Gå til innhold

September-oktober 2011


*Joyce*

Anbefalte innlegg

He he, svigerinna mi var 2 mnd på vei i bryllupet vårt, og man ser GODT på bildene at det er en mage der. :ler: Nå er hun veldig lang og veldig tynn da, og hadde en lett, tilsittende kjole. Men likevel; magen var der. :Nikke:

Ligamentsmerter; tja, det er omtrent som om du har fått en liten strekk. Men det er ikke konstant på et sted. Enda er det vel mest rundt lysken tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke utenkelig at det er mage, MP! Jeg begynte med mammabukser rundt uke 11 sist, og denne gangen har magen kommet allerede. :sjokk: Jeg evner ikke å trekke den inn, og vanlige jeans er skikkelig ubehagelige. En del av det er nok luft, men det er mage der også de dagene jeg ikke sliter med oppblåsthet. Har funnet frem et par mammajeans med lav linning, de orker jeg å ha på. Men ellers går jeg mest i kjoler - mer behagelig. ;)

Minimi, jeg merker ikke noe særlig endring på puppene. Gjorde ikke det sist heller. Litt ømme brystvorter, men that's it. Men har inntrykk av at mange synes det hjelper med spileløse BHer - kan jo være verdt et forsøk?

Synes Nilla beskrev ligamentsmerter godt!

Her sitter jeg med en slumrende, syk, snart-2-åring på fanget, og bedriver enhåndsskriving. Hun har kastet opp tre ganger i natt (i senga vår...), så her er vi preget av lite søvn alle tre. Turnerose har feber og er skikkelig slapp. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine pupper har vært ganske ømme, spesielt i "kantene", men dette har vært variabelt. Mest øm om natten/tidlig morgen.

Jeg kan heller ikke bruke vanlige jeans. Har noen bukser med ganske elastisk liv (tights-bukser på en måte) som går fint. Ellers er kjoler tingen her også fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

I dag er jeg 7 uker på vei! Syns det er så deilig at tida går mye fortere i dette svangerskapet enn i forrige. Det hjelper jammen meg å ha ei lita tulle man kan fokusere på. Når jeg gikk gravid med henne, telte jeg nesten timer til jeg nådde 12 uker tror jeg.. :sjenert:

Her merkes det ikke noe på buksestørrelsen. Er kanskje like greit, siden jeg er såpass stor fra før av. Forrige svangerskap fikk jeg brukt mine vanlige klær temmelig lenge, før det ble for ubehagelig. Satser på at det blir sånn denne gangen også;) Har ellers veldig lite symptomer. Jeg begynner å bli veldig trøtt og sliten, men ellers merker jeg ikke noe.

Håper dere alle får en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skogtussa og Frida: :hallo:

---

Hvordan går det med dere andre? Den siste uka har vært rimelig spesiell her, så jeg har ikke hatt så mye tid til å tenke på Knøttet (kallenavnet på mageboeren). Har hatt nok med Turnerose, som har vært innlagt på sykehus med RS-virus. Ikke særlig moro. :riste:

Men selv om jeg ikke har hatt så mye tid til å tenke på graviditeten, så klarer jeg å bekymre meg litt likevel. I forrige svangerskap var jeg vanvittig kvalm (type kastet opp flere ganger daglig, og gikk ned 7-8 kg til kvalmen ga seg i uke 18-19), mens denne gangen er det bare noen små blaff innimellom. Siden kvalmen er det jeg kjenner, bekymrer jeg meg for at det er noe galt siden jeg i praksis ikke er kvalm denne gangen. Tenker på MA og sånt. Måtte jeg ta en ny test i går, og den var sterk og fin. Mye sterkere enn den forrige testen jeg tok. Og jeg har stadig ligamentsmerter. Har vært nesten sammenhengende syk siden nyttår, og det drar tidvis skikkelig til når jeg hoster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen er jeg 7+0. Og vi har time på sykehuset for tidlig-UL. Jeg er livredd!

Første gangen var jo alt vel i uke 7, men guttene ble født i uke 23. Andre gangen var det ikke noe liv i uke 7. Så jeg kjenner at dette er fryktelig skummelt. Nesten så jeg angrer på at vi utsetter oss for dette igjen. Uansett hva ul i morgen viser, så KAN det ende med bare tristhet...

Men vi vil jo så gjerne få bli en ordentlig familie vi også... Og da må man bare gjennom dette.

Men jeg er så redd for at det ikke skal være noe liv.

Tårene renner i kveld... :tristbla:

Skal ikke skremme noen, og særlig ikke her inne hvor vi alle er så nygravide, men samtidig er det dere som kanskje kan kjenne dere igjen i deler av dette følelses-spekteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er jeg 7+0. Og vi har time på sykehuset for tidlig-UL. Jeg er livredd!

