Gå til innhold

Skravletråd 2012


Soon

Anbefalte innlegg

Oi, ser ingen andre her som har opprettet en slik tråd, det er vel fort litt tidlig kanskje??

Men sleng dere gjerne med dere med-gravide som venter barn i dette tidsrommet.

Selv er jeg idag 6+5, på terminkalkulatorer får jeg opp termin både 31.august og 3.september, så jeg er nok litt mitt-i-mellom ;)

Jeg er 30 år, er gift og har en herlig sønn på 2 år og 5mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg henger meg på, Soon ;)

Jeg tror jeg har termin ca 2.september, så da er vi veldig nære hverandre i termindato :)

Jeg er 32 år, og har en sønn som nærmer seg 16 måneder, så her blei det plutselig to tette (første var ivf pga tette eggledere, og nå blei vi plutselig gravide på egenhånd :nigo:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Så artig at det kommer noen hit da :ler:

Jeg hadde første dag i siste mens 25.november, og ca EL 12.desember, så har nok meste sansynlig termin i september.

Håper på å få før da, mtp rett til barnehageplass og slik, men h*n kommer når h*n kommer :)

Hvordan er formen da?

Her er jeg småkvalm og trøtt, god luktesans, ellers ingen plager ;)

Hvor er du fra, honning?

Jeg bor på østlandet, Hedmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er fremdeles veldig fin hos meg. God luktesans som deg, trøtt, ømme pupper, neseblod (har hatt det en gang for et par dager siden, men det hadde jeg mye forrige gang, så jeg setter det opp som symptom), og mer tissetrengt enn vanlig. Jeg har ikke vært noe kvalm enda, men regner med at det kommer i løpet av den neste uka eller noe sånt, så nå nyter jeg hver dag uten kvalme ;)

Jeg tror forresten at jeg hadde EL ca samme dag som deg, og trodde at jeg kom til å få mensen 25.-26.desember. Jeg har ikke vært inne på noen terminkalkulator, så jeg har bare regna sånn halvveis utifra hvordan jeg trodde jeg skulle regne :fnise:

Får håpe det blir augustbarn på oss ja, pga barnehageplass. Vi er jo akkurat på grensa :)

Jeg er opprinnelig fra vestlandet, men bor i Telemark og har bodd her de siste 7 åra.

Har du prøver- eller graviditetsdagbok her inne, Soon? Jeg er inne på de vanlige dagbøkene, har ikke somla meg til å flytte den noe annet sted enda, men så er det ikke så mange dager siden jeg tok testen heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi pinadø heeelt likt da ;)

Skulle også haatt mensen ca 25.-26.desember. Artig!

Nei, jeg har ikke laget noen dagbok, husker jeg gjorde det litt uti svangerskapet sist, så kan jo hende jeg begynner etterhvert.

Enn så lenge klarer jeg meg uten ;)

Blir spennende å følge deg da, og håper det kommer på noen flere etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så morsomt at vi er helt likt :nigo:

Jeg er litt sånn periodevis småflink til å oppdatere i dagboka mi, og periodevis ganske fraværende. Men jeg kommer nok til å være mer aktiv nå framover, for å få ut litt tanker i forbindelse med graviditeten som jeg ikke føler at jeg kan snakke med så mange andre om (eller som jeg ikke vil snakke om så de blir drittlei av å høre om det hele tida ;) ).

Får håpe det kommer noen andre inn her etterhvert ja :)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er akkurat det, at man snakker en god del om graviditeten til mennesker som kanskje blir litt lei, og som ikke er i samme situasjon - da er KG kjekt å ha ;)

God helg til deg å - venter i spenning på at flere skal dukke opp og skravle med oss...det er vel bare det at det er såpass tidlig enda :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velommen Kameline og tinylene :goodbye:

Koselig med flere her da ;)

Hvordan er formen hos dere da jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg skal også ha nr 2:) termin rundt 30.8 eller 1.9 (siste mens 24 nov) Så ser ut til at jeg tilhører dette forumet. Formen er så som så. Veldig trøtt, kvalm til tider og svimmel. Merker det er en annen sak å være gravid når man har en liten propell fra før også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det dukket opp en symptom til. Har begynt å få ømme bryster. Nesten som i puberteten igjen :)

Merket i kveld at jeg antageligvis snart mottar symptomen kvalme.. :( spiste litt frukt i kveld og måtte bare stoppe tilslutt for følte meg uvel :s

Hadde samleie for første gang siden vi fikk vite nyheten i dag. Litt redd for at det skal påvirke spira, selv om jeg har lest at det ikke er farlig. Flere som tenker på det eller er det bare meg? ;)

Er formen deres bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: bjørnemamma!

