kammen, og gjenta prosessen en gang til. Du skal altså gå over to ganger.

6) Nesten ferdig! Gre gjennom det ferdig-glattede håret med kam, og spray lett over med en (mild) hårspray (Toni&Guy).

*Seksjoner: Jeg deler håret inn i fire seksjoner: Høyre bak, venstre bak, høyre foran, venstre foran. Begynner med høyre bak, så venstre bak, deretter høyre foran, og tilslutt venstre foran.

Jeg skal vedkjenne meg at det er mye arbeid - føninga tar relativ lang tid pga. lav temperatur og hastighet, og glattinga enda mer siden man jobber med lite hår om gangen. Men det er verdt det, da håret holder seg glatt i ganske mange dager (fem dager er min "rekord", da bare MÅTTE jeg vaske håret).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et hår som krøller seg veldig raskt - litt fuktig luft hhv. yr, og jeg har kruspersille-frisyre. Lar jeg håret lufttørke, har jeg korketrekkere i nakken, mens dekkhåret dessverre ligner mest på en utvokst permanent. Ikke noe særlig, med andre ord.

Så, da jeg har vært i samme situasjon som deg, spurte jeg frisøren min hva jeg kan gjøre. Og her er det han sa, og det jeg har gjort siden - og det virker ganske bra:

(Jeg har skrevet produktene jeg anvender i parentes)

1) Etter at håret er vasket, tilsett hårolje (Moroccan Oil), og masser det inn i håret.

2) La håret tørke naturlig til det er halvtørt.

3) Masser inn et glattegelè/glatteserum (Paul Mitchell Straight Works blandet med et par dråper Super Skinny Relaxing Balm)

4) Med laveste varmeinnstilling og hastighet, føn håret tørt. Del håret inn i seksjoner* (begynn nederst og arbeid deg oppover) og bruk en stor rundbørste, fortrinnsvis med naturfiberbust. Dra håret forsiktig ned, begynn innerst ved roten, og føn deg nedover. Du skal altså føne håret glatt.

5) Når du er ferdig med føninga, spray håret med varmebeskyttende spray (Kèrastase Discipline Fluidissime). Del håret igjen inn i seksjoner. Med en fintagget kam, ta en bredde hår omtrent like bred som glattejernet, men omtrent like tynt som frisøren tar det når h*n klipper hår. Gre gjennom håret en-to ganger med kammen, slik at det ikke er noen floker i det. Med kammen først, følg etter med glattejernet - som en bil med tilhenger. Med en gang du er ferdig med hårstripa, gre igjennom den med kammen, og gjenta prosessen en gang til. Du skal altså gå over to ganger.

6) Nesten ferdig! Gre gjennom det ferdig-glattede håret med kam, og spray lett over med en (mild) hårspray (Toni&Guy).

*Seksjoner: Jeg deler håret inn i fire seksjoner: Høyre bak, venstre bak, høyre foran, venstre foran. Begynner med høyre bak, så venstre bak, deretter høyre foran, og tilslutt venstre foran.

Jeg skal vedkjenne meg at det er mye arbeid - føninga tar relativ lang tid pga. lav temperatur og hastighet, og glattinga enda mer siden man jobber med lite hår om gangen. Men det er verdt det, da håret holder seg glatt i ganske mange dager (fem dager er min "rekord", da bare MÅTTE jeg vaske håret).

Puh...

Anonymous poster hash: dbac0...17e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo,det blir slitt uansett om man bruker varmebeskyttende produkter.

Jeg begrenser bruken til 2 ganger i uken eller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...