Første gangen var jo alt vel i uke 7, men guttene ble født i uke 23. Andre gangen var det ikke noe liv i uke 7. Så jeg kjenner at dette er fryktelig skummelt. Nesten så jeg angrer på at vi utsetter oss for dette igjen. Uansett hva ul i morgen viser, så KAN det ende med bare tristhet...

Men vi vil jo så gjerne få bli en ordentlig familie vi også... Og da må man bare gjennom dette.

Men jeg er så redd for at det ikke skal være noe liv.

Tårene renner i kveld... :tristbla:

Skal ikke skremme noen, og særlig ikke her inne hvor vi alle er så nygravide, men samtidig er det dere som kanskje kan kjenne dere igjen i deler av dette følelses-spekteret.

Kjenner meg godt igjen i frykten. :troest: Men jeg har jo en jente her som er så varm og levende og virkelig, så om det skulle gå galt med alle forsøk på søsken, så er det liksom ikke verdens ende uansett, for vi har jo henne. Jeg klarer ikke helt å sette meg inn i hvordan det må føles for deg. Men varme, gode klemmer kan jeg tilby, og jeg kommer til å tenke på deg i morgen. Jeg håper med hele mitt hjerte at dere får se et bankende hjerte i morgen, og at spiren klorer seg fast i magen helt til termin.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått idag Nilla? Håper på fantastiske nyheter :klemmer:

Jeg kjenner godt til frykten jeg også. Min opplevelse var ikke i nærheten av din, men en tidlig SA setter også spor. Håper positive resultater idag kan få deg til å føle deg bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selv om jeg ikke har hatt så mye tid til å tenke på graviditeten, så klarer jeg å bekymre meg litt likevel. I forrige svangerskap var jeg vanvittig kvalm (type kastet opp flere ganger daglig, og gikk ned 7-8 kg til kvalmen ga seg i uke 18-19), mens denne gangen er det bare noen små blaff innimellom. Siden kvalmen er det jeg kjenner, bekymrer jeg meg for at det er noe galt siden jeg i praksis ikke er kvalm denne gangen. Tenker på MA og sånt. Måtte jeg ta en ny test i går, og den var sterk og fin. Mye sterkere enn den forrige testen jeg tok. Og jeg har stadig ligamentsmerter. Har vært nesten sammenhengende syk siden nyttår, og det drar tidvis skikkelig til når jeg hoster.

Jeg har nesten ikke vært kvalm så langt i svangerskapet, og jeg har flere venninner som ikke var kvalme i det hele tatt da de gikk gravide, så det trenger slettes ikke bety at noe er galt. Kanskje vi bare er heldige som slipper unna plagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi kommet hjem fra ul med gode nyheter. :)

Lille spira er 6 mm og hjertet gjør jobben sin som det skal. :)

Dessuten blir det ny ul allerede neste onsdag, så da rekker jeg kanskje ikke å grue meg så veldig til neste gang. Siste natta var totalt søvnløs, og håper den ikke blir typisk for dette svangerskapet. :sukk:

Jubler ikke så høyt, men vi er nå i gang ihvertfall. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med gode nyheter, Nilla! :klemmer:

Eg er berre 5+2 i dag, men eg har fått veldig roa på at dette skal gå bra. Håpar-håpar, i alle fall :gjeiper:

Eg hadde et veldig fint svangerskap sist, uten kvalme. No er eg litt kvalm innimellom, særlig når eg har anstrengt meg eller stressa for noko. Ein biltur i ekkelt snøføre var nok til å få meg ganske kvalm her i helga. Ikkje spykvalm, men uggen-kvalm.

Kjenner litt strekk i lysken eller deromkring når eg hostar.

No har kollegaene mine funne ut at me skal måle kontoret. Er i tvil om eg skal styre unna, eller om det er ok. Synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville jeg prøvd å styre unna. Maling er stort sett ikke bra. Hvis det ikke er sånn Jotun Sens da. Den reklamerer de jo for med en gravid barbie. :ler:

Ellers er det en del kvalme her og. Ikke så lange "rier", men det kommer brått. Har kasta opp to ganger, ellers er det bare uggenkvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,hei... :skravle:

Melder meg inn her jeg... Har vært litt avventende med det i og med at det er så tidlig ennå, har ikke helt turt å håpe liksom :sjenert:

Deilig å følge noen som ligger nesten likt an i løpet... Kjenner igjen noen navn her fra dagbøkene. Dere som er innom dagboka mi innimellom vet at de siste 14 dagene har jeg vært plaget av en helt ekstrem kvalme. Den varer døgnet rundt og er noe av det mest intense jeg har vært med på. Kaster ikke så mye opp, men har mye diare... Føler meg elendig og dagene går med på å prøve å spise, hvile,prøve å spise hvile.... Håper inderlig at dette går over om noen uker....Blir jo helt satt ut av dette....