Koselig med enda en som er så tett opptil oss andre, blir så gøy å skravle sammen med dere fremover ;)

Merker at det er litt annerledes denne gangen ja, når jeg har en annen villstyring som skal ha oppmerksomhet, når man egentlig vil ligge rett ut og sove mest mulig - men det går da ;)

Tinylene - har hatt ømme pupper siden 1 uke etter EL her, var det første symptomet både denne gangen og første gangen.

Og de er der fortsatt for å si det sånn ;)

Syns kvalmen er litt sjeldnere allerede, men det kommer og går.

Vi har ikke hatt samleie siden ca EL.

Da jeg var hos legen for en liten uke siden pga blødninger, ble jeg frarådet dette...men blødningene er der fortsatt så smått...

(frarådet det så lenge jeg blødde altså, det skal i utgangspunketet ikke være farlig å ha samleie ved graviditet ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hører vel også til her, med foreløbig termin 1 september.

Positiv test kom som et sjokk, og synes hele greia er ganske skremmende, men også veldig spennende. Jeg og kjæresten krysser fingrene for at alt går bra og gleder oss veldig til det har gått enda noen uker slik at man kan være litt tryggere.

Er fryktelig trett og sover både hist og pist, lukter godt og er mye kvalm, men det hjelper å spise lite og ofte. Tunge, ømme pupper her også.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: lillefugl!

Vi er jammen tette alle sammen her, det er utrolig spennende.

Hvor gammel er du da, og regner med det er ditt første barn??

Huff ja, disse uken frem til 12 er ikke noe særlig å skryte av ;) blir bedre når man bikker de og man kan som regel senke skuldrene litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Jeg har termin ca. 1. september. Er 33 år, og har ei jente på 21 mnd fra før av.

Jeg er normalt sett en arbeidsmaur som holder på med noe hele tiden, men nå er jeg helt energiløs og tom for krefter. Men jeg er heldig og har sluppet unna den verste kvalmen så langt. :)

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Velkommen til deg også, Englefjes :goodbye:

Temmelig trøtt i trynet her om dagen også, men er da på jobb og leker med 2 åringen etter jobb og slokner på sofaen idet han har lagt seg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med flere her! :)

Det virker som at vi har det ganske likt alle sammen, koselig med så mange med noenlunde like termindatoer. Det blir morro å følge dere framover :Nikke:

Jeg merker også at det tar på å ha en liten propell som krever oppmerksomhet, og når han har lagt seg så er det bare å flate ut på sofaen (har lagt meg i 20-21-tida flere dager også i det siste :fnise: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere.

Slenger meg med herr jeg. Selv om jeg egentlig syns det er litt skummelt siden det er så tidlig.

Er snart seks uker på vei med mitt andre barn, har en gutt fra før som blir fire om ikke så alt for lenge.

Ellers er jeg på hyppig symptomjakt om dagen, og prøver å satse på at alt er ok men det er jammen ikke lett altså.

Kan ikke huske at jeg var så hysterisk sist.... :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Grace!

Ja, dette med symptomjakt og å vite om alt er som det skal, det er jammen ikke lett.

Pga endel blødninger allerede, så er jeg fryktelig engstelig, men jeg var på UL den 10.01 og så et bankende hjerte, så får tro alt er som det skal, selv om jeg har blødd litt etter dette også.

Hvordan er det med dere andregangs - selv om vi ikke er så langt på vei enda, men har dere antydning til mage nå?

Jeg er helt i sjokk jeg, syns magen er svær allerede!!

Ser på bilder fra første svangerskap, og sånn som jeg er nå, så jeg ut i uke 20+...

Åssen skal dette ende liksom?? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...