Bortsett fra kvalme kjenner jeg det jobbes i livmora og puppene er ømme,spesielt brystvorten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: Arven1!

Har ventet på å få se deg her. ;)

Det er jo tidlig som du sier, men det er det for oss alle. Usikkerhetsmomentene er alltid til stede, men jeg syns det uansett er greit å få "snakka" litt med andre som har kommet omtrent like langt. :)

:skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj jeg liker ikke denne dagen. Kan jeg få en ny?

Her er det spotting på gang. Holdt på litt frem og tilbake i noen dager nå, men trudde det hadde gitt seg nå. Kun bruntlig utflod heldigvis, men ikke lett å slappe av :sukk: Ikke så greit å sitte aleine hjemme heller. Hadde hjulpet litt om sambo var hjemme...

Puppene er fremdeles superømme, brystvortene såre, liten matlyst og jeg er kjempetrøtt, så det er vel bra får vi håpe :)

Ringte sykehuset i dag morges for å høre hva muligheten for en sjekk var. Det var ikke mulig, her har de nemlig gynekolog kun en dag i uka, ikke fredag altså. Trur det er til tirsdag, og da har jeg uansett ikke mulighet. Jaja får håpe det slutter snart så jeg kan kose meg i stede, for dette er bare slitsomt :forvirret:

Deilig å klage litt :sjenert:

Ha en fin helg jenter :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bor du langt unna sykehus da, Minime? En ul vil jo kunne gi svar... Og det trenger man vel ikke en gynekolog til? :klø:

Uansett, jeg krysser fingrene for deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bor like i nærheten. Problemet er bare at det er et veeeldig lite sykehus. Så er sikkert ingen som kan hjelpe der nå. De har også bare UL en dag i uka. Sykehuset jeg skal føde på ligger et stykke unna, men får heller kontakte de hvis ikke det skulle gi seg i løpet av helgen.

Må visst bare prøve å være tålmodig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nilla, jeg vil først gi deg en stor :klemmer: jeg syntes du og din mann er kjempetøff!!!

Minimi, håper spottingen har avtatt og det ikke er noe alvorlig. Man blir jo så bekymret. En :klemmer: til deg også.

Og siden jeg er så godt igang, :klemmer: til alle sammen, håper jeg får være med i skravlegruppa :jepp:

Ser det er diskutert mage og bukser tidligere. Jeg er 10 uker på vei og har vært sykemeldt i 4 uker nå og har dermed bodd i joggebukser. Mine vanlige olabukser får jeg ikke på meg. Men mammabukser med sånn stort magebelte eller hva jeg skal kalle det blir vel litt for stort til meg enda. Noen som vet om noen andre mammabuksealernativer? Akuratt nå skulle jeg ønske det var sommer så klærproblematikken hadde vært litt enklere :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med flere her! :)

Minimi: Jeg hadde også blødninger à la det du beskriver da jeg var gravid med Turnerose, og det gikk fint. :) Har spottet brunt denne gangen også, men er ikke egentlig så voldsomt bekymret. Det artet seg annerledes i sommer da jeg hadde en SA. Krysser fingrene for at det bare er spotting hos deg også! :klemmer:

BareBea: For min del er det sånne mammabukser som går under magen som er tingen nå. Sånne som dette. Ikke det enkleste å få tak i i Norge, LaRedoute har altså noen, men de er litt annerledes enn de jeg har funnet rundt omkring. Jeg har to par fra forrige svangerskap, begge kjøpt i UK, også fant jeg en på H&M i sommer før SAen. De har jeg mer eller mindre bodd i nå - altså utenfor huset. Har vært mye syke her også, så mye joggebukser på meg óg. ;) Den typen var super å ha mot slutten igjen også, syntes jeg, da de som skal gå over magen ble for snaue. :fnise: Og den første tiden etter fødsel - KS-arr og vanlige jeans går dårlig sammen (:eeeh:), selv om magen faktisk forsvant veldig fort.

Nå la jeg ikke merke til hvor du bor (hvis det sto noe om det i presentasjonstråden eller noe), men her i Oslo er mammaavdelingen på H&M på Oslo City et greit sted å sjekke. Den har godt utvalg, og det var der jeg fant den jeg kjøpte i sommer. Karl Johan (H&M, altså) har også fått større mammaavdeling etter at de utvidet i våres. Det kan også være at du kan finne sånt i rene mammabutikker - Svangerskapet, Den kule mage osv. ASOS kan kanskje ha noe, uten at jeg har sjekket. Og ellers er det alltids eBay. :)

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...